Gå til innhold

depresjon og sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest en undrer
Skrevet

Sitter og lurer på om det er vanlig å tenke sånn som jeg gjør.

Har nå gått hos psykolog en stund og trodde jeg var reddet da jeg ble henvist dit, men i realiteten hjelper det ingen verdens ting.

Psykologen sier at jeg må gå ut i sosiale sammenhenger og ha en utvei at jeg må noe etter f.eks en time, eller hvilken som helst tid.

Jaha ? Jeg klarer bare ikke gjøre det, det er problemet mitt.

Bedre blir det ikke av at hun kommer med ting som "du dør ikke av det" og sånt, er da fullstendig klar over det, men hjelper ikke det.

Det det hele komemr til er at jeg begynner å bli enda mer fortvilet fordi det vi snakker om ikke hjelper, absolutt ingenting.

Er det vanlig å tenke sånn som dette, at jeg begynner å tvile mer og mer på at jeg kommer til å fri frisk fra dette, som igjen fører til at jeg blir i mer or mer elendig form ?

Skrevet

Fikk samme beskjeden fra psykologen i dag,øve meg på ting,være sosial...angsttrening.

Var sånn vi måtte begynne,men det skal jeg nok takle,men føler ikke helt det er det som er problemet mitt.

"Dør ikke av det"...sant?

Lett for dem å si.....

Du får bare stå på!!!

Selvsakt er det håp for deg,psykologen din vil sikkert at du skal klare hverdagen din,før du tar tak i andre ting.

Håper det går bra med deg...C",)

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Hei gratulerer, du er et normalt menneske ! Det ser ut til, at du er hos en psykolog, som vil presse sin mening og tips hen over dit hode, og ikke ser verden med dine øyne.

Da er det lite hjelp. Det er det samme, som du sir til en blind: SE deg for, når du krysser veien! Hvordan skal han det? Velmente råd, som er til ingen nytte...

Find en NLP terapeut der hvor du bor eller se på www.praxiz.no sine websider. det er det nyeste psykologi der finns i verden idag. Humanistisk tenkning frem for gammeldags adferd fra 30 tallet eller kognitiv eller gestalt fra 60tallet... vi skriver 2006!

Der finns en del gode psykologer, men de er mennesker allesammen og ha mye

å lære om mennesker. Utdanningsystemet er gammelt og fokuset ligger på 30-50talls

adferds og rotte psykologi.

Mennesker er ikke rotter! De har lengsler og drømme, verdier og overbevisninger.

Jeg er utdannet i Danmark og USA og føler jeg kom til steinalderen i Norge hva hjelpeapperatet angår. Noen er gode, men hovedparten...???

det skaper lange køer og er et dyrt og ueffektivt system...

Folk gjør sikkert deres beste, men som du sir, er det absolut ikke god nok. Finn folk der ta deg på allvor, du fortjener det.

Skrevet

Hei gratulerer, du er et normalt menneske ! Det ser ut til, at du er hos en psykolog, som vil presse sin mening og tips hen over dit hode, og ikke ser verden med dine øyne.

Da er det lite hjelp. Det er det samme, som du sir til en blind: SE deg for, når du krysser veien! Hvordan skal han det? Velmente råd, som er til ingen nytte...

Find en NLP terapeut der hvor du bor eller se på www.praxiz.no sine websider. det er det nyeste psykologi der finns i verden idag. Humanistisk tenkning frem for gammeldags adferd fra 30 tallet eller kognitiv eller gestalt fra 60tallet... vi skriver 2006!

å lære om mennesker. Utdanningsystemet er gammelt og fokuset ligger på 30-50talls

Mennesker er ikke rotter! De har lengsler og drømme, verdier og overbevisninger.

Jeg er utdannet i Danmark og USA og føler jeg kom til steinalderen i Norge hva hjelpeapperatet angår. Noen er gode, men hovedparten...???

Folk gjør sikkert deres beste, men som du sir, er det absolut ikke god nok. Finn folk der ta deg på allvor, du fortjener det.

Må bare si det,dette var jammen bra skrevet.

Er så synd at man ikke kan få ha sin egen tro og oppfatning av ting,men får høre at det er urealistisk...osv.

Det er veldig forvirrendes og gjør iallefall meg dårligere.

Forstår liksom ikke...

Bra det finnes alternativer,men er ikke det veldig dyrt med den formen terapi?

Det er det som er trist,at alt det alternative må være så dyrt...

