Gå til innhold

Heldigvis er barnehagen åpen i morgen!

Anbefalte innlegg

I morgen skal vi være egoistiske foreldre som føler at vi nå trenger avlastning. Vår lille gutt med utviklingsfortyrrelse og mange spesielle behov har gjort dagene svært krevende. TIng har vært ute av den vanlige rutinen og det passer ikke han. Vi må være sammen med han 100% av tida, og selvom han snart er 4 år kan hanikke være på stua alene å se på TEletubbiene kl 6 om morgenen - da må vi være sammen med han, og passe på. Han kan selvsagt heller ikke være ute alene, og slår, kaster og roper.

Han er en god og snill gutt, men krevende, og nå skal vi, selvom vi begge har fri i morgen, ha begge ungene borte hjemmefra - og skal prøve å ha god samvittighet likevel!

Dårlige foreldre? - ja vel, så får det heller bare være...

Fortsetter under...

Mine unger er kjekke,friske og greie,men de skal også i barnehagen i morgen tiltross for at mor og far har fri.

Vi er litt slitne etter julen alle sammen.Barna har også begynt å bli litt rastløse merker jeg,selv om det har vært full fart med aktiviteter.

I morgen skal mor og far kjøre ungene i barnehagen og dra hjem å tilbringe deler av dagen i dobbelsengen,ta oss en bytur og bare ha litt voksentid sammen.

Annonse

Slutt å snakke tull om dårlige foreldre!

Mine unger friske og raske, men jeg er pokker så glad de skal en tur i barnehage / på sfo i morra. I går holdt det på å klikke for meg av storebrors erting og lillesøsters hyling. Noen ganger er det faen meg ferie å komme seg på jobben en tur! :)

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Han har godt av å være der, og dere har godt av et pusterom. Nyt dagen:-)

Jeg skulle gjerne levert småen i barnehagen selv. Vi har hatt influensa her i huset, men nå er vi på bena igjen. Særlig han, for å si det sånn;-) Han hadde hatt godt av å leke med andre unger nå, men barnehgen vår er stengt frem til nyttår.

Dere er gode foreldre som vet å lade litt batterier og ivareta dere selv også . Ungene har det flott i barnehagen , og får opplagte foreldre når de kommer hjem . Vi er også gode foreldre de to neste dagene :-)

Der jeg jobbet før (lite, mannsdominert firma) spøkte vi med at om du ikke kunne se det på dem, ville du vite hvem som var menn og hvem kvinner når ei ny uke begynte.

Mennene kom inn døra, tok av seg frakken og sa: - Herregud, på'n igjen! Mens kvinnene sa: - Å! Endelig mandag!

Gjett hvem som hadde klippet utklippsbilder, feid opp, spilt ludo, ryddet, skilt slåssende unger, lest høyt, vasket opp for n'te gang og ble GLADE over å komme på jobben!

Hos oss har jeg fri og mannen jobber fullt i romjula. Begge barn er i barnehagen. Jeg stresser dem ikke opp om morgenen, og henter tidligere enn ellers, men skulle vi tre vært hjemme alle de fire dagene - uten noen som helst hjelp fra pappa'n hadde vi nok blitt sprø alle tre, og det hadde ikke blitt noe hyggelig i det hele tatt. Den eldste på 5,5 er særs dårlig til å aktivisere seg selv, og sitter jeg feks og leser for den minste kan du være sikker på at den eldste gjør alt hun kan for å forstyrre, ødelegge/få oppmerksomhet.

Allerede 2. juledag var det skrik og hyl i heimen, nå er det mye bedre og alle er fornøyd. Jeg jobber litt - selv om jeg har fri. Fikser bedre middager, har fått hatt bilen på service, byttet julegaver, setter inn bilder i album, rydder i barnas klesskap. Kort sagt - gjør ting som jeg ellers aldri får tid til. Helt supert, og jeg har ikke dårlig samvittighet.

Annonse

Synes overhode ikke dere er dårlige foreldre av den grunn!

Jeg har akkurat levert ungene til pappan nå etter å ha hatt dem min del av jula og det var i grunnen ganske deilig... Nå begynte de nemlig å gå hverandre på nervene og de har kranglet stort sett i hele dag... *Hehe*

Som alle de andre sier her: nei, det er ikke egoistisk! Jeg selv sitter på jobb og nyter fred og ro; ungene mine har kranglet mer eller mindre sammenhengende nå i flere dager; og de trengte rett og slett noen timer hver for seg..

Kos dere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...