Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

Påstår du at alle jøder har en biologisk betingelse for applaudering av hva enn Israel måtte finne på å gjøre? Dæven!

Jeg er født i Norge, men ville jaggu reagere om Noege f.eks plutselig bestemte seg for å gå til krig mot svenskene! Jeg hadde heller ikke tatt det personlig, eller trodd at noen ville utrydde meg,om de skulle være uenig i et slikt utspill fra Norges side!

Det er mulig at enkelte føler det sånn, at Israel og jøder er to sider av samme sak, men da vil jeg faktisk være svært tilbøyelig til å mene at disse, i tillegg til å ha et grunnleggende problem med å skille snørr & barter, vil være MYE nærmere stereotyp tankegang og motagelige for rasistisk og antisemitisk tankegang, enn noen som faktisk tillater seg å sette spørsmål ved Israels politikk som sådann...

Det er nemlig INGEN automatisk sammenheng med jødehatog Israelmotstand, det er bare en ekkel, billig måte for å forsøke å få meningsmotstandere til å holde kjeft! Æsj. Kvalmt er det! At dere ikke vemmes..

Det virker som om du mener at alle som mener noe annet enn deg, stort sett er idioter.

Når det gjelder jødehat, fikk Halvorsen i klartekst melding fra statsministerens stab om at hennes utspill hadde klare fellestrekk med nazi-argumentasjon.

De er sikkert idioter de også, men det er altså flere som synes det stinker av Halvorsens utspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Det virker som om du mener at alle som mener noe annet enn deg, stort sett er idioter.

Når det gjelder jødehat, fikk Halvorsen i klartekst melding fra statsministerens stab om at hennes utspill hadde klare fellestrekk med nazi-argumentasjon.

De er sikkert idioter de også, men det er altså flere som synes det stinker av Halvorsens utspill.

Halvorsens utspill var utaktisk og lite smidig, det er jeg enig i ..Dog synes jeg det er laaangt mellom å være usmidig og lite taktfull til å bli direkte paranoid og dum!

Og jeg synes det i bestefall er paranoid og dumt å sette likhetstegn mellom jødehat og motstand mot hva staten Israel måtte finne på! I tillegg er det ekkelt, og etter min mening både respektløst og smakløst.

Hva en mener om Israel og midtøsten forøvrig kan være mangt. Jeg har selvsagt ikke noen løsning (det ville vært imponerende!). det er et kilent område med flere spørsmål enn svar. Personlig mener jeg Israel er de som oppfører seg som de største bandittene i denne saken, men respekterer at folk har andre oppfatninger så lenge de ikke kommer trekkende med jødehat teoriene sine..Da mister jeg ALL respekt. Det er balleløst,feigt og billig, og jeg har ingenting forsonende å si om en slik "debattstrategi"!

Jeg har INGEN respekt for de som prøver seg med den der, og ja, jeg synes de er både dumme og smakløse. Folk med saklige meninger som spriker fra mine egne kan jeg både respektere og anse som tenkende vesner dog de er uenige med meg, ser du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noe så tullete i mitt liv? Hva er det babler om egentlig?! Hvordan henger de faktaene du skal ramse opp i hop med noe annet i denne tråden? Og hvor kommer jødehatet inn?

Du er pokker ikke normal på en flekk! :-D

*lol*

Ganske forutsigbart dette her.

Latterliggjøring er en hersketeknikk. Ikke så effektiv alltid, men vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske forutsigbart dette her.

Latterliggjøring er en hersketeknikk. Ikke så effektiv alltid, men vanlig.

Mener du på ramme alvor at dersom man er mot et annet lands politikk så må man også hate menneskene i dette landet?

Har møtt mange fra Israel, hyggelige og ordentlige mennesker. Det hindrer likevel ikke at jeg synes Israels politikk overfor Palestina er miserabel. Og tenk det, samtidig kan jeg mene at selvmordsbombere er for dumt!

Og jeg er ingen antisemitt av den grunn. Det du sier i denne tråden henger etterhvert ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er langt fra uenig i mye av det du skriver der. Men nå var ikke jeg egentlig ute etter å diskutere hvilke stater som oppfører seg verst, ei heller Israels politikk som sådann..:-)

Jeg var ute etter å understreke hvor feigt, billig og fornærmede det er å insinuere jødehat som eneste mulige motivasjon for å være i mot ting i regi av Israel. Jeg blir rasende av det, det er smakløst. Og ikke MINST synes jeg det er forferdelig respektløst mot jødene selv! Jeg kan ikke fatte at folk har mage til det!

Ellers er det selvsagt mer enn mulig å forskjellige meninger om midtøsten. Hele greia er jo uhyggelig komplisert og selvsagt særdeles kilent. Jeg synes det Israrel som oppfører seg som de største bandittene, men at noen er uenig i dette på en saklig måte, kan jeg leve med.

Billige anklager om antisemmetisme på den annen side er bare ekkelt,billig og dumt! Jeg blir helt kvalm av det og det er avsporende så det holder. Skal man først sitte å krangle om folk eventuelt er nazier i det lange og brede kommer en vel hvertfall aldri til saken! (Men jeg forstår jo at akkurat dette kan være PRAKTISK da..Hendig fokusflytter, vil jeg tro..! Det må jo være en grunn, ved siden av ren paranoia, til at dette er en så feiret "argumentasjon" og strategi!)

