Gjest wwwkina@@@ Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 "Pr. i dag er ventetiden ca. 7 måneder (fra registrering ved CCAA til tildeling av barn), men pga. økning i antall mottatte søknader forventes denne snarlig å øke opp mot 10 måneder. Når det gjelder tid mellom tildeling av barn og hentereise, vil denne være ca. 6-7 uker." !Vi har fortsatt god kapasitet på Kina (for ektepar), og tar gjerne imot nye søkere............" Fra Inor Adopt sine sider. Hvorfor tar de imot nye søkere når det er så lang ventetid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChinaTWO Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har nettopp lagt inn et frustrasjonsinnlegg her grunnet noelunde samme problemstilling, det er ikke lett å forstå nei - at de oppfordrer søkere til å melde seg samtidig som ventetiden for oss andre øker på. Vi har LID 16 august og trodde tildeling ble i febr, mars, deretter har jeg trodd april - nå tror jeg kanhende juni og derved henting i august. Ikke gøy med dette uforutsigbare løpet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wwwkina@@@ Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har nettopp lagt inn et frustrasjonsinnlegg her grunnet noelunde samme problemstilling, det er ikke lett å forstå nei - at de oppfordrer søkere til å melde seg samtidig som ventetiden for oss andre øker på. Vi har LID 16 august og trodde tildeling ble i febr, mars, deretter har jeg trodd april - nå tror jeg kanhende juni og derved henting i august. Ikke gøy med dette uforutsigbare løpet. En ting er ventetiden i Kina, noe annet er ventetiden i kommunen og hos Bufetat. Vi har ventet i 6 mnd i kommunen, så er det 6 mnd hos Bufetat + eventuelt 10 mnd i Kina + ventetid til reise.......... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En som har ventet i lange tider 2 ganger Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg kan godt forstå at man blir frustrert over ventetid - det ble jeg også for noen år siden da ventetiden gikk opp fra 6 mdr. til 14 mdr. Men hvorfor skulle man ikke ta imot nye søkere. Skulle noen nektes å søke - skulle ikke nye familier får lov å søke på Kina fordi om ventetiden gå opp. Er ikke det litt egoistisk tankegang egentlig. Vi søker nå for 3. gang og ønsker ikke at tiden skal gå opp. Men jeg håper da virkelig ikke at foreningene tenker på å stoppe søknadstilgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei! Inor ligger tydeligvis litt etter når det gjelder å oppdatere siden sin, for ventetiden er ikke lengre 7 måneder dessverre. Den er 8-9 måneder. Men det er ikke så rart at de har havna litt i bakleksa, for det er jammen ikke lenge siden det var 7 måneders ventetid i Kina. Det stemmer at alle organisasjonene fremdeles tar imot flere søknader til Kina. Det gjelder både her og i andre land som adopterer barn derfra. Selv om ventetiden er så "lang" som 8-9 måneder, og selv om det forventes ytterligere økning av ventetiden er Kina fremdeles et av de landene med kortest ventetid, og de er også et av landene med mest ryddig og forutsigbart system. Oktobertildelingene kommer etter septembertildelingene osv, I løpet av vår første adopsjon, dvs før vi egentlig kom igang, opplevde kinasøkerne tilsvarende økning i ventetiden, og da den var kommet opp i ca 14 måneder reagerte CCAA med å sette kvoter på hvor mange søknader den enkelte organisasjonen fikk lov til å sende. Denne ordningen hadde de et år, og i løpet av dette året, og litt etterpå, gikk altså ventetiden ned igjen og endte på ca 6-7 måneder igjen. Og nå er den alstså på full fart opp igjen. Sånn er det - det går opp og ned her i verden. Vi har fått med oss en ventetid på 14 måneder og en ventetid på 7 måneder ved våre adopsjoner. Det kan aldri bli helt likt hele tiden - det er jo barn det er snakk om. Lykke til! :-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toya-1 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dere som har valgt Kina har vært utrolig heldige i det siste som har hatt 6 mnd venting i lange tider. Men 10 mnd er heller ikke grusomt lang tid. Tenk