Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

den vestlige sivilisasjon vil også gå til grunne , ytringsfrihet , likestilling religionsfrihet og lignende vil være en saga blott

Alle sivilisasjoner, uten unntak, går før eller siden til grunne.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

Alle sivilisasjoner, uten unntak, går før eller siden til grunne.

"..........................................."

Bare DOL vil bestå! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke fjernt fra det som kommer fra andre siden, da. Du skriver mange innlegg hvor du påpeker og kommenterer idiotiske og grusomme ting fra/i islamske land. Hvis man skal bruke antisemitt-argumentasjonen som brukes her, så må det også gå andre veien. Ergo er du rasist, fordi du kritiserer en annen kultur/et annet land/en annen etnisk tilhørighet.

Selv forbeholder jeg meg all rett til å kritisere israels politikk - og iran og jordan sin politikk. For ikke å snakke om fascistlandene i afrika. Og jeg er også såpass oppegående at jeg skjønner at om du anklager meg for å være jødehater (og evt. muslimhater eller rasist) av den grunn, så er det helt bak mål.

Men når det gjelder boikott, så må jeg si meg mye enig med flisa. Jeg skjønner at tanken kan være å straffe landet politisk, men det eneste som skjer er at de vanlige borgerne - som arbeider med de varene som eksporteres - taper på det.

"..........................................."

Jeg anklager ikke noen for noe.

Jeg diskuterer eller kritiserer ikke meningene til andre. alle ahr rett til å mene.

Du har ikke skrevet noe rasistisk. Jeg har ikke sett noe rasistisk her i det hele tatt.

Men bombastiske holdninger til visse gruppers uttalelser og adferd har jeg sett, det er lovlig. Ikke alle vil være diplomater og alle vil ikke forandre mening.

Religiøs intoleranse og rasistiske ytringer vil alltid være frastøtende.

Poenget her i denne tråden var å påvise at vi i dette landet er i ferd med å lime opp de samme intolrerante fordommmene mot jøder som ble limt opp for 60-70 år siden. De samme itolerante oppdikterde ankagene aom du kan se i bøker som omtelser den tida.

Å biokotte Israel er for skape splid i landet. SV vet at det er mange nye og fantiske nå i senere år som vil stemme i anklagene, og sette oss tilbake til middelderen med filler, utrygghet, anarki, spild og redsel. De vokser på elendighet så de kan få ofre, fiender og kamper å kjempe. Hisse til splid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare DOL vil bestå! *ler*

De stengte Islamtråden på Veggavisen, og nå gidder ingen skrive der mer omtrent.

Men kristne får gjennomgå uten at det blit stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anklager ikke noen for noe.

Jeg diskuterer eller kritiserer ikke meningene til andre. alle ahr rett til å mene.

Du har ikke skrevet noe rasistisk. Jeg har ikke sett noe rasistisk her i det hele tatt.

Men bombastiske holdninger til visse gruppers uttalelser og adferd har jeg sett, det er lovlig. Ikke alle vil være diplomater og alle vil ikke forandre mening.

Religiøs intoleranse og rasistiske ytringer vil alltid være frastøtende.

Poenget her i denne tråden var å påvise at vi i dette landet er i ferd med å lime opp de samme intolrerante fordommmene mot jøder som ble limt opp for 60-70 år siden. De samme itolerante oppdikterde ankagene aom du kan se i bøker som omtelser den tida.

Å biokotte Israel er for skape splid i landet. SV vet at det er mange nye og fantiske nå i senere år som vil stemme i anklagene, og sette oss tilbake til middelderen med filler, utrygghet, anarki, spild og redsel. De vokser på elendighet så de kan få ofre, fiender og kamper å kjempe. Hisse til splid.

Det tror jeg du har mye rett i. På en annen side -om SV ikke kan stå last og brast med regjeringens og NORGE's offisielle politikk -så syns jeg de skal pakke snippesken og komme seg ut av den - de passer i grunnen best til å stå i opposisjon og brøle. Det blir for dumt når de ikke klarer å legge fra seg den rollen når de nå har fått makt og kan GJØRE noe, men neida - de kommer med det ene rare utspillet etter de andre. Og der er jo farlig rent utenrikspolitisk å bli oppfattet som et land som taler med to tunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stengte Islamtråden på Veggavisen, og nå gidder ingen skrive der mer omtrent.

Men kristne får gjennomgå uten at det blit stoppet.

livredde PK'ere, lett å gjennomskue. Men, sånn er det bare - jeg gjør som deg, - observerer. Ikke lagt deg enda du heller? Farlig godt tastatur på denne laptop'en! Jeg har vært på tur til senga i flere timer snart. *gulp* skal tidlig opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

livredde PK'ere, lett å gjennomskue. Men, sånn er det bare - jeg gjør som deg, - observerer. Ikke lagt deg enda du heller? Farlig godt tastatur på denne laptop'en! Jeg har vært på tur til senga i flere timer snart. *gulp* skal tidlig opp i morgen.

