Gå til innhold

SV vil boikotte Israel... igjen


keinstein

Anbefalte innlegg

Jeg er glad for at du tar deg det bryet. Faktisk. Seriøst.

:-D

Jaha, du er altså plutselig glad for frysninger, grøssinger osv..

Hvorfor ikke spasere naken en tur i vinterkulda i stedet?

kanskje en av de jødehatende araberdiktaturvenne dine også bli med?

Burde gjøre samme nytten som å sitte her å blottlegeg seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    45

  • laguna1365380434

    27

  • flisa

    19

  • keinstein

    19

Mest aktive i denne tråden

For avansert for deg dette?

Med teskje: Hvor har du møtt noen som er like engasjert i å rakke ned på araber-helvete-diktaturene og deres despoter som på Israel?

I drømme? I fylla? I pillerus?

You name it.

"Med teskje: Hvor har du møtt noen som er like engasjert i å rakke ned på araber-helvete-diktaturene og deres despoter som på Israel?"

Hva i all verden har det med spørsmålet mitt å gjøre?

Men, ok: Javisst har jeg møtt slike. Ganske mange, faktisk. Meg selv inkludert - jeg har vel aldri ytret en positiv ting om hverken Iran eller Palestina. Det er kanskje litt for vanskelig for deg å forstå at om jeg sier en negativ ting om israels politikk, så er ikke det det samme som å si noe positivt om palestina. Men slik er det nå engang.

Og ellers? Du har ikke noe svar på det utrolig enkle spørsmålet mitt, ser jeg?

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, Morsk - nå er du til og med lavmåls til deg å være.

Har du ett eneste argument for hvorfor det å være kritisk til _staten_ israels politikk er ensbetydende med jødehat? Slik som du raller her, så er du også pukka nødt til å mene at f.eks jeg hater pakistaneren Ali - altså pakistanerhat - fordi jeg er sterkt imot staten pakistans styresett?

Er det virkelig mulig å være så totalt tett mellom ørene? Har du noen gang tenkt over hva det er du presterer å si og mene? Du fortjener jaggu stående applaus for å være et perfekt eksempel på en total ekstremist. Heldigvis er folk flest litt mindre trange mellom ørene enn deg i slike saker - ihvertfall de fleste jeg møter.

".........................................."

Mitt syn på midt-østen er helt og holdent sammenfallende med p.t. offisiell norsk på område.

At du kaller den og meg ekstremistisk samtidig som du sitter å laller med en grovkjeftet åpenlys jødehatene kvinne, forteller i grunn nok om hvem som er ekstrem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jaha, du er altså plutselig glad for frysninger, grøssinger osv..

Hvorfor ikke spasere naken en tur i vinterkulda i stedet?

kanskje en av de jødehatende araberdiktaturvenne dine også bli med?

Burde gjøre samme nytten som å sitte her å blottlegeg seg.

Jeg regner med at folk som leser dine innlegg - og som var i tvil om hva de burde mene - tar til fornuften når de ser hvilke elementer de blir meningsfeller med..;-)

For å si det enkelt, jeg mistenker at det trengs, du skaffer vel ikke akkurat hærskarer med nye fans med å være så til de grader forstokka og fanatisk hva?

At min personlige komfort eventuelt settes noe i faresonen mens dette foregår, kan jeg nok fint overse..;-) Dessuten i denne tråde underholder du jo stort..Det skal du selvfølgellig ha takk for. Jeg kjedet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* Ja, og neste gang jeg putter en lilletå borti en sånn diskusjon skal jeg banne på at noen roper at folk ikke kan snakke med meg for jeg er FOR fyring med jøder..:-o

;-)

Det verste er at det tror jeg nesten. Enkelte er bare GÆRNE!

:-)

Likevel satt Israels ambassadør i Norge på tv og fortale om det stadig voksende jødehatet blant nordmenn.

