Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk veldig enig med deg i at bruken av begrepet antisemmitisme og jødehat mot de som argumentere mot israles politikk overfor palestinerne, blir fullstendig galt.

Samtidig så ser jeg fornuften i de innvendingene som kritiserer en del for å være alt for ensidige i sin kritikk (og eventuelle aksjoner) mot Israel når det gjelder hele midt-østen området.

For ser man på hele denne regionen, så finnes det svært mye alvorlig også å kritisere de andre landene der for - både når det gjelder politikken som føres og de aktivitetene som bedrives.

I denne konflikten mener jeg det er det viktig å forsøke å se alle sider under ett, og forsøke å være så ballansert som mulig.

For det er ikke slik at israel er den eneste "ulven blant alle lammene" her.

Faktisk så er det vel heller slik at de alle er ulver på sin måte, og det finnes få lam der i det hele tatt.

Skal man klare å komme frem til en løsning som skaper fred for de som bor i denne regionen, så må en slik løsning være basert på et kompromiss.

Og så langt er det ingen som viser noen spesiell interesse for det - hverken fra israelsk, palestinsk eller noen andre involverte parter der.

Ensidig kritikk vil bare bidra til å forsterke konflikten ytterligere, og virker da mot sin hensikt.

Halvorsen og SVs aksjon mot Israel medfører blant annet at Norges rolle som fredsmekler blir svært vanskelig/umulig videre - og jeg kan ikke på noen måte se hvordan dette kan være gunstig for noen?

"Samtidig så ser jeg fornuften i de innvendingene som kritiserer en del for å være alt for ensidige i sin kritikk (og eventuelle aksjoner) mot Israel når det gjelder hele midt-østen området."

DET er jeg også enig i. Men det var ikke hovedpoenget her. Det poenget som evt. likner var at man åpenbart ikke skal ha lov til å kritisere israels politikk, fordi irans politikk er enda værre.

Jeg er heller ikke for boikott, av samme grunner som bl.a flisa nevner.

"For ser man på hele denne regionen, så finnes det svært mye alvorlig også å kritisere de andre landene der for - både når det gjelder politikken som føres og de aktivitetene som bedrives."

Klart det. Palestina er da ikke noe hyggelig land. Men spørsmålet er om det at Palestina helst vil ha Israel vekk er et godt nok argument for at sistnevnte skal få flytte sine grenser innenfor sistnevntes. I prinsippet er det jo ikke det.

"I denne konflikten mener jeg det er det viktig å forsøke å se alle sider under ett, og forsøke å være så ballansert som mulig."

Vet du noen av de med sterke meninger og uttalelser som klarer det? Jeg har aldri sett noe til det her inne, ihvertfall.

"Faktisk så er det vel heller slik at de alle er ulver på sin måte, og det finnes få lam der i det hele tatt."

Det har jeg også ment. Palestina begår feige terrorhandlinger mot sivile. Israel bomber sivile med napalm (riktignok en stund siden, men). Det blir helt umulig å forsvare hverken den ene eller den andre på generellt grunnlag i denne saken.

"Skal man klare å komme frem til en løsning som skaper fred for de som bor i denne regionen, så må en slik løsning være basert på et kompromiss."

Og akkurat der er det nok, desverre, mer sannsynlig at israel er villig til å inngå ihvertfall et _slags_ kompromiss, enn palestina.

"Ensidig kritikk vil bare bidra til å forsterke konflikten ytterligere, og virker da mot sin hensikt."

Du er altså enig i at det gjelder begge veier?

"Halvorsen og SVs aksjon mot Israel medfører blant annet at Norges rolle som fredsmekler blir svært vanskelig/umulig videre"

Det der er så flaut at, om ikke annet, så hadde jeg gjerne sett at kongen e.l. hadde grepet inn og gitt SV et ultimatum. Man kan ikke dra på solotur når man sitter i en regjering med delte meninger. Klarer man ikke å svelge nok kameler til å holde en felles maske utad, så har man ingenting i en flerparti-regjering å gjøre.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

"Det ble for mye for deg å forholde deg til noen korte rene faktaopplysninger om Israels fiender skjønner jeg"

Så det at nabolandene til Israel er værre betyr at man ikke skal kunne være motstander av Israels politikk?

