Gå til innhold

Anbefalte innlegg

for juletreet kom ut rekordtidlig fra heimen denne jula. Minsten på ett år har heldigvis vært lite interessert i treet og vi trodde det overhodet ikke skulle bli noe problem. Før i ettermiddag....jeg stod på kjøkkenet og ryddet etter middagen og pappan og storebror koste seg i tv-stua med julefilm. Da hører vi en underlig "svusj-lyd" etterfulgt av fullstendig stillhet. Jeg løper fra oppvasken i full hast, da en slik fullstendig stillhet svært sjelden lover godt.... Da har jammen minsten dratt hele juletreet over seg! Fikk tak i ledningen til lysa og dro hele stasen i gulvet. Ikke en lyd var å høre under treet. Jeg fikk dyttet vekk greinene og fant en lettere forvirret tass inntyllet i glitter og stas og med håret fullt av barnnåler. Han var så forskrekket at det ikke kom en lyd ut av han, satt der som ei saltstøtte stakkars liten. Uttrykket var helt ubetalelig:-) Skulle hatt det på film ja, men hvem tenker på sånt i et slikt øyeblikk.

Det knuste noe kuler men poden kom fra det uten ei skramme. Men juletreet var liksom ikke så mye å samle på etter fallet. Skakkjørt og med pynt på halv tolv..:-)

Og før de små tobente kom i hus her så var det de firbente som sørget for action i jula. Ett år måtte juletreet bindes fast i taket fordi en smågal pus hoppet midt oppi treet så fort ei kule rørte på seg. Den jula tror jeg treet var i gulvet tre ganger:-)

Så det er faktisk framgang å spore, så hvem vet, kanskje berger juletreet seg hele jula igjennom neste år?

Og godt nytt år til alle her inne!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212226-og-s%C3%A5-er-jula-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilja (den opprinnelige)

Nydelig :o)))))

Og GARANTERT en historie dere kommer til å ta fram år etter år.

Her i huset har vi en juletreallergiker, og dermed ligger juletreet vårt pent pakket i ei eske på loftet, klar for dyst hver eneste desember. I fjor, da jeg skulle sette det opp sammen med 5-åringen, krøp lillesøster på 2 år oppi den store, fine eska for å leke, og lukket lokket etter seg.

Vi store fortsatte med vårt, helt til jeg oppdaget at det hadde vært stille veeeeldig lenge. (Å Gud! Har hun mistet bevisstheten pga oksygenmangel? Har hun sovna? Har hun rømt?)

Så åpna vi eska, da, der satt lillesøster så pent, innhyllet i en tykk, grønn tåke av bæsjelukt - og STORfornøyd med livet!

Nå er hun STOR og bruker truse, og hun ble litt snurt da vi satte opp juletreet i år og måtte mimre litt ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...