Gleder meg til det blir godkjent,for det blir det en gang tror jeg.....C",)

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Må bare si det,dette var jammen bra skrevet.

Er så synd at man ikke kan få ha sin egen tro og oppfatning av ting,men får høre at det er urealistisk...osv.

Det er veldig forvirrendes og gjør iallefall meg dårligere.

Forstår liksom ikke...

Bra det finnes alternativer,men er ikke det veldig dyrt med den formen terapi?

Det er det som er trist,at alt det alternative må være så dyrt...

Gleder meg til det blir godkjent,for det blir det en gang tror jeg.....C",)

De er kommet langt med prosessen i Finnland, der er NLP på Universitetsnivå, og derfor også mulig å få tilskudd.

I Danmark er kravet til Psykoterapi satt opp og alle som oppfyller kravene, få tilskudd.

I Italia og Frankrike, er NLP en offisielt psykologisk retting og ikke et alternativ.

I Østerrike er Freuds Barnebarn, som er Professor i Wien, Spydspiss i NLP og har flere ledende politikere under utdanning. De forandrer landet.

Se på links på www.praxiz.no, så ser du en del av den store verden, som NLP og mange nye rettinger innenfor psykologi ha inntatt. Jeg står ikke for et eller annet spesielt retting, men bruker det som virker, som tar hensyn og som gjør mennesket hel igjen. Tenk hvis psykiatrien var like langt her i landet som mange tannleger f. eks... Min tannlege er på evig jakt etter de nyeste metoder, som er ennå bedre for sine pasienter. Ingen sprøyte mer i 2006, ingen bor, laser, nye ting, som tar angsten, uten å bli dopet ned... slappe lepper osv...

Det er ekte fagfolk, som elsker det de holder på med. De mange utbrente folk i psykiatrien har lite ambisjoner å hjelpe fort, de trenger ofte hjelp sjøl :-)

Og når der brukes metoder som om det var Norsk Kennelklub - overfor mennesker, så begynner det og ligner overgrep, simpelt overgrep, som var vanlig i østlandene i Stalins tid, eller andre diktaturer. Vi har demokrati i skandinaven og det burde tass på alvor. Og der finns mye bedre måter i dag. Hvis jeg var syk – mental eller fysisk, vil ikke penge hindre meg å bli frisk igjen. Når du så må gå et sted, hvor du blir

hengende i årevis, blir det dyrt uten tilskudd. Men når du finner folk, som ha nyere verktøy, tar det kun få timer uansett hva det er du feiler. Det tar få sekunder for å få et trauma - som følger deg kanskje hele livet... Hvorfor skal det så ta flere år, for å komme av med det igjen ??? Hvem sir det ? Tenk hvordan Norges helevesen ville forandre seg, hvis en Lege, Psykolog eller Psykiater kun fikk penge, etter

folk var helt friske..... Da vil komme fart i de fleste og effektivere psykologi som NLP vil tass i bruk med én gang. Friskhuset istedenfor Sykehuset ville dukke opp osv... I dag tjener en ”dårlig” psykolog

mye mer på den enkelte pasient , en god psykolog... De ”dårligste” i klassen tjener mest, er lengst om å behandle osv...Er det et bra system?

Du må og burde velge selv, hvor du går hen. Det er den valgfrihet vi har heldigvis i vår demokrati.

Ha en fint kveld.

Skrevet

De er kommet langt med prosessen i Finnland, der er NLP på Universitetsnivå, og derfor også mulig å få tilskudd.

I Danmark er kravet til Psykoterapi satt opp og alle som oppfyller kravene, få tilskudd.

I Italia og Frankrike, er NLP en offisielt psykologisk retting og ikke et alternativ.

I Østerrike er Freuds Barnebarn, som er Professor i Wien, Spydspiss i NLP og har flere ledende politikere under utdanning. De forandrer landet.

Se på links på www.praxiz.no, så ser du en del av den store verden, som NLP og mange nye rettinger innenfor psykologi ha inntatt. Jeg står ikke for et eller annet spesielt retting, men bruker det som virker, som tar hensyn og som gjør mennesket hel igjen. Tenk hvis psykiatrien var like langt her i landet som mange tannleger f. eks... Min tannlege er på evig jakt etter de nyeste metoder, som er ennå bedre for sine pasienter. Ingen sprøyte mer i 2006, ingen bor, laser, nye ting, som tar angsten, uten å bli dopet ned... slappe lepper osv...