Så man kan selvsagt spøke med det, men jødene i Norge oppfatter den omseggripende antisemittismen som et reelt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*lol* Ja, og neste gang jeg putter en lilletå borti en sånn diskusjon skal jeg banne på at noen roper at folk ikke kan snakke med meg for jeg er FOR fyring med jøder..:-o

;-)

Det verste er at det tror jeg nesten. Enkelte er bare GÆRNE!

:-)

Hvis du kritiserer en jøde er du nazist og skuffet over at Hitler mislyktes.

Sånn er det bare.

Men her må du forsøke å følge deres tankegang. For det er en logikk i galskapen. Disse israelvennene hater selv selvmordsbombere og Osama, ikke sant?

Jo, det kan vi være enige om.

Og derfor hater de også alle andre muslimer. Fordi Osama er muslim.

En for alle, alle for en.

Derfor tror de at også du har slik snever tankevirksomhet. Kritiserer du en jøde (slik disse kritiserer Osama), hater du alle jøder (slik disse hater alle muslimer).

Disse folka gir til og med det å generalisere en ny mening, og det å diskutere med dem er meningsløst.

For øvrig er jeg mest imponert over at noen lar seg sjokkere over en politikers jødehat, mens de samme personene støtter opp om folk som vil sprenge mekka til helvete.

Det sier vel egentlig det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Der skal alle være muslimer eller dø"

Omtrent som "The Promised Land" for x ant. tusen år siden...bare at det var ikke muslimer :-)

"............................................."

Jeg har filosofert litt over det.

Til og med rommerriket gikk til grunne, på tross av millioner døde, enorme ødeleggelser og årtier med terror. Sovjet gikk til grunne på tross av 60 mill døde. Kina rakner etter 70 mill døde osv. Ingen har klart å gjennomføre det, og folk dauer som fluer. Det ser ut som halve befolkningen må dø for at den andre halve skal bli fornøyd, og når alt er over, så er de like misfornøyd som før, bare at de ar halvparten så mange.

De siste 20 år har det vært 40% færre kriger og døde som som 20 år før det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry flisa..Muligens ikke du, men jeg synes innlegget ditt var unødvendig ekkelt..Og jeg mener det..Jeg blir helt matt av å diskutere politikk på dol, jeg får helt grøssninger av det..Og kompis morsk er en av de absolutt siste jeg vil prate med i de her trådene.. Han gir meg faen meg frysninger! :-I

Jeg har liten tro på at du og jeg på noe punkt blir enige akkurat her heller, men jeg mente ikke å si slemme ting til deg uansett, jeg beklager, vanligvis og i andre tråder synes jeg du er mere enn OK.

Jeg var ufin mot deg og det var dumt, sorry.

"Han gir meg faen meg frysninger!"

Pass på hva du sier. Du kan bare banne på at han tar den uttalelsen som at du blir lammet, forfrøset etc. av de "intelligente", "saklige" utsagnene hans :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med teskje: Hvor har du møtt noen som er like engasjert i å rakke ned på araber-helvete-diktaturene og deres despoter som på Israel?"

Hva i all verden har det med spørsmålet mitt å gjøre?

Men, ok: Javisst har jeg møtt slike. Ganske mange, faktisk. Meg selv inkludert - jeg har vel aldri ytret en positiv ting om hverken Iran eller Palestina. Det er kanskje litt for vanskelig for deg å forstå at om jeg sier en negativ ting om israels politikk, så er ikke det det samme som å si noe positivt om palestina. Men slik er det nå engang.

Og ellers? Du har ikke noe svar på det utrolig enkle spørsmålet mitt, ser jeg?

".........................................."

Å ja, jeg glemte det... du er en surmulet gnurk som bare sitter å slenger kjeft i øst og vest uten noengang å ens forsøke skille mellom rett og galt, godt og ond, svart og hvitt, demokrati\despoti.

Beklager at jeg glemte det i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med teskje: Hvor har du møtt noen som er like engasjert i å rakke ned på araber-helvete-diktaturene og deres despoter som på Israel?"

