Gå til innhold

Ikke omgangssyke likevel..?

Gjest erfarne mammaer - vet dere det?

Anbefalte innlegg

I natt kastet 2-åringen opp, han våknet og kom inn i senga til oss, la seg på puta, hosta - og kastet opp masse. Like fin form igjen etterpå, ikke mer oppkast, og til frokost idag spiste han over 2 brødskiver. Kan det være hostinga som utløste spyinga, eller kan omgangssyke vare så kort tid...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210892-ikke-omgangssyke-likevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen erfaren mamma, men våger meg til å svare likevel.

Jeg har selv opplevd omgangssyke som bare har vart noen få timer. Dersom han var blek, virket slapp, så kan det jo tyde på at det var det det var.

Hosting kan også utløse brekninger, og dermed oppkast.

Dessuten kan det være noe han har spist. Kanskje han spiste veldig mye kvelden før, eller noe han ikke pleier å spise vanligvis?

Det kan være mange grunner, men ingen av dem er noe å uroe seg for, og du får antagelig ikke forklaringen sånn uten videre heller. Det viktigste er at han er frisk og rask nå, og holder seg frisk gjennom julen :)

Vi hadde et eller annet i heimen forrige helg. Størstejenta var uggen i magen fredag og lørdag. Pappaen var uggen i magen lørdag. Søndag var alle i tipp topp form. Søndag kveld kastet de to eldste barna opp en gang. Mandag var jeg uggen i magen, men kastet ikke opp. Mandag kveld hadde minstemor to diarébleier.

Etter det har alle vært friske!

Annonse

Sånn hadde Snorkfrøken for et par mnd sida også. Vi trodde hun var frisk, og etter et døgn kasta hun opp igjen...

Så gikk det ennå et døgn, hun spiste med god appetitt, og kasta opp en gang til, 14 timer etter andre gangen. :(

Nå i natt spøy hun hæærn fløtte meg igjen. Hvorfor i huleste får unger alltid spysjuke om NATTA???

Min 2,5-åring kastet opp mange ganger en ettermiddag og kveld. Dagen etter var hun i fin form igjen.

Småbarn blir ofte fort syke og fort friske igjen, har jeg skjønt. :o)

Men det var riktig av meg å holde han hjemme fra barnehagen likevel...? Hvordan er det der med smittefaren?

Man bør holde barna hjemme 48 timer etter siste oppkast sies det. Sykedagene flyr fort da...

Enig i det. MEn jeg skulle ikke på jobb i dag uansett, så... Men til vanlig, kunne jeg egentlig ha sendt han i barnehagen?

Sånn hadde Snorkfrøken for et par mnd sida også. Vi trodde hun var frisk, og etter et døgn kasta hun opp igjen...

Så gikk det ennå et døgn, hun spiste med god appetitt, og kasta opp en gang til, 14 timer etter andre gangen. :(

Nå i natt spøy hun hæærn fløtte meg igjen. Hvorfor i huleste får unger alltid spysjuke om NATTA???

Dårlig oppdragelse.

*SSSS*

Annonse

Enig i det. MEn jeg skulle ikke på jobb i dag uansett, så... Men til vanlig, kunne jeg egentlig ha sendt han i barnehagen?

Mine to kastet jo opp søndag kveld. Jeg holdt dem hjemme mandag fra skole og barnehage - men de var helt friske og hoppet og spratt og koste seg hjemme :-)

Angrer likevel ikke på at de ble hjemme. Holder alltid barna hjemme dagen etter de har spydd.

Hvorfor i huleste kan ikke unger spy på pappadager sier nå jeg?! Hvorfor er det alltid mammadager når de blir syke?! Hæ???!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...