Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

Hvis du kritiserer en jøde er du nazist og skuffet over at Hitler mislyktes.

Sånn er det bare.

Men her må du forsøke å følge deres tankegang. For det er en logikk i galskapen. Disse israelvennene hater selv selvmordsbombere og Osama, ikke sant?

Jo, det kan vi være enige om.

Og derfor hater de også alle andre muslimer. Fordi Osama er muslim.

En for alle, alle for en.

Derfor tror de at også du har slik snever tankevirksomhet. Kritiserer du en jøde (slik disse kritiserer Osama), hater du alle jøder (slik disse hater alle muslimer).

Disse folka gir til og med det å generalisere en ny mening, og det å diskutere med dem er meningsløst.

For øvrig er jeg mest imponert over at noen lar seg sjokkere over en politikers jødehat, mens de samme personene støtter opp om folk som vil sprenge mekka til helvete.

Det sier vel egentlig det meste.

Faktisk et meget godt poeng, det der. Er man så til de grader tilstoppet i sin ensidige og trange oppfatning, så skal det vel litt til å forestille seg eksistensen av noen som ikke er slik.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

Så er du igang igjen med en berømte skyen av pompøst intetsigende ordskvalder ser jeg...

Ikke vær redd, du skal slippe å sitte opp hele denne natta også i febrilsk redsel over å ikek få siste ord. Jeg skal nemlig drite og sove nå.

*Promp*

Godt "svar"... *LOL*

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig i svingen der nå der, Goebbels! ;-)

Hehehe...Nå lurer jeg på om noen får kjeft snart..Men ærligtalt..Det skal en morsk til å ikke ta det som den fleipen det er da..

:-)

"Det skal en morsk til å ikke ta det som den fleipen det er da"

Det skal det - og vi snakker heldigvis ikke om så veldig mange da :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel satt Israels ambassadør i Norge på tv og fortale om det stadig voksende jødehatet blant nordmenn.

Så man kan selvsagt spøke med det, men jødene i Norge oppfatter den omseggripende antisemittismen som et reelt problem.

"Likevel satt Israels ambassadør i Norge på tv og fortale om det stadig voksende jødehatet blant nordmenn"

Hvis h*n har samme definisjon på en "jødehater" som dere har, så er det ikke så rart.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Likevel satt Israels ambassadør i Norge på tv og fortale om det stadig voksende jødehatet blant nordmenn"

Hvis h*n har samme definisjon på en "jødehater" som dere har, så er det ikke så rart.

"............................................."

Du kan ikke se bort i fra at en som selv er jøde, har kontakt med mange jøder og dessuten bor i Norge, med en viss autoritet kan uttale seg om jødehatets omfang her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en utvikling godt anført av slike fotsoldater som vi ser i aksjon her.

Det de ikke ser er at de vikarierende årsakene er lite troverdige. Hvis man ser litt bredere på sitausjonen i Midtøsten og Afrika, så er det så mange røverstater som finner på de mest aggressive hatutspill, og så mange mennesker blir drept andre steder i nærheten. Men det er -for- mye fokus og -for- mange angrep på Israel til at det kan være tilfeldig.

Hva er det med det lille folket på en liten flekk som utgjør bare 1% av midtøsten, ute i ørkenen som tiltrekker seg så mye hat og oppstyr?

F eks 8 døde av kolera i Bagdad får 1. sideoppslag mens 800 døde av kolera et annet sted får ikke et ord?

Hva er det som får en israelsk stridsvogn til plutselig å bli en "jødisk stridsvogn" i norsk presse?

Det er bare for mistenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke se bort i fra at en som selv er jøde, har kontakt med mange jøder og dessuten bor i Norge, med en viss autoritet kan uttale seg om jødehatets omfang her i landet.

Og jeg ser heller ikke bort fra nevnte vedkommene er like forstokket som dere, og setter likhetstegn mellom det å være uenig med israels politikk og det å være jødehater.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de ikke ser er at de vikarierende årsakene er lite troverdige. Hvis man ser litt bredere på sitausjonen i Midtøsten og Afrika, så er det så mange røverstater som finner på de mest aggressive hatutspill, og så mange mennesker blir drept andre steder i nærheten. Men det er -for- mye fokus og -for- mange angrep på Israel til at det kan være tilfeldig.

Hva er det med det lille folket på en liten flekk som utgjør bare 1% av midtøsten, ute i ørkenen som tiltrekker seg så mye hat og oppstyr?

F eks 8 døde av kolera i Bagdad får 1. sideoppslag mens 800 døde av kolera et annet sted får ikke et ord?

Hva er det som får en israelsk stridsvogn til plutselig å bli en "jødisk stridsvogn" i norsk presse?

Det er bare for mistenkelig.

Begynner du også, nå?

Hvorfor ikke jeg kommenterer afrika? Hvor ofte blir det diskutert her? Og hvor ofte blir israel/palestina diskutert her?

