Gå til innhold

Skal jeg bruke olje - eller acrylmaling til en barnestol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo lakke over, så sitter det bedre.

...har ikke lakk....tror jeg leter litt på nettet og ser etter tips om sånt. Har nemlig ødelagt en sånn stol før - jeg hadde malt DEN flotte OleBrumen med masse bier rundt - og så la jeg på lakk -og alt bare fløt ut - jeg trodde jeg hadde daua!

...har ikke lakk....tror jeg leter litt på nettet og ser etter tips om sånt. Har nemlig ødelagt en sånn stol før - jeg hadde malt DEN flotte OleBrumen med masse bier rundt - og så la jeg på lakk -og alt bare fløt ut - jeg trodde jeg hadde daua!

Sånt må du alltid prøve.

F eks alkydmaling i bunn flyter ikke ut, enten du bruker vannbasert eller oljelakk, tror jeg.

Avryl tørker for fort, og du kan ikke tørke den bort med litt white spirit og begynne på nytt.

Det er ikke noe problem - jeg maler ikke feil! .) - men tror du det holder? jeg vet at en venninne maler slike eventyrbilder på hyttemøbler - med STRAX-maling.

Annonse

Det er ikke noe problem - jeg maler ikke feil! .) - men tror du det holder? jeg vet at en venninne maler slike eventyrbilder på hyttemøbler - med STRAX-maling.

Fordel og ulempe med hurtig tørk. Noen er så sikre på hånda at det går fint, selv om det tørker fort, og da går jobben fort unna. Et annet problem er at det klumper og kleber før det tørker, og penslene blir fort sprikete og ubrukelige. Oljemaling har andre egenskaper, men du må ha god tid og planlegge mer.

tror og tror.....

Ingenting er sikkert før det er prøvet. Ikke sikkert jeg lar meg saksøke om forutsetningene endrer seg og du blir stående meg skjegget fullt av postkasser.

:-)

F eks han som fant ut at møll likevel spiste på fallskjermer, på tross av hva andre sa. Det hjalp ikke å skrive det på gravsteinen.

Fordel og ulempe med hurtig tørk. Noen er så sikre på hånda at det går fint, selv om det tørker fort, og da går jobben fort unna. Et annet problem er at det klumper og kleber før det tørker, og penslene blir fort sprikete og ubrukelige. Oljemaling har andre egenskaper, men du må ha god tid og planlegge mer.

Jeg vet hvordan jeg maler med acryl - har treninga inne på lerret - men har aldri brukt det til noe som folk skal slite på----så det er vel slitestyrken jeg lurer på -

Ingenting er sikkert før det er prøvet. Ikke sikkert jeg lar meg saksøke om forutsetningene endrer seg og du blir stående meg skjegget fullt av postkasser.

:-)

F eks han som fant ut at møll likevel spiste på fallskjermer, på tross av hva andre sa. Det hjalp ikke å skrive det på gravsteinen.

*knegg* vi får vel håpe jeg ikke dauer av dette prosjektet! hihi

Jeg vet hvordan jeg maler med acryl - har treninga inne på lerret - men har aldri brukt det til noe som folk skal slite på----så det er vel slitestyrken jeg lurer på -

Oljelakk på acryl burde gå, og er fint til møbler. Bare ikke bruk en billig lakkpensel så det blir striper.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...