De "likesinnede" du ynder å snakke om - hvem er alle disse? Og hvor har du dataene på at ingen av disse også boikotter Iran, Pakistan o.l.?

Helt fantastisk hvor vanskelig det åpenbart er å se mer enn én ting om gangen.

"........................................"

"Så det at nabolandene til Israel er værre betyr at man ikke skal kunne være motstander av Israels politikk?"

Fakta er vel like mye at om man kritiserer palestinerne eller andre av Israels naboland, så blir man automatisk stemplet som "venn av Israel" og en støttespiller til alt av den politikken som føres der.

Det er stor mangel på ballanse her på DOL, og svært mange viser en usedvanlig mangel på evne til IKKE å sette folk i båser - spesielt blant de som faktisk har tatt en valg om side i midt-østen konflikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så det at nabolandene til Israel er værre betyr at man ikke skal kunne være motstander av Israels politikk?"

Fakta er vel like mye at om man kritiserer palestinerne eller andre av Israels naboland, så blir man automatisk stemplet som "venn av Israel" og en støttespiller til alt av den politikken som føres der.

Det er stor mangel på ballanse her på DOL, og svært mange viser en usedvanlig mangel på evne til IKKE å sette folk i båser - spesielt blant de som faktisk har tatt en valg om side i midt-østen konflikten.

"Fakta er vel like mye at om man kritiserer palestinerne eller andre av Israels naboland, så blir man automatisk stemplet som "venn av Israel" og en støttespiller til alt av den politikken som føres der."

Utvilsomt. Men skal man virkelig gidde å la være å uttale seg fordi enkelte trekker slutninger som i seg selv er så uintelligente at det er til å få vondt i pungen av? I politikken, kanskje - men de fleste av oss her inne er heldigvis ikke politikere :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Samtidig så ser jeg fornuften i de innvendingene som kritiserer en del for å være alt for ensidige i sin kritikk (og eventuelle aksjoner) mot Israel når det gjelder hele midt-østen området."

DET er jeg også enig i. Men det var ikke hovedpoenget her. Det poenget som evt. likner var at man åpenbart ikke skal ha lov til å kritisere israels politikk, fordi irans politikk er enda værre.

Jeg er heller ikke for boikott, av samme grunner som bl.a flisa nevner.

"For ser man på hele denne regionen, så finnes det svært mye alvorlig også å kritisere de andre landene der for - både når det gjelder politikken som føres og de aktivitetene som bedrives."

Klart det. Palestina er da ikke noe hyggelig land. Men spørsmålet er om det at Palestina helst vil ha Israel vekk er et godt nok argument for at sistnevnte skal få flytte sine grenser innenfor sistnevntes. I prinsippet er det jo ikke det.

"I denne konflikten mener jeg det er det viktig å forsøke å se alle sider under ett, og forsøke å være så ballansert som mulig."

Vet du noen av de med sterke meninger og uttalelser som klarer det? Jeg har aldri sett noe til det her inne, ihvertfall.

"Faktisk så er det vel heller slik at de alle er ulver på sin måte, og det finnes få lam der i det hele tatt."

Det har jeg også ment. Palestina begår feige terrorhandlinger mot sivile. Israel bomber sivile med napalm (riktignok en stund siden, men). Det blir helt umulig å forsvare hverken den ene eller den andre på generellt grunnlag i denne saken.

"Skal man klare å komme frem til en løsning som skaper fred for de som bor i denne regionen, så må en slik løsning være basert på et kompromiss."

Og akkurat der er det nok, desverre, mer sannsynlig at israel er villig til å inngå ihvertfall et _slags_ kompromiss, enn palestina.

"Ensidig kritikk vil bare bidra til å forsterke konflikten ytterligere, og virker da mot sin hensikt."

Du er altså enig i at det gjelder begge veier?

