Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Yljali

Vi var en av de aller første hos vår saksbehandler, og det var dessverre ikke så heldig. Nå hadde hun riktignok en annen fagbakgrunn enn de fleste som gjør rapportene, men likevel. Det tipset jeg kan gi i ettertid er at dere er veldig nøye med å se at saksbehandler faktisk har svart på det som skal svares på i følge veiledninga. Og så kan dere forsøke å forsikre dere om at den blir skikkelig kvalitetssikret av de som står over henne i systemet. Det kan jo også godt hende at hun gjør en ekstra solid innsats siden det er første gangen, så det er ingen grunn til å være skeptisk i utgangspunktet. Men med etterpåklokskap forstår jeg at vi ikke burde ha signert en 3-4 siders rapport uten å være mer kritiske.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212202-sosialrapporten/#findComment-1548315
Del på andre sider

Vi var en av de aller første hos vår saksbehandler, og det var dessverre ikke så heldig. Nå hadde hun riktignok en annen fagbakgrunn enn de fleste som gjør rapportene, men likevel. Det tipset jeg kan gi i ettertid er at dere er veldig nøye med å se at saksbehandler faktisk har svart på det som skal svares på i følge veiledninga. Og så kan dere forsøke å forsikre dere om at den blir skikkelig kvalitetssikret av de som står over henne i systemet. Det kan jo også godt hende at hun gjør en ekstra solid innsats siden det er første gangen, så det er ingen grunn til å være skeptisk i utgangspunktet. Men med etterpåklokskap forstår jeg at vi ikke burde ha signert en 3-4 siders rapport uten å være mer kritiske.

Lykke til!

takk for det. hun sier selv hun vil bruke lang tid og bli godt kjent med oss. virker som en kjekk jente. vi vil nok ikke skrive under på noe ser ut til å være ufullstendig. men er veldig spente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212202-sosialrapporten/#findComment-1548318
Del på andre sider

Vi hadde en med mye erfaring påanne fagbakgrunn, men vi var hans første adopsjonssak. Det gikk kjemepfint! og rapporten ble veldig bra, synes jeg.

Skaff deg oversikt over hva rapporten skal inneholde og hvorfor. ( se Bufetat sine nettsider, og veiledning til utarbeidelse av sos. rap)

Denne hjelp oss veldig. Jeg hadde nok lest denne grundigere enn saksbehandleren vår, og kunne spørre om " skal du ikke ..." på de nødvendige stedene.

Det er lurt å lese nøye før man sigenerer også.

Lykke til, og koslig med flere søkere på SA!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212202-sosialrapporten/#findComment-1548330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...