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser heller ikke bort fra nevnte vedkommene er like forstokket som dere, og setter likhetstegn mellom det å være uenig med israels politikk og det å være jødehater.

"............................................."

Du er jo uten ryggrad, og dermed er det vanskelig å få tak på hva du mener.

Dine eventuelle standpunkter drukner i ordgyteri og ukvemsord.

Det er vanskelig å vite om dine skriverier er et uttrykk for den alminnelige forvirring som råder i ditt sinn, eller om du rett og slett er redd for å mene noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er SV så opptatt av Israel? Halve Midtøsten og halve Afrika er full av bandittstater som er 10 ganger verre."

"Jeg mistenker dem sterkt for rent jødehat."

Hvis man skal bruke samme argumentasjon som deg, vil ikke det da gjøre deg til rasist? Du hater jo afrikanere ser det ut til?

Argumentasjonen henger ikke på greip. Reagerer sterkt på uttalelsene fra israel-damen som satt på Kanal21 idag og mente at nordmenn kan lastes for at jøder foretar operasjoner for å bli mer ariske, bl.a. på grunn av SV's standpunkt. Hallo? Er det ikke lov å tenke litte granne selv da?

Israel bedriver en horibel politikk mot Palestina, men man hører dem aldri forsvare det på noen annen måte enn å beskylde andre for å være antisemitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner du også, nå?

Hvorfor ikke jeg kommenterer afrika? Hvor ofte blir det diskutert her? Og hvor ofte blir israel/palestina diskutert her?

"..............................................."

Nei jeg begynner ikke, men syns du ikke fokuset er ganske merkelig?

Er det ikke også merkelig at så mange blir opphisset over å høre at en gruppe blir hetset, og prøver å benekte det, samt prøver å omdanne det til motanklager? At SV blånekter å stille opp til debatt?

Denne typen adferd er bare for mistenkelig kjent fra historien. Vi er for unge til å ha vært med på det, men kan lese om det i bøkene.

Jeg tar ikke parti, men er forundret over fokusets retninger og kan gjenkjenne akkurat det som historien beskriver. Den gjentar seg! Igjen!

Denne boka er bra. Se kapittel 35, den nye antisemittismen.

http://www.mao.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1497876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Faktisk et meget godt poeng, det der. Er man så til de grader tilstoppet i sin ensidige og trange oppfatning, så skal det vel litt til å forestille seg eksistensen av noen som ikke er slik.

".............................................."

Det er nok noe i ortaket som sier at man på seg selv kjenner andre best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er SV så opptatt av Israel? Halve Midtøsten og halve Afrika er full av bandittstater som er 10 ganger verre."

"Jeg mistenker dem sterkt for rent jødehat."

Hvis man skal bruke samme argumentasjon som deg, vil ikke det da gjøre deg til rasist? Du hater jo afrikanere ser det ut til?

Argumentasjonen henger ikke på greip. Reagerer sterkt på uttalelsene fra israel-damen som satt på Kanal21 idag og mente at nordmenn kan lastes for at jøder foretar operasjoner for å bli mer ariske, bl.a. på grunn av SV's standpunkt. Hallo? Er det ikke lov å tenke litte granne selv da?

Israel bedriver en horibel politikk mot Palestina, men man hører dem aldri forsvare det på noen annen måte enn å beskylde andre for å være antisemitter.

Det er intressant at noen prøver frekt å ilegge meg hat til afrikanere og holdninger jeg ikke har. Det er greit at du er uenig, men ikke skriv sånt er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det rare er at de samme som er for arabernes ytringer i Midt-Østen er forbanna over slike ytringer her hjemme når de går på oss som nordmenn."

Hvilke ekstremister tenker du på nå? SV-ere? De lever ikke lenge i regjering. RV-ere? De kommer aldri i regjering.

Oss andre som er skeptiske, og stiller og kritiske til, ethvert land som fører en usympatisk politikk? Jeg har f.eks ingenting til overs for islam, og ihvertfall ikke de landene hvor religionen er styresett - betyr det at jeg ikke har lov å være kritisk til israel? Er det slik at "enten er du mot våre fiender og for oss, eller så er du mot oss"?

"........................................."

Er enig med deg jeg - igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

argumentasjonen til israelhaterne minner meg sterkt om argumentasjonen veldig kristne har når det gjelder homofili. De hater ikke den homofile , men de homofile handlingene.

Hater synden men ikke synderen. Og å boikotte israel når man ikke tar med iran, libya , saudi-arabia etc er en ren skandale etter min mening. Og om det nå ikke er rent jødehat så er det nå et sterkt etter min mening svært ensidig hat og kritikk mot staten israel uansett hva de gjør.