"Halvorsen og SVs aksjon mot Israel medfører blant annet at Norges rolle som fredsmekler blir svært vanskelig/umulig videre"

Det der er så flaut at, om ikke annet, så hadde jeg gjerne sett at kongen e.l. hadde grepet inn og gitt SV et ultimatum. Man kan ikke dra på solotur når man sitter i en regjering med delte meninger. Klarer man ikke å svelge nok kameler til å holde en felles maske utad, så har man ingenting i en flerparti-regjering å gjøre.

"............................................."

Prozak - jeg er helt enig i det du skriver her, også i dine tilleggskommentarer.

Og jeg er SVÆRT enig i at det vi begge skriver må gjelde begge veier.

Men det er lett (helt sikkert også for deg) at det man kritiserer hos den ene siden, automatisk blir tatt til inntekt for at du derved støtter den andre siden - gjerne fullt og helt.

Og da settes følelsene i sving, og sakligheten når raskt et lavmål - hos begge parter (inklusive meg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozak - jeg er helt enig i det du skriver her, også i dine tilleggskommentarer.

Og jeg er SVÆRT enig i at det vi begge skriver må gjelde begge veier.

Men det er lett (helt sikkert også for deg) at det man kritiserer hos den ene siden, automatisk blir tatt til inntekt for at du derved støtter den andre siden - gjerne fullt og helt.

Og da settes følelsene i sving, og sakligheten når raskt et lavmål - hos begge parter (inklusive meg selv:-)

"Men det er lett (helt sikkert også for deg) at det man kritiserer hos den ene siden, automatisk blir tatt til inntekt for at du derved støtter den andre siden - gjerne fullt og helt."

Joda, det kan nok hende. Men det er jo noen som utmerker seg, da - og som aldri firer en millimeter på sine trangsynte oppfatninger og meninger.

"Og da settes følelsene i sving, og sakligheten når raskt et lavmål - hos begge parter (inklusive meg selv:-)"

Selvfølgelig. Slik vil det alltid være et sted som dette - det er tross alt et anarki :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er lett (helt sikkert også for deg) at det man kritiserer hos den ene siden, automatisk blir tatt til inntekt for at du derved støtter den andre siden - gjerne fullt og helt."

Joda, det kan nok hende. Men det er jo noen som utmerker seg, da - og som aldri firer en millimeter på sine trangsynte oppfatninger og meninger.

"Og da settes følelsene i sving, og sakligheten når raskt et lavmål - hos begge parter (inklusive meg selv:-)"

Selvfølgelig. Slik vil det alltid være et sted som dette - det er tross alt et anarki :-)

"............................................"

Det er ikke helt et anarki - all den tid moderator her gjør hva h*n kan for å holde oss til en viss grad innefor spillereglene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Fakta er vel like mye at om man kritiserer palestinerne eller andre av Israels naboland, så blir man automatisk stemplet som "venn av Israel" og en støttespiller til alt av den politikken som føres der."

Utvilsomt. Men skal man virkelig gidde å la være å uttale seg fordi enkelte trekker slutninger som i seg selv er så uintelligente at det er til å få vondt i pungen av? I politikken, kanskje - men de fleste av oss her inne er heldigvis ikke politikere :-)

"............................................"

Det som faktisk er bra her, er at det er takhøyde nok til å kunne prate litt direkte fra levra (som noen av oss gjør), og slippe å være like forsiktige som de fleste politikere må være - eller burde være (ref halvorsen og Djupedal:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt et anarki - all den tid moderator her gjør hva h*n kan for å holde oss til en viss grad innefor spillereglene:-)

Ok, da. (A) - anarki innenfor visse grenser :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har mye rett i. På en annen side -om SV ikke kan stå last og brast med regjeringens og NORGE's offisielle politikk -så syns jeg de skal pakke snippesken og komme seg ut av den - de passer i grunnen best til å stå i opposisjon og brøle. Det blir for dumt når de ikke klarer å legge fra seg den rollen når de nå har fått makt og kan GJØRE noe, men neida - de kommer med det ene rare utspillet etter de andre. Og der er jo farlig rent utenrikspolitisk å bli oppfattet som et land som taler med to tunger.

Det kan jeg støtte, Flisa.

Slår likevel et slag til for å ha lov til å være uenig med andre lands politikk uten at man av den grunn skal kalt antisemitt, jøde hater, rasist eller andre onde ting.