Det er ekte fagfolk, som elsker det de holder på med. De mange utbrente folk i psykiatrien har lite ambisjoner å hjelpe fort, de trenger ofte hjelp sjøl :-)

Og når der brukes metoder som om det var Norsk Kennelklub - overfor mennesker, så begynner det og ligner overgrep, simpelt overgrep, som var vanlig i østlandene i Stalins tid, eller andre diktaturer. Vi har demokrati i skandinaven og det burde tass på alvor. Og der finns mye bedre måter i dag. Hvis jeg var syk – mental eller fysisk, vil ikke penge hindre meg å bli frisk igjen. Når du så må gå et sted, hvor du blir

hengende i årevis, blir det dyrt uten tilskudd. Men når du finner folk, som ha nyere verktøy, tar det kun få timer uansett hva det er du feiler. Det tar få sekunder for å få et trauma - som følger deg kanskje hele livet... Hvorfor skal det så ta flere år, for å komme av med det igjen ??? Hvem sir det ? Tenk hvordan Norges helevesen ville forandre seg, hvis en Lege, Psykolog eller Psykiater kun fikk penge, etter

folk var helt friske..... Da vil komme fart i de fleste og effektivere psykologi som NLP vil tass i bruk med én gang. Friskhuset istedenfor Sykehuset ville dukke opp osv... I dag tjener en ”dårlig” psykolog

mye mer på den enkelte pasient , en god psykolog... De ”dårligste” i klassen tjener mest, er lengst om å behandle osv...Er det et bra system?

Du må og burde velge selv, hvor du går hen. Det er den valgfrihet vi har heldigvis i vår demokrati.

Ha en fint kveld.

Kvitt alle problemene på noen timer,virkelig?

Det høres jo fantastisk ut det da,ja helt fantastisk,men hvor sant det er vet jeg ikke.

Vet om folk som har prøvd NLP men de er ikke friske,men kan jo være de traff på feil behandler da.

Selv har jeg vært i psykiatrien i mangen år....en fot der og en fot hos alternativ.medisin behandlere.

Så sitter jeg her da,sliten,oppgitt og lei,og lurer på hva galt jeg gjør...

...som ikke blir bedre.

Ting tar tid,jeg har tro på mye,men at man blir kvitt alt på noen timer,det er jo revolusjonerendes.....

Så jeg vet ikke jeg.....

Ha en fin kveld da....C",)

Skrevet

Ha en fint kveld.

Hørt om TFT...(tankefeltterapi)

Der skal man bli kvitt traumene og all sykdom i løpet av minutter......

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er det samme bry. Og jeg har prøvd det. Funka ikke for meg.

Noe bra er det vel i NLP også. Men det er ikke noen mirakelkur, like lite som kognitive retninger er det.

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

TFT er en liten del av NLP. Jeg tror ikke på banking, som får tingene til å forsvinne i løpet av minutter.

Men jeg ha erfaret, at mit eget trauma, som nesten tok knekken på meg - fikk jeg bord i løpet av 2 1/2 timer. Opplevet de utroligste forandringer i løpet av timer, hos folk som var i FN tjenste eller Iraq, og som ingen kunne hjelpe.

Som Rektor av en høyskole i Danmark så jeg en del ungdommer som slet. Insest og vold, selvmordsforsøk, deppa rus, hele pakka..

En av lærene var NLPer(i 1990) og jeg så store forandringer og glede i hennes klasse, og stillstand ved de andre.Hun hadde 100% fremmøte hver dag, 100% kom igjennom kurset, mye bedere karakter og etterpå ble de folk ikke arbeidsløse. Jeg ble så imponert, at jeg tok selv utdanning og så, hvordan jeg kunne mestre stress, alt søppel fra fortid, alle trauma

og unødvendige lidelser, depressjon eller angst, alt var blåst bort. Istedenfor å side på bakside av en bus og bli kjørt rund, ha jeg tatt styring selv. Ingen magi, alle kan, Men er viljen der ? Jeg vil ikke reklamere for et eller annet, bare få folk til å oppleve, at der finns langsome og gamle metoder, biologisk psykologi, som bør forbys i et demokratisk system.

Hitler og Stalins folk brukte det. Kjemisk lopotemi kan ikke aksepteres - amatørjobb. Leger med 9 timers undervisning om psykofarm. i hele deres utdanning !!!skriver lystig og omfattende medisin ut, som de ikke aner omfanget av. Ser resultatet med egne øyne hver dag....