Jeg har et Benq X-touch, meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare DOL vil bestå! *ler*

Nuh...bare vent til jeg har klar "retreaten" min i middelhavet, og jeg er ferdig med denne vestens imperialisme - det siste jeg gjør før jeg drar er å havarere hele DOL *Gal professor-latter*

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stengte Islamtråden på Veggavisen, og nå gidder ingen skrive der mer omtrent.

Men kristne får gjennomgå uten at det blit stoppet.

Nå er jo ikke nivået på veggavisen særlig langt over fjortisnivå, da.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo et godt "svar", som virkelig understreket påstanden din...

Hva i all verden snakker du om nå? Har du virkelig så trangt for det? Hva slags standpunk er det du mener jeg skal ha her, da? Om hva? Dette dreier seg ikke om konkret politikk, men enkelt logikk og fornuft. Det eneste som har blitt diskutert her, er at det er så uintelligent at det nesten er trist når du og fjolsene dine her anklager enhver som sier noe kritisk om staten israel for å være jødehatere. Dette har jeg og andre kommet med gjentatte argumenter og logiske bevis mot, og jeg tror alle bortsett fra dere to er i utmerket stand til å skjønne det.

"..........................................."

Det aner meg at du forsøker å få frem følgende (gjennom mange innlegg i denne tråden): "Kritikk av Israels politikk er ikke nødvendigvis jødehat."

Og det har du selvsagt rett i. På den annen side kan kritikk av Israel og dets rett til eksistens, være et passende skalkekjul for grovt jødehat. Det virker som du ser bort fra denne muligheten.

Prozak; du sparker inn åpne dører og serverer selvfølgeligheter inntil det kjedsommelige. Burde du ikke skjerpe deg litt nå i det nye året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

hadde du og dien liksinnede vist tilnærmelsesvis det samme engasjemnet for å bli kvitt "uvesenet og den inhumane" politikken som føres i samtlige, jeg gjentar samtlige, av Israels naboland i regionen hadde mulighend det du skriver hatt i det misnte et snev av troverdighet.

Slik det nå fremstår med ensidig sur galle mot den eneste demokratiske øy som forsøker overleve i et hav av diktaturer og despotier i midt-østen, levnes det vel egentlig liten tvil om dine egentlige hensikter: Gammeldags jødehat i ny innpakning.Hverken mer eller mindre.

Jeg bare lurer på en ting:

Er det samme som å boikotte et land det samme som å forakte dets innbyggere?

Det er jo enkelte som boikotter Norge pga hvalfangst og annen "moro" - men det betyr jo ikke at de forakter _alle_ nordmenn av den grunn?

Det blir jo det samme som om du nekter å bruke en leverandør av en vare fordi du misliker deres kundehåndtering (eller noe) - du forakter vel ikke alle ansatte i nevnte firma av den grunn?

Bare så det er sagt; mitt standpunkt i Israel-saken er ikke uttalt her, jeg bare lurer på om man automatisk "hater" et folkeslag kun fordi man misliker landets handlinger (som da er styresmaktene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting:

Er det samme som å boikotte et land det samme som å forakte dets innbyggere?

Det er jo enkelte som boikotter Norge pga hvalfangst og annen "moro" - men det betyr jo ikke at de forakter _alle_ nordmenn av den grunn?

Det blir jo det samme som om du nekter å bruke en leverandør av en vare fordi du misliker deres kundehåndtering (eller noe) - du forakter vel ikke alle ansatte i nevnte firma av den grunn?

Bare så det er sagt; mitt standpunkt i Israel-saken er ikke uttalt her, jeg bare lurer på om man automatisk "hater" et folkeslag kun fordi man misliker landets handlinger (som da er styresmaktene).

Kritikk av Israels politikk betyr ikke nødvendigvis jødehat, men det er heller ikke slik at kritikk av Israel utelukker muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Kritikk av Israels politikk betyr ikke nødvendigvis jødehat, men det er heller ikke slik at kritikk av Israel utelukker muligheten.

Det er jeg enig i.

Jeg bare synes det er litt dumt at vi alltid skal dra den konklusjonen likevel. Kritikk av et land, nasjon, regime, etc betyr automatisk at man hater alle innbygger som er tilhørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kritikk av Israels politikk betyr ikke nødvendigvis jødehat, men det er heller ikke slik at kritikk av Israel utelukker muligheten.

"Kritikk av Israels politikk betyr ikke nødvendigvis jødehat, men det er heller ikke slik at kritikk av Israel utelukker muligheten."

Heh-heh...og du anklager _meg_ for å server selvfølgeligheter? *Rister på hodet*

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har mye rett i. På en annen side -om SV ikke kan stå last og brast med regjeringens og NORGE's offisielle politikk -så syns jeg de skal pakke snippesken og komme seg ut av den - de passer i grunnen best til å stå i opposisjon og brøle. Det blir for dumt når de ikke klarer å legge fra seg den rollen når de nå har fått makt og kan GJØRE noe, men neida - de kommer med det ene rare utspillet etter de andre. Og der er jo farlig rent utenrikspolitisk å bli oppfattet som et land som taler med to tunger.

Meget godt skreet flisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kritikk av Israels politikk betyr ikke nødvendigvis jødehat, men det er heller ikke slik at kritikk av Israel utelukker muligheten."