Og keinstein, les første innlegget mitt en gang til før du sier at det er nettopp det jeg selv gjør, for det er ikke det jeg gjør. Prozak forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA består veldig mye av jøder, derfor er nok innflytelsen stor i f t Israel. Mye datateknologi i form av programvare og silikonteknologi kom i begynnelsen og langt ut i midten, fra Israel og fra jødiske forskere.

SV burde kaste ut alle PCer og og all Microsoft programvare.

Ikke at det btyr noe for oss vanlige mennsker, men...

Antallet jødiske Nobelprisvinnere er -formidabelt- if orhold til nadre tihørigheter med sterk representasjon på teknologi.

Sorry SV, men slik er det. Take it or leave it.

Kanskje SV ikke burde satse så mye på teknologi som de lover i partiprogrammet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er faktisk veldig enig med deg i at bruken av begrepet antisemmitisme og jødehat mot de som argumentere mot israles politikk overfor palestinerne, blir fullstendig galt.

Samtidig så ser jeg fornuften i de innvendingene som kritiserer en del for å være alt for ensidige i sin kritikk (og eventuelle aksjoner) mot Israel når det gjelder hele midt-østen området.

For ser man på hele denne regionen, så finnes det svært mye alvorlig også å kritisere de andre landene der for - både når det gjelder politikken som føres og de aktivitetene som bedrives.

I denne konflikten mener jeg det er det viktig å forsøke å se alle sider under ett, og forsøke å være så ballansert som mulig.

For det er ikke slik at israel er den eneste "ulven blant alle lammene" her.

Faktisk så er det vel heller slik at de alle er ulver på sin måte, og det finnes få lam der i det hele tatt.

Skal man klare å komme frem til en løsning som skaper fred for de som bor i denne regionen, så må en slik løsning være basert på et kompromiss.

Og så langt er det ingen som viser noen spesiell interesse for det - hverken fra israelsk, palestinsk eller noen andre involverte parter der.

Ensidig kritikk vil bare bidra til å forsterke konflikten ytterligere, og virker da mot sin hensikt.

Halvorsen og SVs aksjon mot Israel medfører blant annet at Norges rolle som fredsmekler blir svært vanskelig/umulig videre - og jeg kan ikke på noen måte se hvordan dette kan være gunstig for noen?

Joda, jeg er langt fra uenig i mye av det du skriver der. Men nå var ikke jeg egentlig ute etter å diskutere hvilke stater som oppfører seg verst, ei heller Israels politikk som sådann..:-)

Jeg var ute etter å understreke hvor feigt, billig og fornærmede det er å insinuere jødehat som eneste mulige motivasjon for å være i mot ting i regi av Israel. Jeg blir rasende av det, det er smakløst. Og ikke MINST synes jeg det er forferdelig respektløst mot jødene selv! Jeg kan ikke fatte at folk har mage til det!

Ellers er det selvsagt mer enn mulig å forskjellige meninger om midtøsten. Hele greia er jo uhyggelig komplisert og selvsagt særdeles kilent. Jeg synes det Israrel som oppfører seg som de største bandittene, men at noen er uenig i dette på en saklig måte, kan jeg leve med.

Billige anklager om antisemmetisme på den annen side er bare ekkelt,billig og dumt! Jeg blir helt kvalm av det og det er avsporende så det holder. Skal man først sitte å krangle om folk eventuelt er nazier i det lange og brede kommer en vel hvertfall aldri til saken! (Men jeg forstår jo at akkurat dette kan være PRAKTISK da..Hendig fokusflytter, vil jeg tro..! Det må jo være en grunn, ved siden av ren paranoia, til at dette er en så feiret "argumentasjon" og strategi!)

Forøvrig synes jeg Halvorsens utspill var utidig og dårlig timet..Norge MÅ ha tunga litt rett i munnen, det er inser jeg, siden de sitter i en posisjon hvor det kreves diplomati i større grad enn sterke meninger. Men når det er sagt har jeg aldri klart å ha sympati med Israels frambusende, retthaverske politikk! Men jeg synes det egentlig er en litt annen diskusjon, jeg svarte kun på jødehatdelen av tråden her...

