Gjest bry Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jesus hadde definitivt blitt innlagt! Ihvertfall etterfolgerne hans som aapenbart var en fare for seg selv i og med at de heller ville doe enn aa fornekte sin tro.... det blir stadige oftere paavist at det faktisk er "mer mellom himmel og jord"... Enhver skikkelig behandler vil vurdere hvorvidt du har en realistisk holdning til ting vi ennaa ikke helt forstaar rent naturvitenskapelig eller psykotiske elementer. beste raade jeg kan gi: Hvis psykologen overhodet ikke forstaar,finn en ny. ( jeg vet at det i Oslo finnes gode psykiatere som ogsaa tror paa en aandelig verden) Men vaer forsiktig med "alternative behandlere"...de som har et helgekurs el.l. Serioese behandlere vil vaere oppdaterte paa nyeste behandlingsformer,uten aa ta fra deg din egen tro ( dersom den ikke er psykotisk) Takk for det,ja du sier noe der.Det er det jeg er ute etter,en behandler som tar min tro seriøst og respekterer meg og mine evner. Har vært på en del kurs også,noen har hjulpet meg,andre forvirret meg. Har en seriøs healer som jeg skriver til,men trenger noen å prate med,derfor tenker jeg psykolog,for å bearbeide ting. Ikke nødvendigvis gamle ting,men ting som har skjedd iløpet av de siste årene,altfor mye på en gang. Vet at jeg ikke er psykotisk,hvordan kunne jeg da sittet her og skrevet hvis jeg var i min egen verden.... Det er mere mellom himmel og jord,og vet det finnes psykologer som er åpen for det.Var til en tidligere som jeg "fant tonen med",men hun sluttet og flyttet. Hun sa"jeg tar kontakt dersom du en gang begynner for deg selv"....da mente hun som healer eller medium. Vet jeg har evner for dette,men det er ikke alltid lett å skille,å vite hva som er hva. Får tegn og visjoner i drømmer også,noen ganger stemmer det,andre ganger ikke. Må vel finne ut av alt selv.men det hadde vært greit å ha en støtte spiller.Noen å prate med om alt dette og andre hverdagslige ting. Folk med evner for klarsynthet osv er bare mennesker de og,de kan også bli syke,fysisk og psykisk. Ja ja får se hvordan det går,men det er vanskelig om en ikke har en psykolog man kan være åpen med. Og de åndelige tingene er jo en del av livet mitt.... Men får håpe på det beste,får jeg ikke behandling,har jeg jo hjelpere og guider,de er der jo bestandig....C",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1547662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stupedama Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Synd at hun tror det da,men ja det var jo litt morsomt... Da trenger vi flere psykotiske folk her i Verden,hvis Jesus var det mener jeg..... Jeg tror også at det åndelige perspektivet ofte mangler i psykiatrien. Jeg tror mange behandlere er åpne for at en kan ha åndelige tanker og overbevisninger så lenge en har et ok funksjonsnivå. Men for å drøfte de åndelige opplevelsene bør en nok kanskje samtale med en med noenlunde like referanser, f.eks. en sjelesørger - en prest e.l. som har erfaring med både tro og psykiatri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1547683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg tror også at det åndelige perspektivet ofte mangler i psykiatrien. Jeg tror mange behandlere er åpne for at en kan ha åndelige tanker og overbevisninger så lenge en har et ok funksjonsnivå. Men for å drøfte de åndelige opplevelsene bør en nok kanskje samtale med en med noenlunde like referanser, f.eks. en sjelesørger - en prest e.l. som har erfaring med både tro og psykiatri. Kjekt å lese at du mener det. Ja det er vel noe med det...på rett plass til rett tid. Phu,fikk jammen mye å tenke over nå,etter alle disse svarene.Jeg får vurdere hva jeg skal gjøre,finnes sikkert en psykolog som tror på meg. Eller en prest,er åpen for det også jeg.....C",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1547702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Respekterer ditt syn!!! Forstår at ikke alle kan ha samme tro om ting. Du tror ikke på meg sier du...det er ok. Jeg tror eller syns heller ikke det er spennedes eller noe i den dur,med grensepsykoser eller psykoser. Har vært der selv,og kan love deg at det var et Helvete! Låg på sofaen ett helt år,om ikke lenger,opplevde de mest utenkelige ting,følte ofte at jeg var i Helvete,visste ikke om jeg var død eller levendes. Klarte ikke spise,men drakk kaffe og røykte,var så tynn at jeg kunne ha dødd av det. Det var grusomt...alt dette ukjente men kjente. Innimellom var jeg i Himmelrike,det var fantastiske opplevelser....alt kunne skje i den dimensjonen jeg var... Så tro nå ikke at jeg prøver å romantisere psykoser,tvert imot,dette er ingenting å leke med....vet det! Men hvem var det som hjalp meg tilbake til livet tror du? Healere,de hjalp meg...bøker hjalp meg,jeg fikk et helt annet syn på meg selv og verden. Det går an å takle ting på andre måter enn de tradisjonelle metodene,det er det jeg vil frem til. Vil ikke provosere noen eller si hva de skal mene,men jeg vet hva jeg snakker om fra mitt ståsted. Ikke ved å flykte fra den virkelige verden....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1548218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg møtte en dame en plass som sa at Jesus egentlig var psykotisk. Litt morsomm tanke. Det er en tilfeldighet at Jesus ble Jesus, simpelthen Han falt ned fra et vindu. Noen fruktselgere sto i nærheten og måpte da han kom fra oven. Han følte seg så forlegen at han så seg nødt til å holde en tale. En gammel mann fikk han til tilhører. Flere mennesker kom til. Han fikk etterhvert en tilhørerskare. Etter en halvtime var gruppen på nesten 100 mennesker. De hadde funnet det de lette etter. En ny Messias :-)) Deretter fulgte de etter han overalt. Han følte seg plaget med det. Han prøvde å fortelle de at han var absolutt IKKE den nye Messias, men det nyttet ikke. Etterhvert godtok han rollen.., og han lærte seg å NYTE den!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1548220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Ikke ved å flykte fra den virkelige verden....? Ikke ved å flykte fra den virkelige verden....? Forstod ikke helt spørsmålet ditt jeg,så det må du utdype litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1548364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tsofia Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er en tilfeldighet at Jesus ble Jesus, simpelthen Han falt ned fra et vindu. Noen fruktselgere sto i nærheten og måpte da han kom fra oven. Han følte seg så forlegen at han så seg nødt til å holde en tale. En gammel mann fikk han til tilhører. Flere mennesker kom til. Han fikk etterhvert en tilhørerskare. Etter en halvtime var gruppen på nesten 100 mennesker. De hadde funnet det de lette etter. En ny Messias :-)) Deretter fulgte de etter han overalt. Han følte seg plaget med det. Han prøvde å fortelle de at han var absolutt IKKE den nye Messias, men det nyttet ikke. Etterhvert godtok han rollen.., og han lærte seg å NYTE den!!!!!!!!!! hihi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212050-si-alt-til-psykologen/page/2/#findComment-1564786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.