Gjest holder meg anonym Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 I dag ved leveringklarte jeg ikke å holde meg. Jeg måtte si til styreren at jeg reagerte på at vi hadde fått det slik i et brev et par dager før jul, uten noen møteinnkallelse. Hun så nok at jeg var ganske sint, men jeg holdt en rolig tone. Eieren var ikke der. Hun beklaget at de hadde gjort det nå rett før jul. Jeg innrømmet det at julestemningen hadde flydd ut av vinduet. Og sa også at det var bra jeg ga beskjed så kunne de ta lærdom av måten det ble gjort på. Mye av det hun sa gjorde nok for å roe meg ned, men jeg håper virkelig de tar lærdom. Det er ganske alvorlige ting de tar opp i brevet, om at han trenger en fast person i barnehagen. Jeg synes ikke det passer seg å ta det opp i et brev. Eieren kommer med masse konklusjoner om at han kanskje trenger en fast person og i tillegg blir ordet skole nevnt. I samme brevet står det at gutten er i grenseland på hva man kontakter ppt for. Hvordan kan hun da foreslå støtteperson til han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211325-fortsettelse-ppt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemama Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Støtter deg. Hadde blitt alvorlig sint dersom dette gjaldt meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211325-fortsettelse-ppt/#findComment-1540611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mildred Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du hisser deg slik opp. Det er kjempepositivt hvia et eventuelt behov avdekkes tidlig slik at styrking kan settes inn. Det er eventuelt positivt for alle at barehagen styrkes med ekstra personell noen timer i uka. PPT gjør en saklig vurdering - ut fra observasjon mv; og det er ikke bare for eieren av barnehagen å "knipse i fingrere" for å få mer bemanning! PPT deler ikke ut ressurser unødig. Vær nå heller glad for at din sønns eventuelle behov blir ivaretatt tidlig. Det er ikke alltid lett for foreldrene å se hvordan f.eks. sosiale vansker slår ut. Ro deg ned og hygg deg i jula uten å la dette hemme julegleden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211325-fortsettelse-ppt/#findComment-1541245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest holder meg anonym Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du hisser deg slik opp. Det er kjempepositivt hvia et eventuelt behov avdekkes tidlig slik at styrking kan settes inn. Det er eventuelt positivt for alle at barehagen styrkes med ekstra personell noen timer i uka. PPT gjør en saklig vurdering - ut fra observasjon mv; og det er ikke bare for eieren av barnehagen å "knipse i fingrere" for å få mer bemanning! PPT deler ikke ut ressurser unødig. Vær nå heller glad for at din sønns eventuelle behov blir ivaretatt tidlig. Det er ikke alltid lett for foreldrene å se hvordan f.eks. sosiale vansker slår ut. Ro deg ned og hygg deg i jula uten å la dette hemme julegleden. Det er fremgangsmåten vi her reagerer sterkt på. Det blir sendt ut et brev før jul uten at vi får kommet inn på møte før i januar. Der det står at han trenger en støtteperson. I tillegg står det at han er i grenseland for å kontakte ppt. Eieren innrømmet over telefon at det for å få et ekstraressurs for alle barna. Selv om dette er positivt for hele barnehagen så vil ikke vi at vårt barn skal bli brukt og registrert for å oppnå dette hvis det egentlig er slik at det ikke er nødvendig for han personlig. De vi har snakket med om dette har reagert sterkt på fremgangsmåten. Hvordan vi har blitt informert og hva som stod i brevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211325-fortsettelse-ppt/#findComment-1541333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er fremgangsmåten vi her reagerer sterkt på. Det blir sendt ut et brev før jul uten at vi får kommet inn på møte før i januar. Der det står at han trenger en støtteperson. I tillegg står det at han er i grenseland for å kontakte ppt. Eieren innrømmet over telefon at det for å få et ekstraressurs for alle barna. Selv om dette er positivt for hele barnehagen så vil ikke vi at vårt barn skal bli brukt og registrert for å oppnå dette hvis det egentlig er slik at det ikke er nødvendig for han personlig. De vi har snakket med om dette har reagert sterkt på fremgangsmåten. Hvordan vi har blitt informert og hva som stod i brevet. Skjønner VELDIG godt at du reagerer på framgangsmåten. Barnehagen skal ikke melde opp til PPT uten foreldrenes samtykke, OG PPT kan ikke ta oppmeldingen uten at foreldrene har skrevet under på en oppmelding, slik at du skal ikke bekymre deg for at barnet ditt er "registrert" hos PPT. Forøvrig bør du ikke frykte denne "registreringen". Dersom barnet TRENGER oppfølging er det slik at PPT er kjempeflinke til å hjelpe, og en slik oppmelding følger ikke barnet i negativ forstand videre - tvert imot! Hilsen en mor som har opplevd at barnehagen har gjort ting "bak ryggen" på oss, klaget på dette tilbarnehagen , barnehagesjefen og styret i barnehagen (skriftlig), og fått rettet opp i dette. Vi er tilknyttet PPT fra 1. dag i barnehagen, og de er virkelig der for å hjelpe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211325-fortsettelse-ppt/#findComment-1541873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.