Nyere metoder, som tar utgangspunkt i folks egene ressourser og deres model av verden. Og bruger sund fornuft

og tro på det enkelte menneske. Mennesker er mer en de rotter, som brukes som forsøk, for å se om medisin A har effekt og medisin B kan holde bivirkninger ned fra A -og C som forsterker A men gir nye bivirkninger, som er verre en det pasienten kom med fra starten osv osv... Jeg mener det er rent uetisk,

Der er jo alltid noen som få hjelp denne veien. Men er nok argument, at alle får den samme behandling, om de vil eller ikke. Frivillighet må være 1.bud i et demokratisk system. Så er det spørsmål hvor har helsevesen fukuset.

Når det står en man /kvinne kl. 9.00 ved spilleautomaten og spiller bort alt det han /hun eier,kan vi lade som vi ikke ser det, eller vi kan lure på hva som kan gjøres, at personen stopper... dope ham,så er problemet glemmt i noen timer. El-sjokk ? eller tvangs et eller annet...

Eller du ha fokus på de 99% som går forbi. De ha løsningen i seg - de kan gi hjelp til denne ene person som ikke fikser det sjøl...

Det er humanistisk psykologi´s tankegang.

Tenk selv, tror ikke på vidundermedisiner eller terapier, men ta det som virker for Deg. Janteloven er sterk her. Alt annet enn det

etablerte holdes nede. Det bremser utviklingen -

Alternativ området vokser uhemmet uansett, og hvorfor, alle håper - at kanskje denne healer eller engle/ tarot eller

annet mirakemaker kan hjelpe.

Jeg tror på det som virker for meg, for andre, og jeg er på frontlinien når der kommer ting som er ennå bedre - velfundert og hensynsfull. Mer

kan ikke gjøres. Du kan glømme janteloven et øyeblikk og vurdere, hva som er best for deg - når det ikke virker, kan du bruke janteloven igjen.

Nå krever nattevakta min fulle oppmerksomhet.

Keep up the spirit...

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Det er det samme bry. Og jeg har prøvd det. Funka ikke for meg.

Noe bra er det vel i NLP også. Men det er ikke noen mirakelkur, like lite som kognitive retninger er det.

Synd for deg at der ikke finns noet som hjelper. Det kan bli en grei livsstil det å.

Stakkers meg drama blir det omtalt i 9. innsikt.

Ha ikke opplevt et eneste menneske, hvor det ikke ha virket i det hele tatt. Ved, at der er folk i Norge, som driver med NLPsom er av helt andre kilder en det jeg ha lært.

Du må aldrig generalisere.

Jeg vet av egen erfaring, at kun steiner ikke kan påvirkes av NLP. Hjernen kann ikke unngå å ikke bli påvirket.

Hvis jeg sir til deg: Tenk ikke på en blå kat. Hva gjør du så ?

Du må tenke på en blå kat uanset, for at det kan gi mening for hjernen. Der ligger hemligheten. Din hjerne er ikke istand til å ikke å bli

frisk uansett din motstand, ellers gir det ikke mening for hjernen... Magic. Krever en dygtig terapeut og en dygtig klient.Men som du sir, for deg finnes jo ikke noen hjelp, Flott overbevisning å ha. Keep it as long as you need it. ;)

Skrevet

Synd for deg at der ikke finns noet som hjelper. Det kan bli en grei livsstil det å.

Ha ikke opplevt et eneste menneske, hvor det ikke ha virket i det hele tatt. Ved, at der er folk i Norge, som driver med NLPsom er av helt andre kilder en det jeg ha lært.

Jeg vet av egen erfaring, at kun steiner ikke kan påvirkes av NLP. Hjernen kann ikke unngå å ikke bli påvirket.

Du må tenke på en blå kat uanset, for at det kan gi mening for hjernen. Der ligger hemligheten. Din hjerne er ikke istand til å ikke å bli

frisk uansett din motstand, ellers gir det ikke mening for hjernen... Magic. Krever en dygtig terapeut og en dygtig klient.Men som du sir, for deg finnes jo ikke noen hjelp, Flott overbevisning å ha. Keep it as long as you need it. ;)

God morgen.