på alle de andre landene hvor mange venter enda lenger. I Korea f.eks. hvor tidene var nede på ca. 9 mnd for et par år siden, og så føk de opp i 18-20 mnd. Det kan man ihvertfall si er lang ventetid. Colombia har vel også ganske lang ventetid nå i forhold til hva det var tidligere. Jeg synes dere som adoptere fra Kina klager litt vel mye når ventetiden nå går opp litt. I 2002 var ventetiden på Kina 14 mnd. En adopsjonsprosess er for alle uforutsigbare ventetider. Ventetidene kan svinge opp og ned fra man starter med barnevernet til man har papirene i landet man skal adoptere fra. Dette må man også da være klar over når man velger å adoptere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dere som har valgt Kina har vært utrolig heldige i det siste som har hatt 6 mnd venting i lange tider. Men 10 mnd er heller ikke grusomt lang tid. Tenk på alle de andre landene hvor mange venter enda lenger. I Korea f.eks. hvor tidene var nede på ca. 9 mnd for et par år siden, og så føk de opp i 18-20 mnd. Det kan man ihvertfall si er lang ventetid. Colombia har vel også ganske lang ventetid nå i forhold til hva det var tidligere. Jeg synes dere som adoptere fra Kina klager litt vel mye når ventetiden nå går opp litt. I 2002 var ventetiden på Kina 14 mnd. En adopsjonsprosess er for alle uforutsigbare ventetider. Ventetidene kan svinge opp og ned fra man starter med barnevernet til man har papirene i landet man skal adoptere fra. Dette må man også da være klar over når man velger å adoptere. Jeg er egentlig enig med deg. 10 måneders ventetid er ingenting å sutre av. :-) Og Kina er mye mer forutsigbart enn andre land tross alt. Samtidig syns jeg faktisk det er forståelig at de som er søkere nå får et snev av panikk når ventetiden stiger så _raskt_ som den gjør nå. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toya-1 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg er egentlig enig med deg. 10 måneders ventetid er ingenting å sutre av. :-) Og Kina er mye mer forutsigbart enn andre land tross alt. Samtidig syns jeg faktisk det er forståelig at de som er søkere nå får et snev av panikk når ventetiden stiger så _raskt_ som den gjør nå. ) Ja, sant nok det. Enig med deg der. Men jeg er egentlig litt lei av at Kina-søkerne klager så mye som de gjør. Det er jo tross alt Kina som er det mest forutsigbare landet med hensyn til tildeling. De har jo disse månedsgruppene, og man får jo tildeling etter tur. Det er det ikke alle land som har nei. Tenk når ventetiden på Korea økte fra 10 mnd til 18-20 mnd på rekordfart. Ventetiden i Kina kan jo gå nedover igjen. Dette vet man jo aldri. Men sånn er det da å adoptere. Uansett så er det jo barna det er snakk om. Det blir tross alt et barn tilslutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg kjenner så altfor godt igjen din frustrasjon over ventetidene. Ved begge våre adopsjoner økte ventetiden med flere måneder utover det vi var forespeilet da vi startet prosessen. Det som tærer mest på, er når man har forventninger som ikke går i oppfyllelse. Og da kan selv en måned eller to virke som en evighet. Når det gjelder Kina, sier CCAA at de har for mange søkere i forhold til antall barn som er frigitt for adopsjon. Jeg lurer litt på om det er hele sannheten. Mitt inntrykk er at antall søknader til Kina har eksplodert etter at de opphevet kvoteordningen (det kommer vel søknader fra 14 land, og hvis alle har dørene vidåpne for nye søkere så kan man jo tenke seg). Så jeg mistenker at de rett og slett har så mange søknader at de ikke klarer å få dem unna. I hvert fall at det er en del av bildet. Det med at det ikke er nok barn frigitt for adopsjon, kan det være en "ikke-tape-anskikt"-greie? Jeg vet ikke, bare en spekulasjon fra min side. Grunnen til at ventetiden har vært så kort en stund, er nok det året det var kvoteordning. Da kom det inn mye færre søknader, og de som søkte i kjølvannet av kvoteåret fikk nyte godt av det. CCAA klarte en periode å ta unna to måneder med søknader om gangen. Nå ser jeg for meg at de sitter med svære stabler av søknader som