Og jeg synes det er griseekkelt hvordan det alltid kommer den slags slimete, ureine anklager og mistenkligjøringer i kjølvannet av slike ting..Da kryper det virkelig frem skapninger som burde holdt seg under den steinen de ellers er! ;-)

Som DU er et godt eklsempel på det motsatte av..:-) Jeg har ingen problemer med at vi ganske ofte har avvikende synspunkter på saker og ting, du holder deg til saken, og for god til å ilegge meningsmotstandere slimete holdninger av den grunn! Det er det MANGE som kunne lære noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

USA består veldig mye av jøder, derfor er nok innflytelsen stor i f t Israel. Mye datateknologi i form av programvare og silikonteknologi kom i begynnelsen og langt ut i midten, fra Israel og fra jødiske forskere.

SV burde kaste ut alle PCer og og all Microsoft programvare.

Ikke at det btyr noe for oss vanlige mennsker, men...

Antallet jødiske Nobelprisvinnere er -formidabelt- if orhold til nadre tihørigheter med sterk representasjon på teknologi.

Sorry SV, men slik er det. Take it or leave it.

Kanskje SV ikke burde satse så mye på teknologi som de lover i partiprogrammet nå?

Det lurer jeg på om var noe av det aller minst lure jeg har lest på dol noensinne, og det sier litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på om var noe av det aller minst lure jeg har lest på dol noensinne, og det sier litt!

Om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

argumentasjonen til israelhaterne minner meg sterkt om argumentasjonen veldig kristne har når det gjelder homofili. De hater ikke den homofile , men de homofile handlingene.

Hater synden men ikke synderen. Og å boikotte israel når man ikke tar med iran, libya , saudi-arabia etc er en ren skandale etter min mening. Og om det nå ikke er rent jødehat så er det nå et sterkt etter min mening svært ensidig hat og kritikk mot staten israel uansett hva de gjør.

Kritiserer du Islam blir muslimene fornærmet

kritiserer du Kristendommen blir kristne fornærmet

Kritiserer du norge blir nordmenn fornærmet.

bare å akseptere det. Sånn er det. Å det at mange jøder i norge føler seg hetser over den ensidige kritikken mot israel samtidig som terroristen arafatt slapp det. Jeg forstår godt jødene som føler at det er anti-semitissme i norge. Dessuten har vi jo alle våre kjære nye landsmenn som faktisk har et veldig jødehat og mener at Hitler burde avsluttet jobben . Jødiske barn i oslo på skoler med mange innvandrerbarn som blir regelrett mishandlet og mobbet. Og en lærer får ikke lov til å gå med davidstjernen som er det fremste symbolet for jødene på skolen fordi det kan provosere. Hva hvis en ble nektet å gå med palestinsk flagg fordi det kunne provosere.

Bare å innse det. Det er antisemitissme i norge.

Hitler hadde alle masse årsaker og grunner til hvorfor jødene var så onde at de måtte deporteres, Man kan gjerne forkle dette hatet så mye man vil. Men det blir ikke noe penere for det

Påstår du at alle jøder har en biologisk betingelse for applaudering av hva enn Israel måtte finne på å gjøre? Dæven!

Jeg er født i Norge, men ville jaggu reagere om Noege f.eks plutselig bestemte seg for å gå til krig mot svenskene! Jeg hadde heller ikke tatt det personlig, eller trodd at noen ville utrydde meg,om de skulle være uenig i et slikt utspill fra Norges side!

Det er mulig at enkelte føler det sånn, at Israel og jøder er to sider av samme sak, men da vil jeg faktisk være svært tilbøyelig til å mene at disse, i tillegg til å ha et grunnleggende problem med å skille snørr & barter, vil være MYE nærmere stereotyp tankegang og motagelige for rasistisk og antisemitisk tankegang, enn noen som faktisk tillater seg å sette spørsmål ved Israels politikk som sådann...

Det er nemlig INGEN automatisk sammenheng med jødehatog Israelmotstand, det er bare en ekkel, billig måte for å forsøke å få meningsmotstandere til å holde kjeft! Æsj. Kvalmt er det! At dere ikke vemmes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Påstår du at alle jøder har en biologisk betingelse for applaudering av hva enn Israel måtte finne på å gjøre? Dæven!

