Gå til innhold

Spm. om: Koking av flasker og grøt

Anbefalte innlegg

Heisann!

MÅ man koke flaskene til babyen, eller er det nok å vaske dem i oppvaskmaskinen?

(Bør jeg skylle dem i kald(?) vann etterpå?).

En ting til: Poden får grøt om kveldene, og til nå har jeg blandet grøtpulveret i morsmelk. Jeg merker at jeg har mye mindre melk om kveldene. Derfor har jeg håndpumpet ut melk på formiddagen som jeg har satt i kjøleskapet, og så brukt det i grøten om kvelden. Men etterhvert som poden begynner og spise mer og mer grøt, så har jeg ikke nok melk.

Hvis jeg går over til å bruke MME i grøten, vil det bli et "problem" for melkeproduksjonen min? At jeg da produserer mindre melk, og at jeg heller burde prøve å få opp produksjonen slik at jeg har nok melk til grøtmåltidene også?

Noen som har gjort det på denne måten? (Altså ammet, men brukt MME i maten til babyen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211246-spm-om-koking-av-flasker-og-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder flaskene må du skylle dem i kaldt vann så snart som mulig etter at de er tomme, sett dem så i oppvaskmaskina (jeg vasket ringer og smokker der og). På 65 grader blir det like rent som ved koking sa de på Riksen da vi lå der. Etterpå skylte jeg alltid alt i rennende kaldt van og satte det til tørk.

Når det gjelder flaskene må du skylle dem i kaldt vann så snart som mulig etter at de er tomme, sett dem så i oppvaskmaskina (jeg vasket ringer og smokker der og). På 65 grader blir det like rent som ved koking sa de på Riksen da vi lå der. Etterpå skylte jeg alltid alt i rennende kaldt van og satte det til tørk.

Hei!

Det var det jeg også tenkte nemlig, at man ikke trengte koke dem etter at de hadde vært i oppvaskmaskinen:)

Flott, så vet jeg det med sikkerhet:)

Tusen takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...