de rett og slett ikke får unna. Det ville overraske meg om det er noen utsikter til snarlig dropp i ventetiden. Jeg tipper heller at den vil fortsette å øke inntil CCAA måtte bestemme seg for å sette inn spesielle tiltak igjen. Vi får bare håpe det beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg skjønner frustrasjonen over at ventetiden går opp. Det er virkelig frustrerende når man starter prosessen og forholder seg til x antall måneder, og så stiger ventetiden underveis. Men du får i alle fall trøste deg med at Kina fortsatt er forutsigbar :-)) For å sette tingene i perspektiv: Da vi sendte papirene til Colombia var ventetiden +/12 mnd - og uforutsigbar. Så ble den 12-17 mnd. Og uforutsigbar. Nå sier AF at den nok blir over 17 mnd også. Og uforutsigbar. Som vi vet stemmer. Vi har ventet i 19 mnd nå. Og har overhode INGEN ide om når vi får Telefonen.... De kan ringe på mandag. De kan ringe uti januar. I mars, eller i juni. Vi aner INGENTING!!!! Og vet du hva?? De tar enda inn søkere på Colombia ;-) Og det er mange, mange som sendte papirene etter oss, som får tildeling før oss. For sånn er Colombia. Bare for å sette økte ventetider i Kina i et ørelite perspektiv..... ;-) Krysser fingrene for at ventetiden i Kina snart stabeliserer seg! Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kult Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dere som har valgt Kina har vært utrolig heldige i det siste som har hatt 6 mnd venting i lange tider. Men 10 mnd er heller ikke grusomt lang tid. Tenk på alle de andre landene hvor mange venter enda lenger. I Korea f.eks. hvor tidene var nede på ca. 9 mnd for et par år siden, og så føk de opp i 18-20 mnd. Det kan man ihvertfall si er lang ventetid. Colombia har vel også ganske lang ventetid nå i forhold til hva det var tidligere. Jeg synes dere som adoptere fra Kina klager litt vel mye når ventetiden nå går opp litt. I 2002 var ventetiden på Kina 14 mnd. En adopsjonsprosess er for alle uforutsigbare ventetider. Ventetidene kan svinge opp og ned fra man starter med barnevernet til man har papirene i landet man skal adoptere fra. Dette må man også da være klar over når man velger å adoptere. At vi klager? Ja, kanskje det? Men dette er første gang jeg er på siden for å treffe dere som er i samme situasjon. Så kommer ei tilbakemelding om at vi er sutrete. Blir det ikke litt unyansert når vi blir beskylt for å klage på ventetid i forhold til andre land. Mitt poeng er at jeg har ventet og trodd at jeg snart er i mål etter det jeg er forespeilet. Også kommer meldingen om ytterligere 4 måneder. Jeg blir jo trist og lei meg når jeg tross alt gleder meg så vannvittig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1532985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ja, sant nok det. Enig med deg der. Men jeg er egentlig litt lei av at Kina-søkerne klager så mye som de gjør. Det er jo tross alt Kina som er det mest forutsigbare landet med hensyn til tildeling. De har jo disse månedsgruppene, og man får jo tildeling etter tur. Det er det ikke alle land som har nei. Tenk når ventetiden på Korea økte fra 10 mnd til 18-20 mnd på rekordfart. Ventetiden i Kina kan jo gå nedover igjen. Dette vet man jo aldri. Men sånn er det da å adoptere. Uansett så er det jo barna det er snakk om. Det blir tross alt et barn tilslutt. Ok, nå klarer jeg altså ikke å holde meg: Da ventetiden til Korea økte så raskt så var det så utrolig mye klager fra Koreasøkerne at det var til å bli tullete av. De fullstendig teppebombet spørsmålssiden til VB for eksempel. Med de samme spørsmålene annenhver dag. Hehe... Så ikke kom her og kom her og si at kinaadoptanter er verre til å klage enn andre. ;-) Sånn er det, man er seg selv nærmest. Jeg ser det sånn: Man innstiller seg, bevisst eller ubevisst på at ting skal være som de er når prosessen begynner. Alle endringer i negativ retning etter den tid er en skuffelse. (iallefall for mange) Og når ventetiden stiger veldig raskt mens man er i prosessen så er det klart at det er en nedtur, enten utgangspunktet var at den var 