Kritiserer du Islam blir muslimene fornærmet

kritiserer du Kristendommen blir kristne fornærmet

Kritiserer du norge blir nordmenn fornærmet.

bare å akseptere det. Sånn er det. Å det at mange jøder i norge føler seg hetser over den ensidige kritikken mot israel samtidig som terroristen arafatt slapp det. Jeg forstår godt jødene som føler at det er anti-semitissme i norge. Dessuten har vi jo alle våre kjære nye landsmenn som faktisk har et veldig jødehat og mener at Hitler burde avsluttet jobben . Jødiske barn i oslo på skoler med mange innvandrerbarn som blir regelrett mishandlet og mobbet. Og en lærer får ikke lov til å gå med davidstjernen som er det fremste symbolet for jødene på skolen fordi det kan provosere. Hva hvis en ble nektet å gå med palestinsk flagg fordi det kunne provosere.

Bare å innse det. Det er antisemitissme i norge.

Hitler hadde alle masse årsaker og grunner til hvorfor jødene var så onde at de måtte deporteres, Man kan gjerne forkle dette hatet så mye man vil. Men det blir ikke noe penere for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loenlyP

Det er intressant at noen prøver frekt å ilegge meg hat til afrikanere og holdninger jeg ikke har. Det er greit at du er uenig, men ikke skriv sånt er du snill.

Vel, da ville jeg sette pris på at du ikke tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg prøver bare å bruke samme argumenter som du bruker, dersom du ikke liker det bør du kanskje feie litt foran egen dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Jeg har filosofert litt over det.

Til og med rommerriket gikk til grunne, på tross av millioner døde, enorme ødeleggelser og årtier med terror. Sovjet gikk til grunne på tross av 60 mill døde. Kina rakner etter 70 mill døde osv. Ingen har klart å gjennomføre det, og folk dauer som fluer. Det ser ut som halve befolkningen må dø for at den andre halve skal bli fornøyd, og når alt er over, så er de like misfornøyd som før, bare at de ar halvparten så mange.

De siste 20 år har det vært 40% færre kriger og døde som som 20 år før det da.

den vestlige sivilisasjon vil også gå til grunne , ytringsfrihet , likestilling religionsfrihet og lignende vil være en saga blott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg begynner ikke, men syns du ikke fokuset er ganske merkelig?

Er det ikke også merkelig at så mange blir opphisset over å høre at en gruppe blir hetset, og prøver å benekte det, samt prøver å omdanne det til motanklager? At SV blånekter å stille opp til debatt?

Denne typen adferd er bare for mistenkelig kjent fra historien. Vi er for unge til å ha vært med på det, men kan lese om det i bøkene.

Jeg tar ikke parti, men er forundret over fokusets retninger og kan gjenkjenne akkurat det som historien beskriver. Den gjentar seg! Igjen!

Denne boka er bra. Se kapittel 35, den nye antisemittismen.

http://www.mao.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1497876

Jeg er ikke overrasket over SV - og jeg har vel heller aldri bifallt så mye av politikken deres heller. Det vi snakket mest om i denne tråden var jo disse tre hobby-ekstemistene på DOL, så har en psykelig trang til å ilegge andre holdninger og meninger.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intressant at noen prøver frekt å ilegge meg hat til afrikanere og holdninger jeg ikke har. Det er greit at du er uenig, men ikke skriv sånt er du snill.

Det er jo ikke fjernt fra det som kommer fra andre siden, da. Du skriver mange innlegg hvor du påpeker og kommenterer idiotiske og grusomme ting fra/i islamske land. Hvis man skal bruke antisemitt-argumentasjonen som brukes her, så må det også gå andre veien. Ergo er du rasist, fordi du kritiserer en annen kultur/et annet land/en annen etnisk tilhørighet.

Selv forbeholder jeg meg all rett til å kritisere israels politikk - og iran og jordan sin politikk. For ikke å snakke om fascistlandene i afrika. Og jeg er også såpass oppegående at jeg skjønner at om du anklager meg for å være jødehater (og evt. muslimhater eller rasist) av den grunn, så er det helt bak mål.

Men når det gjelder boikott, så må jeg si meg mye enig med flisa. Jeg skjønner at tanken kan være å straffe landet politisk, men det eneste som skjer er at de vanlige borgerne - som arbeider med de varene som eksporteres - taper på det.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo uten ryggrad, og dermed er det vanskelig å få tak på hva du mener.

Dine eventuelle standpunkter drukner i ordgyteri og ukvemsord.

Det er vanskelig å vite om dine skriverier er et uttrykk for den alminnelige forvirring som råder i ditt sinn, eller om du rett og slett er redd for å mene noe som helst.

Ja, det var jo et godt "svar", som virkelig understreket påstanden din...

Hva i all verden snakker du om nå? Har du virkelig så trangt for det? Hva slags standpunk er det du mener jeg skal ha her, da? Om hva? Dette dreier seg ikke om konkret politikk, men enkelt logikk og fornuft. Det eneste som har blitt diskutert her, er at det er så uintelligent at det nesten er trist når du og fjolsene dine her anklager enhver som sier noe kritisk om staten israel for å være jødehatere. Dette har jeg og andre kommet med gjentatte argumenter og logiske bevis mot, og jeg tror alle bortsett fra dere to er i utmerket stand til å skjønne det.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...