Gå til innhold

skal jeg late som alt er i orden nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Leisei

Jeg tror ikke jeg orker å gå til enda en person, sitte på et kontor og gråtkvalt forsøke å få snakket ut og fortalt hvordan det ligger an. Jeg tror ikke jeg orker det å ringe rundt for å få tak i en psykolog.

For det er jo egentlig ingenting i veien med meg. Jeg har ikke opplevd noe traumatisk. Likevel er jeg nedstemt og mangler lyst på livet. Jeg mangler tro på meg selv, tro på en god fremtid.

Voksenlivet består bare av bekymringer på bekymringer, press, krav, ansvar. Jeg klarer ikke leve opp til dette.

Jeg føler meg utestengt fra samfunnet. Jeg sitter hjemme og er helt ubrukelig. Men innerst inne vet jeg at om jeg bare fikk en sjangse! Om jeg fikk en jobb der jeg hadde lykkes, om jeg hadde folk rundt meg som jeg hadde det hyggelig sammen med.-Da ville hverdagen få en mening.

Ingen psykolog kan gi meg dette, eller hva? Bør jeg ta imot hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212340-skal-jeg-late-som-alt-er-i-orden-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig, ingen psykolog kan gi deg dette i fanget. Men en behandler kan lære deg ulike måter å mestre alt dette: kravene, stresset og slitet slik at du -forhåpentligvis- kan få det noe bedre med deg selv. Du kan også lære hvordan du kan stenge verden ute og "koble av" slik at du kan gi deg selv pusterom/ tid til å hente deg inn.

Du trenger ikke ha vært utsatt for noe traumatisk for å gå i behandling, det at hverdagen for deg er såpass tung er kvalifisering i seg selv.

Gjest Leisei

Riktig, ingen psykolog kan gi deg dette i fanget. Men en behandler kan lære deg ulike måter å mestre alt dette: kravene, stresset og slitet slik at du -forhåpentligvis- kan få det noe bedre med deg selv. Du kan også lære hvordan du kan stenge verden ute og "koble av" slik at du kan gi deg selv pusterom/ tid til å hente deg inn.

Du trenger ikke ha vært utsatt for noe traumatisk for å gå i behandling, det at hverdagen for deg er såpass tung er kvalifisering i seg selv.

Tusen takk for fint svar! Jo, du har så rett. Men ofte er det så mye "lettere" å heller vente på at det skal gå over av seg selv.

Flere rundt meg mener også at jeg bare blir dårligere av å gå og tenke på alt dette, og at det ville være bedre å overse det.

Sånn føler ikke jeg det da men....jeg kan late som alt er i orden, men det blir ikke bra likevel.

Det er nok selvfølelsen som står i veien for at jeg ikke får jobb. Jeg tør ikke møte opp personlig, ringe, el, før jeg har blitt bedt til intervju. Tør ikke ta initsiativ før andre har vist interesse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...