6 måneder og øker derfra, eller 12 måneder og øker derfra. Hvis man derimot velger bevisst et land som har 3-4 års ventetid og man vet at den er det fra man tar valget, så er det ærlig talt ikke synd på søkerne selv om de venter lengre enn de fleste. Syns jeg. Får vel noen på nakken nå, men det får så være.... ;-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiao Tao :-D Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 En ting er ventetiden i Kina, noe annet er ventetiden i kommunen og hos Bufetat. Vi har ventet i 6 mnd i kommunen, så er det 6 mnd hos Bufetat + eventuelt 10 mnd i Kina + ventetid til reise.......... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå Hei skjønner din frustrasjon - hvis det er noen trøst så måtte vi vente: over 1 år i kommunen 8 mdr. i SUAK (nå BUFA) 2 mdr på legen for å få attester 14 mdr i Kina IALT 3 år tok det å få verdens beste og skjønneste GULLJENTE 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest familie med barn fra Kina Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Mener du da at vi ikke skulle få lov å søke om en lillesøster fra kina vi da? siden du ikke skjønner at de tar imot flere søkere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 At vi klager? Ja, kanskje det? Men dette er første gang jeg er på siden for å treffe dere som er i samme situasjon. Så kommer ei tilbakemelding om at vi er sutrete. Blir det ikke litt unyansert når vi blir beskylt for å klage på ventetid i forhold til andre land. Mitt poeng er at jeg har ventet og trodd at jeg snart er i mål etter det jeg er forespeilet. Også kommer meldingen om ytterligere 4 måneder. Jeg blir jo trist og lei meg når jeg tross alt gleder meg så vannvittig. Klart du er trist og lei deg! Fire måneder føles kjempelenge når forventningene er bygget opp rundt et annet tidspunkt. Ikke ta det så tungt om noen av de som har ventet enda mye lenger synes kinasøkerne virker sutrete. Sett fra deres ståsted er det bare småtterier hva kinasøkerne må tåle i forhold til hva de selv er opp imot, og det har de jo rett i. Likevel, jeg synes ikke din skuffelse er 'mindre berettiget' av den grunn. Forventninger skaper sterke følelser av glede, håp og spenning, og når forventningene brister er skuffelsen bitende enten det er snakk om kort eller lang ventetid. Jeg synes alle må få lov til å gi uttrykk for sine frustrasjoner, uten at de skal bedømmes etter hvor 'berettiget' de er i forhold til andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ok, nå klarer jeg altså ikke å holde meg: Da ventetiden til Korea økte så raskt så var det så utrolig mye klager fra Koreasøkerne at det var til å bli tullete av. De fullstendig teppebombet spørsmålssiden til VB for eksempel. Med de samme spørsmålene annenhver dag. Hehe... Så ikke kom her og kom her og si at kinaadoptanter er verre til å klage enn andre. ;-) Sånn er det, man er seg selv nærmest. Jeg ser det sånn: Man innstiller seg, bevisst eller ubevisst på at ting skal være som de er når prosessen begynner. Alle endringer i negativ retning etter den tid er en skuffelse. (iallefall for mange) Og når ventetiden stiger veldig raskt mens man er i prosessen så er det klart at det er en nedtur, enten utgangspunktet var at den var 6 måneder og øker derfra, eller 12 måneder og øker derfra. Hvis man derimot velger bevisst et land som har 3-4 års ventetid og man vet at den er det fra man tar valget, så er det ærlig talt ikke synd på søkerne selv om de venter lengre enn de fleste. Syns jeg. Får vel noen på nakken nå, men det får så være.... ;-) MVH Du får ikke meg på nakken. Jeg stiller meg ved siden av deg i steden. Er enig med deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Du får ikke meg på nakken. Jeg stiller meg ved siden av deg i steden. Er enig med deg :-) De som har valgt land med lang og uforutsigbar ventetid må etter min mening også få lov til å uttrykke sin frustrasjon. Selv om de i utgangspunktet vet hva de har valgt, kan det røyne hardt på i perioder, og da er det ikke rart om begeret føles fullt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toya-1 