Hun skriver at for -henne- så fungerte ikke dette.Hun fant andre veier/andre behandlingsmåter. Hun har jobbet aktivt og sitter aldri stille og synes synd på seg selv. Akkurat i dette tilfelle tok du grundig feil, men du har generelt sett et godt poeng.

For noen fungerer sikkert dette du skriver om, men ikke for alle. Hver og en må finne sin egen vei.

Skrevet

Ja, AKKURAT sånn er det!

Det finnes en vidunderkur mot psykiske problemer, og du har funnet den. Gratulerer! Du og favorittkuren din er det saliggjørende for alle, mens andre meninger og andre terapiformer bare er uintelligent dritt.

Sånn er det bare. "Ulike oppfatninger" er et tullebegrep, "nyanser" er også det. Jeg foreslår herved at vi starter en ny religion med din terapi som utgangspunkt. Du kan være Jesus.

Det eneste jeg har å klage på er at du åpenbart ikke har lest den danske pensumlitteraturen din nøye nok. Det du presenterer som fakta-opplysninger om humanistisk, atferds og kognitiv terapi/teori er dessverre feil.

Gjest svaksterk
Skrevet

Kjære deg, jeg sier ikke at det IKKE finnes hjelp for meg! Jeg sier at jeg ikke er enig i at NLP er en mirakelkur. Den fremstillingen din av NLP finner jeg noe ensporet, og i sin tid mente jo endel at kognitiv psykologi skulle skape en revolusjon, noe den altså ikke gjorde. Det at NLP har hjulpet for deg og mange andre er kjempefint, noen fungerer det ikke for, og jeg er en av dem som har fått mest fremgang i annen terapi enn nlp.

Du tolker litt for mye i innlegget ditt, og legger ord i munnen på meg, som jeg absolutt ikke har hatt. Det liker jeg svært dårlig. Jeg vet det finnes hjelp, og det er kun jeg som kan gå den veien. Jeg må gjøre det som er rett for meg, og du må gjøre det som er rett for deg.

NLP har en viss effekt har studier vist, studier har også vist at kognitiv terapi, atferdsterapi, gestaltterapi osv har effekt.

Det jeg prøvde å gi med mitt innlegg var en mer nyansert holdning til NLP enn det jeg synes kom frem i dine innlegg her i går.

Ha en fin dag.

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Kjære deg, jeg sier ikke at det IKKE finnes hjelp for meg! Jeg sier at jeg ikke er enig i at NLP er en mirakelkur. Den fremstillingen din av NLP finner jeg noe ensporet, og i sin tid mente jo endel at kognitiv psykologi skulle skape en revolusjon, noe den altså ikke gjorde. Det at NLP har hjulpet for deg og mange andre er kjempefint, noen fungerer det ikke for, og jeg er en av dem som har fått mest fremgang i annen terapi enn nlp.

Du tolker litt for mye i innlegget ditt, og legger ord i munnen på meg, som jeg absolutt ikke har hatt. Det liker jeg svært dårlig. Jeg vet det finnes hjelp, og det er kun jeg som kan gå den veien. Jeg må gjøre det som er rett for meg, og du må gjøre det som er rett for deg.

NLP har en viss effekt har studier vist, studier har også vist at kognitiv terapi, atferdsterapi, gestaltterapi osv har effekt.

Det jeg prøvde å gi med mitt innlegg var en mer nyansert holdning til NLP enn det jeg synes kom frem i dine innlegg her i går.

Ha en fin dag.

Hei

Du skrev : Det er det samme bry. Og jeg har prøvd det. Funka ikke for meg.

Noe bra er det vel i NLP også. Men det er ikke noen mirakelkur, like lite som kognitive retninger er det."

Nå skriver du at du var nuansert. På hvilket ord eller hvilken settning ?

Jeg svarte kun på et innlegg:

"Har nå gått hos psykolog en stund og trodde jeg var reddet da jeg ble henvist dit, men i realiteten hjelper det ingen verdens ting"...

Så prøver jeg å gi alternativer og få voldsomme

reaksjoner, som jeg opplever er fra redaktøren selv og ikke av en som trenger hjelp...

Måten å se NLP på i Norge er

helt spesielt.

Den måten jeg opplever mennesker blir mødt i Psykiatrien,er ikke altid verdig. Derfor er jeg glad for, at der finns NLP, hvor språkmønster vår står sentralt.

Jeg opplever, at der sidder mennesker på disse sider, som skriver om deres nød, og så snart en der våger og skrive,

gå en del av flokke igang med og angripe utdanning eller retning. Virker ulogisk for meg.

