Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

Jeg verken gidder eller tror jeg får deg til å bytte mening om noe som helst, og gidder dermed ikke å kverulere med deg heller.

Jeg bare fastslår at i tillegg til å støtte en for meg kjip og utiltalende politikk, ser mange Israelvenner seg slett ikke for gode til å spille ut feig hersketeknikk og insinuasjoner om jødehat..Æsj av meg så LAVT. At du ikke skammer deg langt inn i sjela!

Phøy!

Det ble for mye for deg å forholde deg til noen korte rene faktaopplysninger om Israels fiender skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg gidder ikke å prøve å overbevise deg om noe som helst - det tror jeg ikke jeg får til. Men jeg synes innlegget dit var unødig ekkelt, lavt og insinuerewnde - hva nå enn du ellers måtte mene om Israel.

Var det ekkelt? det den mannen sa var ekkelt, og det satte alle i selskapet i forlegenhet uavhengig av politisk ståsted. OG han var like ivrig som Halvorsen. Å la være å kjøpe poteter fra Isreal er barnslig, uvitende og rammer de det ikke bør ramme. Sånn apropos - jeg ville ALDRI boikottet varer fra Palestina heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja, enig - dette er en mann jeg hadde stor respekt for - før.

Han var ikke drita full og prøvde å slå an en meget dårlig spøk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke drita full og prøvde å slå an en meget dårlig spøk da?

Mannen drikker ikke og det var ingen spøk, han var rød i toppen og fly forbanna....det gjorde vel sitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Utrolig hvor fort du feiger ut nær konkrete fakta blir lagt på bordet.

Ja, mmm :-D

Jeg har annet og hyggeligere å snakke om, jeg gidder ikke å sitte å bruke tiden min på meningsløs svada med rabiate israeltullinger når jeg kan velge å la være. Jeg tror ikke du overbeviser meg om du så legger dine "fakta" på bordet i ringperm og med dobbel linje avstand, og vice versa.

Jeg får helt grøssninger av den motbydelige hersketeknikken som blir presentert. "Støtt Israel, ellers tror vi du er nazi..Ædibædi og det tørs du ikke!" Ha den for dere sjøl og enjoy! Æsj.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mmm :-D

Jeg har annet og hyggeligere å snakke om, jeg gidder ikke å sitte å bruke tiden min på meningsløs svada med rabiate israeltullinger når jeg kan velge å la være. Jeg tror ikke du overbeviser meg om du så legger dine "fakta" på bordet i ringperm og med dobbel linje avstand, og vice versa.

Jeg får helt grøssninger av den motbydelige hersketeknikken som blir presentert. "Støtt Israel, ellers tror vi du er nazi..Ædibædi og det tørs du ikke!" Ha den for dere sjøl og enjoy! Æsj.

Over og ut.

Vil frabe meg karakteristikken som rabiate israeltulling, jeg er ikke ensidig i mitt syn, men å boikotte et land, uansett side er rabiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mmm :-D

Jeg har annet og hyggeligere å snakke om, jeg gidder ikke å sitte å bruke tiden min på meningsløs svada med rabiate israeltullinger når jeg kan velge å la være. Jeg tror ikke du overbeviser meg om du så legger dine "fakta" på bordet i ringperm og med dobbel linje avstand, og vice versa.

Jeg får helt grøssninger av den motbydelige hersketeknikken som blir presentert. "Støtt Israel, ellers tror vi du er nazi..Ædibædi og det tørs du ikke!" Ha den for dere sjøl og enjoy! Æsj.

Over og ut.

Fint. Over og ut med deg og jødehatet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke han var leder for hele SV - han er en lokallagsleder og ofte brukt i avisene, derfor outer jeg han ikke heller. Jeg farer ikke med sladder, det holder jeg meg for god til. Jeg var der, og han sa det.Tro Det eller la være. Jeg var dypt sjokkert.

Faren min og hans søster var i fagbevegelsen før og under 2. verdenskrigen, og kunne fortelle om dypt, åpent og bredt hat mot jøder. De samme holdt grundig kjeft etter 1945. Det er veldig mange som måtte ligge lavt etter krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke han var leder for hele SV - han er en lokallagsleder og ofte brukt i avisene, derfor outer jeg han ikke heller. Jeg farer ikke med sladder, det holder jeg meg for god til. Jeg var der, og han sa det.Tro Det eller la være. Jeg var dypt sjokkert.

