Gå til innhold

Jeg er så glad i godteri og mitt nyttårsforsett er å redusere dette,men hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Alltid godtesjuk

Jeg har heldigvis ingen laster som røyking. Derimor elsker jeg godteri som sjokolade, potetgull ovs. Behovet melder seg også i den tiden jeg skal slappe av om kvelden fremfor tv. Det slår sjelden feil, lysten blir ekstra stor da. Jeg kan si til meg selv om morgenen, nå starter dagen bra med et sunt måltid, slik er det formiddag, middag, men til kvelds skjærer det seg. Har ofte vondt i magen om morgenen siden jeg har spist snop.

Hvordan komme ut av denne onde sirkelen som har vart i mange år? Jeg er ikke direkte overvektig, har kanskje 5 kg for mye. Er flink til å gå tur nesten hver dag. Men jeg vil ha den forbaskede lysten på godteri vekk i ukedagene.

Hjelp meg.

Godt nyttår forresten!

Fortsetter under...

Begynn å spise mer salat. :-)

F eks om kvelden, så lager du deg en deilig salatblanding, - grønn salat, agurkbiter, tomat, fetaost, dressing (det er en med 3%fett bare), noe sånt. Det er kjempegodt!

I tillegg bevege deg, ta trappa når du kan, gi faen i heiser og rulletrapper.

Spis grønt til middagen, enten kokte grønnsaker eller salat.

Bli mer aktiv gjennom dagene, det er viktig. :-)

Vet at det funker ;-)

Etter måltidet, spis alltid en fruktsalat. Har du mulighet til å gå på treningssenter og trene aerobic, step, spinn osv? Tok helt vekk søtsuget mitt. Jeg spiste godteri omtrent hver dag, nå har jeg aldri lyst på det. Om jeg evt tar en bit av en sjokolade, frister det ikke med mer.

Helt vilt! Ikke spiser jeg fruktsalat så ofte lenger heller, men den var starten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...