Virker som janteloven er sterkt.

Sterker enn behovet for hjelp eller å hjelpe.

-Mit siste innlegg- takk for nu

Gjest svaksterk
Skrevet

Hei

Noe bra er det vel i NLP også. Men det er ikke noen mirakelkur, like lite som kognitive retninger er det."

"Har nå gått hos psykolog en stund og trodde jeg var reddet da jeg ble henvist dit, men i realiteten hjelper det ingen verdens ting"...

reaksjoner, som jeg opplever er fra redaktøren selv og ikke av en som trenger hjelp...

helt spesielt.

Den måten jeg opplever mennesker blir mødt i Psykiatrien,er ikke altid verdig. Derfor er jeg glad for, at der finns NLP, hvor språkmønster vår står sentralt.

Jeg opplever, at der sidder mennesker på disse sider, som skriver om deres nød, og så snart en der våger og skrive,

gå en del av flokke igang med og angripe utdanning eller retning. Virker ulogisk for meg.

Du skrev at jeg var inne i *synd på meg rollen*. Dette har jeg all rett til å svare på.

Den niende innsikt har jeg også lest.

Jeg er fornøyd med terapeuten min, som forøvrig også driver med NLP. Hun prøvde det på meg, men det virket ikke.

Du svarte opprinnelig på et innlegg, men deretter svarte du meg. Det du klippet her er ikke det jeg skrev, det er det opprinnelige innlegget.

Når du sier at *alle* påvirkes av NLP så tror jeg det er du som er unyansert.

Og når du skriver at jeg *sitter og synes synd på meg selv, og lykke til hvis det funker for meg*.. Så oppfatter jeg faktisk at det er DU som benytter jantelover mot meg. Bare fordi jeg ikke er enig med deg, så har jeg feil og velger "fortapelsen"??!

Verden er nok myyye mer nyansert enn det du skal ha den til å være.

mvh

Gjest svaksterk
Skrevet

Hei

helt spesielt.

"Noe bra er det vel i NLP også. Men det er ikke noen mirakelkur, like lite som kognitive retninger er det."

Nå skriver du at du var nuansert. På hvilket ord eller hvilken settning ?"

Jeg skriver at det ikke er noen mirakelkur, noe det kan virke som på det du skriver... jeg prøvde å veie opp for din versjon av NLP.

Det finnes ingen mirakelkurer. Og hjelpen finner man kun i seg selv. Det er fint hvis NLP kan hjelpe en på veien. Noen må gå andre veier. Som meg for eksempel.

Ha en fin kveld

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Ja, AKKURAT sånn er det!

Det finnes en vidunderkur mot psykiske problemer, og du har funnet den. Gratulerer! Du og favorittkuren din er det saliggjørende for alle, mens andre meninger og andre terapiformer bare er uintelligent dritt.

Sånn er det bare. "Ulike oppfatninger" er et tullebegrep, "nyanser" er også det. Jeg foreslår herved at vi starter en ny religion med din terapi som utgangspunkt. Du kan være Jesus.

Det eneste jeg har å klage på er at du åpenbart ikke har lest den danske pensumlitteraturen din nøye nok. Det du presenterer som fakta-opplysninger om humanistisk, atferds og kognitiv terapi/teori er dessverre feil.

Hei

Fantastisk fint sarkasme du har, kunne være ennå finere, hvis du kunne bruke det konstruktivt.

Jeg skrev:"Jeg står ikke for et eller annet spesielt retting, men bruker det som virker, som tar hensyn og som gjør mennesket hel igjen"...

Du skriver om at jeg fant mirakelkuren og kunne være jesus.?? underlig argumentasjon. Hva er problemet ditt egentlig. Er du imot NLP eller er der andre grunne. Hvor meget kunnskap har du om NLP? Og om alle andre rettninger som blev utviklet før?

-

Du skrev "Det eneste jeg har å klage på er at du åpenbart ikke har lest den danske pensumlitteraturen din nøye nok. Det du presenterer som fakta-opplysninger om humanistisk, atferds og kognitiv terapi/teori er dessverre feil"

-

Psykologistudium i Oslo gav meg et vist viden...

Siden du ved så mye om NLP, så vil det være fint at du forklarer meg det du mener er sant.

Mine lærer og kilder er:

Dansk NLP Institut, NLP Unversitet i California, Milton Erickson Institut i Berlin, Provokativ NLP i Nederland, NLP Akademi i Svejts osv.