Nettopp derfor burde du oute ham, synes jeg.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min og hans søster var i fagbevegelsen før og under 2. verdenskrigen, og kunne fortelle om dypt, åpent og bredt hat mot jøder. De samme holdt grundig kjeft etter 1945. Det er veldig mange som måtte ligge lavt etter krigen.

Norges "heltemodige" kamp mot nazi-tyskland er nok absolutt mindre enn det som er filtrert ut til skolebøkene i historie, ja.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Vil frabe meg karakteristikken som rabiate israeltulling, jeg er ikke ensidig i mitt syn, men å boikotte et land, uansett side er rabiat.

Sorry flisa..Muligens ikke du, men jeg synes innlegget ditt var unødvendig ekkelt..Og jeg mener det..Jeg blir helt matt av å diskutere politikk på dol, jeg får helt grøssninger av det..Og kompis morsk er en av de absolutt siste jeg vil prate med i de her trådene.. Han gir meg faen meg frysninger! :-I

Jeg har liten tro på at du og jeg på noe punkt blir enige akkurat her heller, men jeg mente ikke å si slemme ting til deg uansett, jeg beklager, vanligvis og i andre tråder synes jeg du er mere enn OK.

Jeg var ufin mot deg og det var dumt, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg ønske du kunne bevise med navn, Flisa.

Ellers syns jeg det er ondsinnet sladder.

Det er mange veldig gode grunner til å mislike den utviklingen staten Israel har tatt, også av slike som tidligere av solidaritet støttet Israel. Å beskylde folk som er i opposisjon til denne utviklingen for jødehat er ekstrem forenkling.

Farlig forenkling også.

Faen, nå ble jeg jævlig forbanna her. Jeg støttet staten Israel for veldig lenge sida. Av gode grunner har jeg sluttet med det. Det har ingenting med jøder som jøder betraktet å gjøre. Jeg har jøder i familien. Jeg hadde ei jødisk bestevenninne som barn.

Og jeg støtter den palestinske staten nå - alt jeg kan. Og det er staten Israels skyld, ikke at jeg er plutselig blitt jødehater.

"Det er mange veldig gode grunner til å mislike den utviklingen staten Israel har tatt, også av slike som tidligere av solidaritet støttet Israel. Å beskylde folk som er i opposisjon til denne utviklingen for jødehat er ekstrem forenkling."

Se på de mest ekstreme "politikerne" her inne. Det er vel egentlig bare to igjen av dem, etter at den tredje ble kastet ut. Men der har du et eksempel på nettopp det du sier der. Og han som ikke har vært så aktiv her på en stund er akkurat lik, bare at der er det "rassisme" og uttalelse av noe negativt en ikke-nordisk person har gjort som er synonymer.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjorde han det, men jeg synes ikke det har en tøddel tilfelles med å ha innsigelser mot hvordan staten Israel oppfører seg, og det synes jeg er over alle støvleskaft! Det er ekkelt å så mye som å insinuere nå sånt, og det blir sannelig gjort ofte nok. det er et ekkelt og billig virkemiddel.

Jeg boikotter Israel av hjerttens lyst, jeg ser ikke noe annet en kan gjøre for å få bukt med uvesenet, og skulle ønske flere gjorde det samme. Særlig skulle jeg ønske USA tok til vett! (men det er vel for mye å håpe på i dene sammenhengen)

Og grunnen til at mange ikke tør å mukke mot denne VANVITTIGE staten, er vel nettopp de her billige anklagene om antisemmetisme. Det blir jo melket for det det er vært, også fra folk som burde vite bedre. Æsj og fy skam mener jeg.

Om NOE er en hån mot jøder, holocaust og generell anstendighetsfølelse er det israelvenner som faktisk har mage til å bruke dette som argumenter for å opprettholde en helt forferdelig og innhuman politikk!