Jeg er født i Norge, men ville jaggu reagere om Noege f.eks plutselig bestemte seg for å gå til krig mot svenskene! Jeg hadde heller ikke tatt det personlig, eller trodd at noen ville utrydde meg,om de skulle være uenig i et slikt utspill fra Norges side!

Det er mulig at enkelte føler det sånn, at Israel og jøder er to sider av samme sak, men da vil jeg faktisk være svært tilbøyelig til å mene at disse, i tillegg til å ha et grunnleggende problem med å skille snørr & barter, vil være MYE nærmere stereotyp tankegang og motagelige for rasistisk og antisemitisk tankegang, enn noen som faktisk tillater seg å sette spørsmål ved Israels politikk som sådann...

Det er nemlig INGEN automatisk sammenheng med jødehatog Israelmotstand, det er bare en ekkel, billig måte for å forsøke å få meningsmotstandere til å holde kjeft! Æsj. Kvalmt er det! At dere ikke vemmes..

betinging, skulle det stå..Ikke betingelse.. Crap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke primært.

Jeg kan love deg at Israel er langt framme. IT og høyteknologi utgjør 55% av landets industrielle eksport. De har et av verdens høyeste utdanningsnivå og jøder har -ekstremt- mange flere Nobelpriser enn noen andre folkeslag. Landets 8 universiteter er verdenskjent.

Selv om alt inni en PC er produsert i Taiwan eller sånne steder, så kan du f eks se på Millipede, et verdensomspenende system som er utviklet av jøder. Nei, det er ingen konspirasjon :-)

Eller Lempel-Ziv algoritmen.

Dessuten finnes I israel flest nystartede IT-bedrifter nest etter Silicon Valley.

Svært mye av IT-teknologien vi i dag bruker er utviklet av jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hawley

Jeg kan love deg at Israel er langt framme. IT og høyteknologi utgjør 55% av landets industrielle eksport. De har et av verdens høyeste utdanningsnivå og jøder har -ekstremt- mange flere Nobelpriser enn noen andre folkeslag. Landets 8 universiteter er verdenskjent.

Selv om alt inni en PC er produsert i Taiwan eller sånne steder, så kan du f eks se på Millipede, et verdensomspenende system som er utviklet av jøder. Nei, det er ingen konspirasjon :-)

Eller Lempel-Ziv algoritmen.

Dessuten finnes I israel flest nystartede IT-bedrifter nest etter Silicon Valley.

Svært mye av IT-teknologien vi i dag bruker er utviklet av jøder.

Svært mye av den teknologien vi brukte på 30-tallet var tysk.

Tyskland lå langt framme teknologisk på denne tiden.

Skullle vi sluttet å bruke alle industrivarer og teknologi som kom fra Tyskland den gangen?

Argumentene dine holder retter og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mye av den teknologien vi brukte på 30-tallet var tysk.

Tyskland lå langt framme teknologisk på denne tiden.

Skullle vi sluttet å bruke alle industrivarer og teknologi som kom fra Tyskland den gangen?

Argumentene dine holder retter og slett ikke.

Det var ironi. Og det var snakk om boikott av varer som kommer fra Israel.

Jeg elsker å erte de som ikke vil at jøder skal være noe. Det er egentlig bare å ramse opp fakta, så kommer jødehatet tytende.

Men selvsagt har de fiender, og de har sikkert adferd som støter andre på ulike måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det var ironi. Og det var snakk om boikott av varer som kommer fra Israel.

Jeg elsker å erte de som ikke vil at jøder skal være noe. Det er egentlig bare å ramse opp fakta, så kommer jødehatet tytende.

Men selvsagt har de fiender, og de har sikkert adferd som støter andre på ulike måter.

Jeg har aldri hørt noe så tullete i mitt liv? Hva er det babler om egentlig?! Hvordan henger de faktaene du skal ramse opp i hop med noe annet i denne tråden? Og hvor kommer jødehatet inn?

Du er pokker ikke normal på en flekk! :-D

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...