Hadde Dosenter som Prof. Dr. Günter Hole - Faglig ansvarlig for Psykiatrie und Neurologie og Direktør av det Psychiatriske fylkesykhus Weißenau i.R i Tyskland.

Dr. Ilse Kutschera, Internist og Kardiolog, Faglege for Psykotherapeutisk Medisin, dyptepsykologisk fundiert Psykotherapi, Videreutdannet i humanistiske Metoder som Gestaltterapi, Transaktio-nanalyse, systemisk Famlientherapie og NLPTrainer Er den ledende Overlege på LVA Klinik i Berlin og underviser på EricksonInstitut i Berlin i NLP.

Dr. Wolfgang Lenk - Dipl.Psykolog og NLP Trainer

Leder av Erickson Instituttet.

Robert Dilts, Robert McDonald fra NLP Universitet + Ueli Frischknecht fra NLPAkademi i Sveits.

Du må gerne gå inn på http://www.erickson-institut-berlin.de/ og de andre steder for å sjekke mine opplysninger.

Ha du ennå bedre kunnskap, så vil jeg gerne lære av deg.

Kunne tenke meg å vide hvor den motstand mot NLP kommer fra, spesielt på denne webside,

NLP er kun helt i starten her og de helt store institutter mangler og de fleste høyskoler er ikke kommet igang ennå. Det er 5 år siden, der kom fart over feltet verden rund og det vokser kolosalt verden over.

Alle psykologiske rettninger møte stor motstand i begynnelse.

Jeg skrev et innlegg i mit nattevakt til "en undrer" som skrev: "Har nå gått hos psykolog en stund og trodde jeg var reddet da jeg ble henvist dit, men i realiteten hjelper det ingen verdens ting".

Tok tråden opp, og fikk intil nå nesten kun kritikk,fordi jeg våget å skrive om noen psykologer og om pykiatrien (det fagfelt jeg jobber selv i og som beskytter seg effektivt med tavshetsplikt). Når du så angriper meg, isteden for å åpne for evtl nye og bedre løsninger for dem det trenger det, så lurer jeg på hvilket minefelt jeg er gått inn i. Ble beskyldt for å tolke. Yes, vi tolker alle - men hvordan tolker vi verden ?

Nåen tror der finnes en malen

hvordan tingene henger sammen, alt annet er avvik. Og janteloven gjør sitt...

Jeg skriver som privatperson, Skriver fordi jeg tror på det jeg er og sir, og ved at det stive system jeg jobber i - og som også ble gjenspeilet av dem som har startet denne tråd - er et system med stor potensiale til forbedring.

At jeg blir angrepet (og få osså medhold) fra det etablerte system, var jeg klar over, men et angrep fra marlenexxx27, ...

Det gjør meg forvirret.

Hva er problemet?

Er det kun tillat bestemmte typer psykologi?

Hvilke kunnskap om NLP har du?

Hvike erfarung har du med NLP?

Hvike erfarung har du med med det etablerte system? Er alt bra? Fine ordninger og lite å klage over? Eller mye klaging men helst ingen forandring ? Eller kan du hjelpe meg å forstå.

m.v.h.

Skrevet

Hei

Fantastisk fint sarkasme du har, kunne være ennå finere, hvis du kunne bruke det konstruktivt.

Jeg skrev:"Jeg står ikke for et eller annet spesielt retting, men bruker det som virker, som tar hensyn og som gjør mennesket hel igjen"...

Du skriver om at jeg fant mirakelkuren og kunne være jesus.?? underlig argumentasjon. Hva er problemet ditt egentlig. Er du imot NLP eller er der andre grunne. Hvor meget kunnskap har du om NLP? Og om alle andre rettninger som blev utviklet før?

-

Du skrev "Det eneste jeg har å klage på er at du åpenbart ikke har lest den danske pensumlitteraturen din nøye nok. Det du presenterer som fakta-opplysninger om humanistisk, atferds og kognitiv terapi/teori er dessverre feil"

-

Psykologistudium i Oslo gav meg et vist viden...

Siden du ved så mye om NLP, så vil det være fint at du forklarer meg det du mener er sant.

Mine lærer og kilder er:

Dansk NLP Institut, NLP Unversitet i California, Milton Erickson Institut i Berlin, Provokativ NLP i Nederland, NLP Akademi i Svejts osv.