Hva i all verden har det med spørsmålet mitt å gjøre?

Men, ok: Javisst har jeg møtt slike. Ganske mange, faktisk. Meg selv inkludert - jeg har vel aldri ytret en positiv ting om hverken Iran eller Palestina. Det er kanskje litt for vanskelig for deg å forstå at om jeg sier en negativ ting om israels politikk, så er ikke det det samme som å si noe positivt om palestina. Men slik er det nå engang.

Og ellers? Du har ikke noe svar på det utrolig enkle spørsmålet mitt, ser jeg?

".........................................."

Ikke bland deg inn i slike kompliserte greier, prozzie. Det blir bare surr av det, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Jepp, har til og med snakketmed en SV-leder som syns det var synd at ikke Hitler fikk gjort jobben fullstendig....

Ærre mulig. Går det an å si noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvis du kritiserer en jøde er du nazist og skuffet over at Hitler mislyktes.

Sånn er det bare.

Men her må du forsøke å følge deres tankegang. For det er en logikk i galskapen. Disse israelvennene hater selv selvmordsbombere og Osama, ikke sant?

Jo, det kan vi være enige om.

Og derfor hater de også alle andre muslimer. Fordi Osama er muslim.

En for alle, alle for en.

Derfor tror de at også du har slik snever tankevirksomhet. Kritiserer du en jøde (slik disse kritiserer Osama), hater du alle jøder (slik disse hater alle muslimer).

Disse folka gir til og med det å generalisere en ny mening, og det å diskutere med dem er meningsløst.

For øvrig er jeg mest imponert over at noen lar seg sjokkere over en politikers jødehat, mens de samme personene støtter opp om folk som vil sprenge mekka til helvete.

Det sier vel egentlig det meste.

Godt oppsummert!

Jeg glemmer innimellom disse enkle reglene for hvordan ting ER i hodene på enkelte dolere og kommer i fare for å blande meg i diskusjonen. Men da får jeg sannelig fort nok huske det.

Og du tenk, disse går løs altså, på fortauet, blandt meg og deg..Litt skremmende! :-o

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt syn på midt-østen er helt og holdent sammenfallende med p.t. offisiell norsk på område.

At du kaller den og meg ekstremistisk samtidig som du sitter å laller med en grovkjeftet åpenlys jødehatene kvinne, forteller i grunn nok om hvem som er ekstrem her.

"Mitt syn på midt-østen er helt og holdent sammenfallende med p.t. offisiell norsk på område."

PK, altså...:-)

Seriøst - du har ikke klart å engang nærme deg et svar på hvordan du forklarer at det å være uenig i staten israels politikk er ensbetydende med jødehat. Det hadde jeg selvfølgelig ikke regnet med, men man må nesten spørre likevel.

Det du gjør er nøyaktig det samme som om jeg kaller deg "pakkishater", p.g.a det du sier om de landene. Forøvrig, i ditt tilfelle er det kanskje ikke så feilslått å kalle deg rasist...

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

"Han gir meg faen meg frysninger!"

Pass på hva du sier. Du kan bare banne på at han tar den uttalelsen som at du blir lammet, forfrøset etc. av de "intelligente", "saklige" utsagnene hans :-)

".............................................."

Det gjør han nok! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at folk som leser dine innlegg - og som var i tvil om hva de burde mene - tar til fornuften når de ser hvilke elementer de blir meningsfeller med..;-)

For å si det enkelt, jeg mistenker at det trengs, du skaffer vel ikke akkurat hærskarer med nye fans med å være så til de grader forstokka og fanatisk hva?

At min personlige komfort eventuelt settes noe i faresonen mens dette foregår, kan jeg nok fint overse..;-) Dessuten i denne tråde underholder du jo stort..Det skal du selvfølgellig ha takk for. Jeg kjedet meg.