"Særlig skulle jeg ønske USA tok til vett! (men det er vel for mye å håpe på i dene sammenhengen)"

Eh, ja. Hva lever senatet og politikerkaksene av der borte? Jo, privat finansiering. Og hvor mange av disse er ikke jøder, og vil kutte støtten om USA sluttet å støtte Israel?

"Om NOE er en hån mot jøder, holocaust og generell anstendighetsfølelse er det israelvenner som faktisk har mage til å bruke dette som argumenter for å opprettholde en helt forferdelig og innhuman politikk!"

Midt på spikeren.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare reinspikka tullprat, men ekkelt, feigt og umandig tullprat.

Hadde du hatt noen baller i det hele tatt hadde du holdt deg for god!

Du fikk nettopp en bekreftelse på dette du lenger opp i tråden - det viser jo at det er null poeng å i det hele tatt svare på svadaet :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor burde du oute ham, synes jeg.

"........................................"

Prøvde å sende msn til deg nå jeg - men det gakk ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry flisa..Muligens ikke du, men jeg synes innlegget ditt var unødvendig ekkelt..Og jeg mener det..Jeg blir helt matt av å diskutere politikk på dol, jeg får helt grøssninger av det..Og kompis morsk er en av de absolutt siste jeg vil prate med i de her trådene.. Han gir meg faen meg frysninger! :-I

Jeg har liten tro på at du og jeg på noe punkt blir enige akkurat her heller, men jeg mente ikke å si slemme ting til deg uansett, jeg beklager, vanligvis og i andre tråder synes jeg du er mere enn OK.

Jeg var ufin mot deg og det var dumt, sorry.

Frysninger er det siste man får av det åpenlyse jødehatet ditt, snarere tvert i mot en fornemmelse av varmen fra krematorieovene i Auschwitz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så ille med Israels politikk da? De er et demokrati som prøver å overleve som et bittelite land midt inne i fiendeland. Et land de har fått. Hva burde de gjøre som de ikke gjør? Sharon har jo tilogmed trukket ut bosettere og begynt prosessen som forventes av han.

Uansett om Israels folk legger seg flate vil de ALDRI bli godtatt av araberstatene rundt seg - eller SV.

Araberne har i fullt alvor bedt resten av verden inkl USA å "flytte alle jødene" til f eks Canada. De kommer ikke til å gi seg før alle jødene er vekk.

De har en drøm om et tusenårsrike; verdenskalifatet, fritt for jøder og vantro, fra Gibraltar til indonesia langs Afrikakysten gjennom hele Midtøsten, med Mekka og Jerusalem som sentre. Der skal alle være muslimer eller dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry flisa..Muligens ikke du, men jeg synes innlegget ditt var unødvendig ekkelt..Og jeg mener det..Jeg blir helt matt av å diskutere politikk på dol, jeg får helt grøssninger av det..Og kompis morsk er en av de absolutt siste jeg vil prate med i de her trådene.. Han gir meg faen meg frysninger! :-I

Jeg har liten tro på at du og jeg på noe punkt blir enige akkurat her heller, men jeg mente ikke å si slemme ting til deg uansett, jeg beklager, vanligvis og i andre tråder synes jeg du er mere enn OK.

Jeg var ufin mot deg og det var dumt, sorry.

Jeg bryr meg ikke - helt sant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for mye for deg å forholde deg til noen korte rene faktaopplysninger om Israels fiender skjønner jeg...

"Det ble for mye for deg å forholde deg til noen korte rene faktaopplysninger om Israels fiender skjønner jeg"

Så det at nabolandene til Israel er værre betyr at man ikke skal kunne være motstander av Israels politikk?

De "likesinnede" du ynder å snakke om - hvem er alle disse? Og hvor har du dataene på at ingen av disse også boikotter Iran, Pakistan o.l.?

Helt fantastisk hvor vanskelig det åpenbart er å se mer enn én ting om gangen.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Frysninger er det siste man får av det åpenlyse jødehatet ditt, snarere tvert i mot en fornemmelse av varmen fra krematorieovene i Auschwitz.

*LOL* du er jaggu meg helt ubetalelig! :-D

Klart det, jeg er på vei bort for å legge et par jøder ekstra på peisen, as we speak..Det er litt gulvkaldt!

*kosemumse* :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...