Hege g Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg har et jente på 8 år som er frisk og aktiv. Etter at hun hadde lagt seg i kveld kom hun ned til meg og fortalte at hun hadde opplevd noe. Hun lå og så på et bilde på veggen som plutselig begynte å gå fram og tilbake. Hun snudde seg over til andre siden og da følte hun at overkroppen også gikk fram og tilbake en liten stund. Også syntes hun at øynene kanskje ristet litt. Da hun kom ned var hun ikke ustø eller svimmel. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette, og om dette er noe som bør utredes. Kan dette være epilepsi? Har også lest at kramper kan være et symptom på hjernesvulst. Hun har vært på håndballtrening i kveld men det har vel kanskje ingen betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211183-rykninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det er ikke lett å gi en sikker forklaring på symptomene du beskriver. Ved epilepsi kan det hos mange være uklare og vanskelig tolkbare nevrologiske symptomer utenom kramper. Jeg synes ikke det du beksriver er helt typisk. Fantasier kan også gi symptomer som kan ligne, men heller ikke det du beskriver er typisk. Endring i sirkulalsjon og blodtrykk kan gi symptomer som kan ligne og det at hun har spilt håndball kan slik være medvirkende pga den fysiske anstrengelsen og påvirkning av blodtrykk og hjerterytme. Hjernesvulst kan i begynnelsen ha mange uklare nevrologiske symptomer, men jeg synes ikke det du beskriver er typisk. Siden barnet var kjekk og klar, uten ustøhet ol da du så det synes jeg du kan se det an, men følge med om det kommer nye symptomer eller det er annet ved barnet som avviker fra det normale, og da ta det med til legeundersøkelse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211183-rykninger/#findComment-1538794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.