Jeg tviler i grunn ikke på at jødehatet og dermed også dine holdninger er på fremmasj, noe også Israels ambassadør bekreftet på TV i dag.

At du fryder deg over at "mine" holdninger til nettopp det står for fall overrasker selvsagt ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Godt oppsummert!

Jeg glemmer innimellom disse enkle reglene for hvordan ting ER i hodene på enkelte dolere og kommer i fare for å blande meg i diskusjonen. Men da får jeg sannelig fort nok huske det.

Og du tenk, disse går løs altså, på fortauet, blandt meg og deg..Litt skremmende! :-o

;-)

Ja, jeg er langt mer redd for disse enn muslimene de frykter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Likevel satt Israels ambassadør i Norge på tv og fortale om det stadig voksende jødehatet blant nordmenn.

Så man kan selvsagt spøke med det, men jødene i Norge oppfatter den omseggripende antisemittismen som et reelt problem.

Da synes jeg de burde slutte å slenge det i trynet på tilfeldige meningsmotstandere av Israels politikk først av alt! At staten Israel setter motstand mot nevnte og jødehat som synonymer, DET burde jaggu bekymre alle, jødene inkludert...Er det noe som jaggu meg er respektløst mot jødene (Og de fleste andre) er det vel nettopp salik smakløs hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bland deg inn i slike kompliserte greier, prozzie. Det blir bare surr av det, vet du.

"Ikke bland deg inn i slike kompliserte greier, prozzie. Det blir bare surr av det, vet du."

Jeg har stilt et utrolig enkelt spørsmål tre ganger nå, uten å få så mye som et forsøk på svar. Når du så kommer og stiller deg på plassen din i rallernes rekker, og åpner kjeften uten at du heller har noe annet enn svada å si, så blir det så komisk at jeg tror jaggu jeg skal lage en tegneserie ut av dette :-)

Komplisert? _Komplisert_?? Dette er så usansynlig enkelt og ukomplisert at det kan ikke blir mere så. Vi har ikke engang touchet innpå politikk her, men holdt oss kun på det aller mest banale logikk-planet. Det at ikke en kjeft av dere klarer å få til noe som likner på et svar engang sier mer enn nok - uten at det er noe ny info som kommer frem.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at folk som leser dine innlegg - og som var i tvil om hva de burde mene - tar til fornuften når de ser hvilke elementer de blir meningsfeller med..;-)

For å si det enkelt, jeg mistenker at det trengs, du skaffer vel ikke akkurat hærskarer med nye fans med å være så til de grader forstokka og fanatisk hva?

At min personlige komfort eventuelt settes noe i faresonen mens dette foregår, kan jeg nok fint overse..;-) Dessuten i denne tråde underholder du jo stort..Det skal du selvfølgellig ha takk for. Jeg kjedet meg.

Jeg begynner å lure sterkt på om ikke morsk og sør er samme person. Se på det han skriver, og hvordan han gjentar seg om og om igjen, mens han ignorerer ethvert spørsmål om oppklaring :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mitt syn på midt-østen er helt og holdent sammenfallende med p.t. offisiell norsk på område."

PK, altså...:-)

Seriøst - du har ikke klart å engang nærme deg et svar på hvordan du forklarer at det å være uenig i staten israels politikk er ensbetydende med jødehat. Det hadde jeg selvfølgelig ikke regnet med, men man må nesten spørre likevel.

Det du gjør er nøyaktig det samme som om jeg kaller deg "pakkishater", p.g.a det du sier om de landene. Forøvrig, i ditt tilfelle er det kanskje ikke så feilslått å kalle deg rasist...

"......................................"

Jeg har aldri sagt at berettiget kritikk av Israel er jødehat, og det finnes mange som takler balansegangen flott.

Det gjør imidlertid slett ikke den jeg skrev til her, og at det finnes mer enn nok reint jødehat i midtøsten-debatten må vel selv du ha fattet, selv om jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...