Gå til innhold

Hva gjør dere ute?

Anbefalte innlegg

Gjest lumsekjo

Hei.

Skal nå være hjemme frem til sommeren med de to barna 4 og 2 år. Har dårlig tiltakslyst når det gjelder å komme oss ut. Har ikke noe stor hage å være i, heller ikke noe lekestativ og slike muligheter i nærområdet.

Når vi er ute, blir jeg stående og lure på hva jeg skal ta meg til mens barna leker. Jeg er ikke så flink å engasjere verken meg selv eller barna. De er mye flinkere å leke uten meg.

Siden det er mye trafikk i gaten forbi oss kan de ikke være ute alene. så det er ingen alternativ.

Noen som har gode tips til meg? Kan godt foreslå ting å kjøpe som er kjekke. Her er ikke snø, og det er lite av det hele vinteren. Trenger tips på noe å gjøre uten snø selv om det er kaldt og isete ute.

Ser frem til å høre fra dere. Ha en fortsatt god jul.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211875-hva-gj%C3%B8r-dere-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MinaLisa

- Dra dem på akebrett hvis det ikke er strødd,

- sparkstøtting,

- ball (hvis det er bart),

- Hvis de har hver sin trillebår, kan de putte ting oppi denne. Dere kan lete etter spesielle ting (kongler, stener...pute leker oppi, osv. )

- Gå turer...

Gjør det som barna dine gjør, hvis de leker med biler, så er du med og leker med dem. Gjør ikke noe om du er med hele tiden, de har jo hverandre som de leker med. Men litt morro for dem at mamma også er med og leker innimellom.

Boe dere i byen?

Da finnes det kanskje en park i nærheten? Eller et tjern, hvis dere ikke bor så sentralt? Lekeplass? Ta med dere mat og drikke ut, og ha picnic ute. Kle dere varmt, så dere ikke fryser. Ta med en ball eller andre uteleker. Ta med noe å sitte på, en avis til deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...