Gå til innhold

Størrelser på nattøy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en jente som blir 8mnd på torsdag.. Hun bruker 56 i nattøy.. Synes nattøyet er VELDIG stort i størrelsene.. Merker 56 begynner å bli litt lite, så må nok ut å kjøpe noen i 62/68 snart.. =)

I fjor til jul var mi jente 9 mnd. Hun fikk en hel pyamas uten fot som var i str 3 år. Jeg tenkte den var altfor stor. Etter vask var den bare litt for stor, og hun har brukt den i nesten ett år nå. Regner med den er for liten når hun er to år.... Og jenta mi er ikke spesielt stor.

Annonse

I fjor til jul var mi jente 9 mnd. Hun fikk en hel pyamas uten fot som var i str 3 år. Jeg tenkte den var altfor stor. Etter vask var den bare litt for stor, og hun har brukt den i nesten ett år nå. Regner med den er for liten når hun er to år.... Og jenta mi er ikke spesielt stor.

Det er nok litt forskjell på størrelsene på de forskjellige merkene da...

De på h&m synes jeg ihvertfall er enorme i størrelsene..Nå er jenten min ganske liten egentlig da .. 7kg og rundt 70 cm..

Jeg synes HM sitt nattøy er stort i størrelsen.

Fixoni synes jeg er små.

På Bogerud kjøpte jeg en gang en pakke med to hele pyamaser. En var altfor stor og en var altfor liten, helt ulike i størrelsen, altså.

I tilleg må man regne med krymping etter vask, og enda mer etter tørketromling.

Gjest trenger hjelp her.

Frøkna mi på 9 mnd bruker 74, men det er jo mange som er mye større enn henne. Ville gått for str 80.

Men kjøp UTEN FØTTER. Det er bare SÅ håpløst med føtter på pysjamaser.

Hvorfor uten føtter? Blir det ikke kaldt på føttene da?

Ikke noe problem, jeg regner med Åsemor tenker på at det er umulig å få babyen til å holde sine små føtter på plass i pysjføttene. Jeg brukte et par frottesokker utenpå og da satt pysjføttene helt fint.

Har også hørt noen bruke sånne frottehårstrikk rundt babyens ankler for å holde pysjføttene på plass. Ellers havner fort begge babyens bein i en pysjfot eller helt oppe i "pysjkroppen".

Da kan man ha på sokker. Med føtter på pysjen drar babyen (min iallefall) føttene inn i selve kroppen på pysjen og klarer ikke å få de ut igjen, så føttene blir liggende og stange ned i skrittet på pysjen og hun sover med bøyde ben.

Annonse

Da kan man ha på sokker. Med føtter på pysjen drar babyen (min iallefall) føttene inn i selve kroppen på pysjen og klarer ikke å få de ut igjen, så føttene blir liggende og stange ned i skrittet på pysjen og hun sover med bøyde ben.

Et par frottesokker utenpå fikser den saken da vet du. :o)

Akkrat nå vil kanskje 74 passe, men om noen måneder vil den sikker tvære for liten. Hadde kjøpt 80 eller 86.

Ja , i gave ville jeg nok kjøpt størrelse 80 el noe.. Greit å være sikker på at den passer .. bedre at den er for stor enn liten.. =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...