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ok, nå klarer jeg altså ikke å holde meg: Da ventetiden til Korea økte så raskt så var det så utrolig mye klager fra Koreasøkerne at det var til å bli tullete av. De fullstendig teppebombet spørsmålssiden til VB for eksempel. Med de samme spørsmålene annenhver dag. Hehe... Så ikke kom her og kom her og si at kinaadoptanter er verre til å klage enn andre. ;-) Sånn er det, man er seg selv nærmest. Jeg ser det sånn: Man innstiller seg, bevisst eller ubevisst på at ting skal være som de er når prosessen begynner. Alle endringer i negativ retning etter den tid er en skuffelse. (iallefall for mange) Og når ventetiden stiger veldig raskt mens man er i prosessen så er det klart at det er en nedtur, enten utgangspunktet var at den var 6 måneder og øker derfra, eller 12 måneder og øker derfra. Hvis man derimot velger bevisst et land som har 3-4 års ventetid og man vet at den er det fra man tar valget, så er det ærlig talt ikke synd på søkerne selv om de venter lengre enn de fleste. Syns jeg. Får vel noen på nakken nå, men det får så være.... ;-) MVH Du skrev: "Sånn er det, man er seg selv nærmest." Den gangen ventetiden var så høy på Korea, var ikke vi i noen adopsjonsprosess. Så jeg har ikke klaget på VB siden spørresider. Men det jeg ville fram til var egentlig at en adopsjon er uforutsigbar i ventetider. Man kan ikke regne med at ventetidene er de samme da man startet en adopsjonsprosess, som den eventuelt kan være på slutten. Men selvfølgelig er det kjedelig at ventetidene øker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg trodde det er systemet som forårsaker økning i ventetiden, oså da er det vel ingenting som tilsier at de ikke trenger søkere til barna som blir frigjorte? Selv om de må vente lenger, vil vel alle si at5 det var verdt det når telefonen endelig kommer! Skjønner forøvrig godt at det er frustrerende når ting plutselig ser ut til å ta lengre tid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dere som har valgt Kina har vært utrolig heldige i det siste som har hatt 6 mnd venting i lange tider. Men 10 mnd er heller ikke grusomt lang tid. Tenk på alle de andre landene hvor mange venter enda lenger. I Korea f.eks. hvor tidene var nede på ca. 9 mnd for et par år siden, og så føk de opp i 18-20 mnd. Det kan man ihvertfall si er lang ventetid. Colombia har vel også ganske lang ventetid nå i forhold til hva det var tidligere. Jeg synes dere som adoptere fra Kina klager litt vel mye når ventetiden nå går opp litt. I 2002 var ventetiden på Kina 14 mnd. En adopsjonsprosess er for alle uforutsigbare ventetider. Ventetidene kan svinge opp og ned fra man starter med barnevernet til man har papirene i landet man skal adoptere fra. Dette må man også da være klar over når man velger å adoptere. Nettopp forutsigbarheten gjør en såpass markant økning i ventetida vanskelig for kinasøkerne. Alle - uansett land - bygger seg opp forventninger når man er i en adopsjonsprosess. Og dobling av ventetida underveis gjør vondt for den det gjelder, enten det gjelder Kina eller et annet land. Da jeg startet min første adopsjonsprosess, lå ventetida på ca. 2 år etter at dokumentene var sendt. Jeg var fullt klar over dette da jeg startet prosessen, men ventetida steg til over 3 år før det ble min tur. Hvis jeg da skulle sammenlignet min situasjon med f.eks dagens colombiasøkere og kommentert at de sutrer litt vel mye nå (for deres ventetid er INGENTING mot min..) så hadde det blitt helt feil for meg. Får man forespeilet 5-6 mnd ventetid, begynner man som smått å vente etter fire og en halv. Og hvis ventetida øker mye, så føles det ikke spesielt godt - spesielt ikke på et forventet ultraforutsigbart land som Kina. Hvis ventetida derimot er på 12 mnd, har man knapt tenkt tanken på å vente før etter 10 mnd. Kinasøkerne har fått ventetida doblet. Det er ikke godt enten den går fra 5 til 10 eller fra 12 til 24. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-1533490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.