Forøvrig synes jeg Halvorsens utspill var utidig og dårlig timet..Norge MÅ ha tunga litt rett i munnen, det er inser jeg, siden de sitter i en posisjon hvor det kreves diplomati i større grad enn sterke meninger. Men når det er sagt har jeg aldri klart å ha sympati med Israels frambusende, retthaverske politikk! Men jeg synes det egentlig er en litt annen diskusjon, jeg svarte kun på jødehatdelen av tråden her...

Og jeg synes det er griseekkelt hvordan det alltid kommer den slags slimete, ureine anklager og mistenkligjøringer i kjølvannet av slike ting..Da kryper det virkelig frem skapninger som burde holdt seg under den steinen de ellers er! ;-)

Som DU er et godt eklsempel på det motsatte av..:-) Jeg har ingen problemer med at vi ganske ofte har avvikende synspunkter på saker og ting, du holder deg til saken, og for god til å ilegge meningsmotstandere slimete holdninger av den grunn! Det er det MANGE som kunne lære noe av!

Det var hyggelig sagt av deg:-)

Det er lett å bli provosert til å ytre meninger her på DOL som kanskje kan være litt vel satt på spissen. Og det er helt klart at noen også bruker sterke ord og karakteristikker for ytterligere å fremprovosere reaksjoner.

Men noen mener kanskje også de ekstreme ytringer de har - fullt og helt. Selv om det ikke alltid er like lett å vite hva som er hva?

Hyggelig er det i hvert fall om man kan klare å holde en saklig tone, selv om man av og til kan være uenige.

For meg fungerer DOL av og til som en "kasteball" av meninger som man så kan tenke litt over - før man skriver egne innlegg.

Men det er IKKE alltid jeg klarer å tenke nok før jeg svarer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvorsens utspill var utaktisk og lite smidig, det er jeg enig i ..Dog synes jeg det er laaangt mellom å være usmidig og lite taktfull til å bli direkte paranoid og dum!

Og jeg synes det i bestefall er paranoid og dumt å sette likhetstegn mellom jødehat og motstand mot hva staten Israel måtte finne på! I tillegg er det ekkelt, og etter min mening både respektløst og smakløst.

Hva en mener om Israel og midtøsten forøvrig kan være mangt. Jeg har selvsagt ikke noen løsning (det ville vært imponerende!). det er et kilent område med flere spørsmål enn svar. Personlig mener jeg Israel er de som oppfører seg som de største bandittene i denne saken, men respekterer at folk har andre oppfatninger så lenge de ikke kommer trekkende med jødehat teoriene sine..Da mister jeg ALL respekt. Det er balleløst,feigt og billig, og jeg har ingenting forsonende å si om en slik "debattstrategi"!

Jeg har INGEN respekt for de som prøver seg med den der, og ja, jeg synes de er både dumme og smakløse. Folk med saklige meninger som spriker fra mine egne kan jeg både respektere og anse som tenkende vesner dog de er uenige med meg, ser du..

Du har sikkert rett i en del av det du skriver, selv om du sutrer fælt da.

Likevel; Israels ambassadør hevder at jødehets og rent jødehat så absolutt finnes her i landet, og er voksende.

Det er ikke come il faut å uttrykke slik hets..selv ikke i de rødeste og bruneste miljøer, og de må søke andre metoder.

Det er derfor nærliggende å tro at det blant kritikerne av Israels politikk finnes en del krefter som benytter denne innfallsvinkelen for å gi uttrykk for sitt jødehat...dog forkledd som "saklig" kritikk av Israel.

Det gjelder sikkert ikke deg, men det er likevel et forhold man ta høyde for.

...

Dessuten; den "kritikken" som du og andre fremfører, er ynkelig, snillistisk og naiv. Det kan ikke være tvil om at Israel, hvis de skulle lytte til dere "kritikere", ville vært feid på havet for lenge siden. Det bekymrer sikkert ikke mange av dere, men for folk som er opptatt av frihet og demokrati i denne delen av verden, er utslettelse av det jødiske folk og staten Israel ikke noe ønske i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du på ramme alvor at dersom man er mot et annet lands politikk så må man også hate menneskene i dette landet?

Har møtt mange fra Israel, hyggelige og ordentlige mennesker. Det hindrer likevel ikke at jeg synes Israels politikk overfor Palestina er miserabel. Og tenk det, samtidig kan jeg mene at selvmordsbombere er for dumt!

Og jeg er ingen antisemitt av den grunn. Det du sier i denne tråden henger etterhvert ikke på greip.

Dette er ganske forutsigbart.

Ok.

Nei, jeg mener at jøder i Norge skal -få slippe- å bli stilt ansvarlig for hva staten Israel gjør. Jeg mener også at muslimene og sosialistene kan holde jødehatet sitt i Palestina-området, og ikke dra det hit til landet og blande oss oppi et århundregammelt hat. Palstinakonflikten har som mål å jage jødene vekk, og det sies rett ut av f eks iranske styresmakter. De blir kun fornøyd når de vantro er fulstendig fjernet fra det som i drømmen skal bli verdenskalifatet; alle land fra Indonesia til Gibraltar. Mekka og Jerusalem skal bli sentra for et tusenårsrike.

Men så enige bli de aldri, de kommer til å drepe hverandre lenge før det, og israelerne kommer ikke til å flytte seg av flekken.

Jeg vil ikke være en del av denne prosessen, og avviser alle forsøk på å spre konflikten til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...