Heh-heh...og du anklager _meg_ for å server selvfølgeligheter? *Rister på hodet*

"................................................"

Du må ikke riste så meget på hodet..det er tegn som tyder på at du ikke har godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke riste så meget på hodet..det er tegn som tyder på at du ikke har godt av det.

Vanskelig å gjøre annet når du anklager meg for å komme med selvfølgeligheter, og i samme åndedrag kommer med enda mer åpenbare selvfølgeligheter selv.

Absolutt alle skjønner at motstand mot israel selvfølgelig kan skyldes jødehat - det er unødvendig å presisere. Det imidlertid ikke alle ser ut til å forstå, er at motstand mot israel kan være helt og holdent sidestilt alt som har med jødehat å gjøre. Akkurat som jeg regner med at din motstand mot den norske regjeringen ikke er en motstand mot nordmenn.

Og det var nettopp det som var poenget i denne tråden. Her uttaler en person frustrasjon over at h*n ikke kan uttale politisk uenighet med staten israel uten at enkelte gjøker skriker om jødehat. Og noen sekunder etter så kommer den ene gjøken og gjør nettopp dette - og fortsetter, uansett hvor mye det presiseres at det ikke finnes grunnlag for å anklage vedkommende for det. Det er så barnslig at det kan ta pusten fra folk som ikke er vant til ekstremister.

Så enkelt er det.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjorde han det, men jeg synes ikke det har en tøddel tilfelles med å ha innsigelser mot hvordan staten Israel oppfører seg, og det synes jeg er over alle støvleskaft! Det er ekkelt å så mye som å insinuere nå sånt, og det blir sannelig gjort ofte nok. det er et ekkelt og billig virkemiddel.

Jeg boikotter Israel av hjerttens lyst, jeg ser ikke noe annet en kan gjøre for å få bukt med uvesenet, og skulle ønske flere gjorde det samme. Særlig skulle jeg ønske USA tok til vett! (men det er vel for mye å håpe på i dene sammenhengen)

Og grunnen til at mange ikke tør å mukke mot denne VANVITTIGE staten, er vel nettopp de her billige anklagene om antisemmetisme. Det blir jo melket for det det er vært, også fra folk som burde vite bedre. Æsj og fy skam mener jeg.

Om NOE er en hån mot jøder, holocaust og generell anstendighetsfølelse er det israelvenner som faktisk har mage til å bruke dette som argumenter for å opprettholde en helt forferdelig og innhuman politikk!

Jeg er faktisk veldig enig med deg i at bruken av begrepet antisemmitisme og jødehat mot de som argumentere mot israles politikk overfor palestinerne, blir fullstendig galt.

Samtidig så ser jeg fornuften i de innvendingene som kritiserer en del for å være alt for ensidige i sin kritikk (og eventuelle aksjoner) mot Israel når det gjelder hele midt-østen området.

For ser man på hele denne regionen, så finnes det svært mye alvorlig også å kritisere de andre landene der for - både når det gjelder politikken som føres og de aktivitetene som bedrives.

I denne konflikten mener jeg det er det viktig å forsøke å se alle sider under ett, og forsøke å være så ballansert som mulig.

For det er ikke slik at israel er den eneste "ulven blant alle lammene" her.

Faktisk så er det vel heller slik at de alle er ulver på sin måte, og det finnes få lam der i det hele tatt.

Skal man klare å komme frem til en løsning som skaper fred for de som bor i denne regionen, så må en slik løsning være basert på et kompromiss.

Og så langt er det ingen som viser noen spesiell interesse for det - hverken fra israelsk, palestinsk eller noen andre involverte parter der.

Ensidig kritikk vil bare bidra til å forsterke konflikten ytterligere, og virker da mot sin hensikt.

Halvorsen og SVs aksjon mot Israel medfører blant annet at Norges rolle som fredsmekler blir svært vanskelig/umulig videre - og jeg kan ikke på noen måte se hvordan dette kan være gunstig for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure sterkt på om ikke morsk og sør er samme person. Se på det han skriver, og hvordan han gjentar seg om og om igjen, mens han ignorerer ethvert spørsmål om oppklaring :-)

"..........................................."

Når jeg i går sammenliknet din måte å være på med Sør (og med et smiletegn bak), så er dette svaret du gav:

"Å dra sammenlikninger med sør er for barnslig, goliath."

Men det samme gjelder vel kanskje ikke når du gjør det, eller.....?

Vanskelig å la være å kommentere akkurat den Prozak....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg i går sammenliknet din måte å være på med Sør (og med et smiletegn bak), så er dette svaret du gav:

"Å dra sammenlikninger med sør er for barnslig, goliath."

Men det samme gjelder vel kanskje ikke når du gjør det, eller.....?

Vanskelig å la være å kommentere akkurat den Prozak....:-)

Det får bli din sak. Sammenlikningen min var i dette tilfellet helt seriøst ment. Han gjentar seg selv om og om igjen, og ignorerer alle motargumenter og oppfordringer om å forklare påstandene han kommer med. Det er ytterst få her inne som gjør akkurat _det_ så gjennomført bra.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...