Gå til innhold

Noen som husker?

Anbefalte innlegg

Gjest alhoa brusen
Skrevet

Huff, jeg husker en brus som het "ahoha" eller noe slikt. Søt brus. Jeg drakk en dagen derpå fordi jeg var så tørst, men den gjorde meg i alle fall kvalm!

Skrevet

kom på en ting til is med to pinner ble liksom to is på meg da....

Den var guk og rød med sjokoladetrekk

mmmmmmmm

*mimre*

Skrevet

mmmmmmmm

*mimre*

Å, den isen husker jeg også! Når jeg var 12 år fråtset jeg i den. Den var kjempegod, yndlingsisen min.

Den ble ikke solgt over hele landet, men iallefall i Osloområdet.

Men hvorfor forsvant den?

Skrevet

Det har alltid funnets. Men i gamle arkiver husker jeg en slags bil av papp som du kunne leke med etterpå.

Ja, den var morsom! Broren min og jeg sloss alltid om å få den.

Skrevet

Det har alltid funnets. Men i gamle arkiver husker jeg en slags bil av papp som du kunne leke med etterpå.

Åja, den husker jeg godt. Røde og blå pappbiler. Var kjempepopulært da jeg var liten. :-)

Skrevet

Og syltetøyliknende pålegg som het Rødtopp. Og Primpålegg som het Gem - med elg og bjørn og hare utapå. Og syltetøy i høye glass med vaffelmønster nederst. De brukte vi til melkeglass når de var tomme.

Og nøtteis - lysebrun is hvor pinnen stakk ut. Og Sweetmint-tyggegummi til ti øre og Salti. Og Kip - pakker med fem ulike farger tyggegummi pakket i gjennomsiktig plast.

Fruktsoda - svakt grønnlig brus med himmelsk smak. Pommac, brun brus som bestevenninna mi og jeg hadde til ostepopen.

*sukk*

Gem husker jeg!

Hadde som regel det i kjøleskapet da jeg var liten også. :-)

Ble Gem til prim, eller er Gem noe annet enn Prim? hm...

Skrevet

mmmmmmmm

*mimre*

GUL!!!!

Skrevet

Å, den isen husker jeg også! Når jeg var 12 år fråtset jeg i den. Den var kjempegod, yndlingsisen min.

Var vel for sterke farger i isen?

Donaldbrusen hadde vel for mye av det mener jeg å ha hørt?

Skrevet

Her er en fin mimreside:

http://www.diplom-is.no/index.gan?id=1342&subid=0

(velg iskart fra menyen til venstre, jeg har tatt et eksempel hvor dobbel-isen er med)

Skrevet

Den inneholdt så mye kullsyre at sugerøret nesten hoppet ut av seg selv.

Husker den godt fra div. juletrefester, på veldig små flasker.

Skrevet

Det bruspulveret var faktisk godt både til å spise og til å blande ut i vann såvidt jeg husker.

Og så kom - eh - SpacePops? SpaceDust? Det som knatret i munnen, husker ikke helt hva det het.

Det knitrepulveret ja! Min eks putta litt av det i munnen på katta, og hun stakkar ble skremt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...