Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om knipsing på fingrene på klåfingrete barn?

Ei venninne av meg praktiserer dette. Jeg syns ikke noe om det.

I tillegg er ikke mannen min fremmed for å gjøre det, sier han. Men så vidt jeg vet har han ikke gjort det enda på barnet vårt. Jeg har sagt han ikke får lov.

Jeg er helt imot å bruke smerte for å lære unger folkeskikk. Klår de på ting de ikke skal klå på, må man jo heller ta ungen bort, snakke irettesettende til det, ikke knipse!

Har inntrykk av at en del syns dette er helt ok, og er nysgjerrig på hva dere her på DOL mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210885-knipse-p%C3%A5-fingerne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke noe om knipsing på fingrene.

Når ungene har klådd på ting, har jeg (kommer an på alder) sagt NEI, tatt vekk hånda, eller flyttet hele ungen unna. Det trengs noen repetisjoner når ungen er liten, men nå som de er store (4 og 6) holder det jo at jeg sier de ikke skal pille på ting.

Jeg liker ikke sånn knipsing eller annen form for smerte påført mine barn. Jeg liker de rolige formene for straff. Jeg fikk vondt langt inn i hjerterota ei gang jeg så ei kinesisk mor satt å slo ett åringen sin med sleiv på hånden hvis han snudde seg bort fra matingen. Fryktelig vondt. Jeg kommenterte det og fikk til svar at det var vanlig oppdragelse......huffame

Jeg liker det ikke. Mannen min har klapset ungenes hender noen få ganger, og jeg liker det absolutt ikke!

Hvis de ikke lyder når jeg snakker til dem, hender det jeg må holder dem litt hardt i overarmene og la dem se på meg. Det er klart dette kjennes hvis de vrir på seg og jeg holder fast, men det er i utgangspunktet for å vise dem at jeg mener det jeg sier og for å få blikkontakt med dem.

Annonse

Gjest ingen tro på det

Nei det synes jeg ikke noe om, og dessuten tror jeg det kan virke mot sin hensikt. Ungen vår ble ved et par annledninger dasket på hånda, noe som førte til at han gikk og dasket seg selv på hånda, + dasket oss. Tror nok at i dette tilfellet blir det sånn at "barn som blir dasket, lærer å daske", og også "barn som blir knipset lærer å knipse"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...