Gå til innhold

Er ikke dette dårlig gjort da??

Anbefalte innlegg

Jeg ga bort alt babyutstyr etter datteren min(verdi ca 15 tusen) til min beste venninne.Hun har også fått alt av klær og leker etterhvert som min datter har vokset fra dem

Vi skulle egentlig bare få et barn..trodde vi.Men nå fire år etter er det faktisk en liten på tur igjen :)

Jeg vet min venninne har alt av klær og utstyr lagret fremdeles.Jeg tok vel egentlig som en selvfølge at jeg skulle få dette tilbake eller låne det..Men der tok jeg feil,hun skulle nemlig ha et til barn om noen år og øsnket ikke at utstyret skulle bli utslitt til den tid..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211361-er-ikke-dette-d%C3%A5rlig-gjort-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

8

• nanna

2

• Maggi

2

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Persille

Kan du ikke si det til henne da?

Vet du, du fikk alle disse greiene av meg da du skulle ha barn - nå vil jeg gjerne ha noe av det tilbake, fordi jeg skal bruke det selv.

Dersom du får barn etter meg - kan du få det en gang til, hvis ikke beholder jeg det.

Gjest Er det mulig? Hun kan ikke være helt god!

For ei smålig røy!!! Si det til henne. Ikke at hun er ei smålig røy, selvfølgelig, men at hun kan gjøre det samme for deg som du gjorde for henne. Og vil hun ikke, så burde du kutte henne ut. Og jeg vil absolutt ikke kalle henne venninne...!!!

Gjest Flystripa

Hæ? Dette er noe av det mest grolete jeg har hørt! For ei snipsild!!! Jeg hadde nok fortalt henne i klartekst at når en slik situasjon oppstår - at dere faktisk skal ha et barn til - så FORVENTES det at ting blir gitt tilbake.

Skulle blott bare mangle *rystet*

Annonse

Gjest En gave er en gave

Møkkavenninne :(

Du ga det bort uten forbehold. Da anser jeg en gave som en gave. Gaver ber man ikke om å få tilbake.

Husk heller til siden en gang at du tar forbehold hvis du gir bort noe du er usikker på om du kan trenge igjen siden.

Jeg syns du er urimelig.

Du ga det bort uten forbehold. Da anser jeg en gave som en gave. Gaver ber man ikke om å få tilbake.

Husk heller til siden en gang at du tar forbehold hvis du gir bort noe du er usikker på om du kan trenge igjen siden.

Jeg syns du er urimelig.

Jeg er faktisk enig med deg her.

Dersom du faktisk har _gitt_ det bort, så synes jeg ikke du kan forvente å få det tilbake igjen. Da skulle du ha poengtert overfor henne at hun fikk _låne_ det i tilfelle dere mot formodning skulle få flere barn.

Men like fullt en kjip venninne, spør du meg. Selv får hun store verdier, men vil altså ikke låne det bort til giveren fordi det ikke skal bli slitt. (Da må det jo være fine ting det er snakk om).

En ting er hvem som har rett, en annen ting er hvem som burde hatt rett... :o)

Smålighet lenge leve.

Men like fullt en kjip venninne, spør du meg. Selv får hun store verdier, men vil altså ikke låne det bort til giveren fordi det ikke skal bli slitt. (Da må det jo være fine ting det er snakk om).

En ting er hvem som har rett, en annen ting er hvem som burde hatt rett... :o)

Smålighet lenge leve.

"En ting er hvem som har rett, en annen ting er hvem som burde hatt rett..."

Jeg er jo enig i det, men hadde det vært meg så hadde jeg ikke _gitt bort_ så mye utstyr og det i tillegg over flere år, for så å _forvente_ å skulle få det tilbake igjen når det plutselig passet meg.

Vi har gitt bort alt til min søster som nå har fått barn, fordi vi ikke skal ha flere selv. Skulle så skjedd at vi hadde fått ett barn til allikevel, så hadde jeg ikke forventet å få det tilbake, og da er det til og med min søster jeg snakker om. Om hun hadde insistert på å gi meg utstyret tilbake, hadde vært en annen sak, men jeg hadde aldri forventet det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...