Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid trodd at førskolelærere tjente så dårlig, men nå skjønne rjeg at det er en myte. Relativt nyutdannete førskolelærere med litt adm.ansvar i tillegg til ped. tjener minst 350 000 her i byen. Ikke så mye, kanskje, men så har de da bare en treårig utdanning!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211215-l%C3%B8nn-f%C3%B8rskolel%C3%A6rere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange år trurru en førskolelærer må jobbe for å nå 350.000,- da?

En førskolelærer har ofte administrativt - personal og pedagogisk ansvar.

Har du undersøkt hvor mye en lærer tjener, til sammenligning?

Ift. like lang ansienitet, ansvar og års utdanning. Og en ting til, lærere har fri hele sommeren, de fleste barnehager har i dag åpen hele sommeren, og i tillegg jul og påskefri.

At førskolelærere har dårlig betalt i forhold til andre med omsorgsoppgaver, er dessverre ingen myte, men en høyst levende realitet.*

Gjest Persille

Da er det forskjellig praksis fra Oslo hvertfall!

En førskolelærer med 16 års erfaring tjener omlag 320.000 her. Til sammenligning er det 50.000 mindre enn jeg tjener som er 26 og uten utdanning sånn sett.

Så det er ikke akkurat så veldig bra synes jeg...

Annonse

Gjest M.Angelica

Dette er snakk om førskolelærere med ca 3-5 års ans.

Bor i en middels stor norsk by og dette er vanlig her, i alle fall. Barnehagene har som regel stengt en måned på sommeren samt jul og påske.

Jeg tror jeg skal flytte dit :P

Hva tjener ped.lederne da? De tjener jo mer enn førskolelærere..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...