Hadde Dosenter som Prof. Dr. Günter Hole - Faglig ansvarlig for Psykiatrie und Neurologie og Direktør av det Psychiatriske fylkesykhus Weißenau i.R i Tyskland.

Dr. Ilse Kutschera, Internist og Kardiolog, Faglege for Psykotherapeutisk Medisin, dyptepsykologisk fundiert Psykotherapi, Videreutdannet i humanistiske Metoder som Gestaltterapi, Transaktio-nanalyse, systemisk Famlientherapie og NLPTrainer Er den ledende Overlege på LVA Klinik i Berlin og underviser på EricksonInstitut i Berlin i NLP.

Dr. Wolfgang Lenk - Dipl.Psykolog og NLP Trainer

Leder av Erickson Instituttet.

Robert Dilts, Robert McDonald fra NLP Universitet + Ueli Frischknecht fra NLPAkademi i Sveits.

Du må gerne gå inn på http://www.erickson-institut-berlin.de/ og de andre steder for å sjekke mine opplysninger.

Ha du ennå bedre kunnskap, så vil jeg gerne lære av deg.

Kunne tenke meg å vide hvor den motstand mot NLP kommer fra, spesielt på denne webside,

NLP er kun helt i starten her og de helt store institutter mangler og de fleste høyskoler er ikke kommet igang ennå. Det er 5 år siden, der kom fart over feltet verden rund og det vokser kolosalt verden over.

Alle psykologiske rettninger møte stor motstand i begynnelse.

Jeg skrev et innlegg i mit nattevakt til "en undrer" som skrev: "Har nå gått hos psykolog en stund og trodde jeg var reddet da jeg ble henvist dit, men i realiteten hjelper det ingen verdens ting".

Tok tråden opp, og fikk intil nå nesten kun kritikk,fordi jeg våget å skrive om noen psykologer og om pykiatrien (det fagfelt jeg jobber selv i og som beskytter seg effektivt med tavshetsplikt). Når du så angriper meg, isteden for å åpne for evtl nye og bedre løsninger for dem det trenger det, så lurer jeg på hvilket minefelt jeg er gått inn i. Ble beskyldt for å tolke. Yes, vi tolker alle - men hvordan tolker vi verden ?

Nåen tror der finnes en malen

hvordan tingene henger sammen, alt annet er avvik. Og janteloven gjør sitt...

Jeg skriver som privatperson, Skriver fordi jeg tror på det jeg er og sir, og ved at det stive system jeg jobber i - og som også ble gjenspeilet av dem som har startet denne tråd - er et system med stor potensiale til forbedring.

At jeg blir angrepet (og få osså medhold) fra det etablerte system, var jeg klar over, men et angrep fra marlenexxx27, ...

Det gjør meg forvirret.

Hva er problemet?

Er det kun tillat bestemmte typer psykologi?

Hvilke kunnskap om NLP har du?

Hvike erfarung har du med NLP?

Hvike erfarung har du med med det etablerte system? Er alt bra? Fine ordninger og lite å klage over? Eller mye klaging men helst ingen forandring ? Eller kan du hjelpe meg å forstå.

m.v.h.

Jeg kan forstå at du blir frustrert, men ha i tankene at det for det meste er mennesker her inne som har strevd i flerfoldige år og da må man trå noe varsomt. Da kan det, som du sikkert skjønner, oppleves som rimelig provoserende å bli fortalt at deres plager kan forsvinne i løpet av noen timer.

Mvh.

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Jeg kan forstå at du blir frustrert, men ha i tankene at det for det meste er mennesker her inne som har strevd i flerfoldige år og da må man trå noe varsomt. Da kan det, som du sikkert skjønner, oppleves som rimelig provoserende å bli fortalt at deres plager kan forsvinne i løpet av noen timer.

Mvh.

Hei

Skjønner hva du sir og du ha rett. Det for noen opp av stolen.

Kan også stå for mine ord. Etter jeg ha avprøved i en årrekke de verktøy der finns idag og som blir konstant vidreutviklet, har jeg tro på, og ved, at det virker. Hvorfor lar leger og psykologer sørover

seg utdanne i NLP idag. En av de 3 psykologer der var på samme utdanning som meg sa, at han fikk mye fakta om hva som skjete i 1800 og 1900 men fikk kun lite verktøy til å hjelpe folk. Derfor NLP. Jeg opplevet det samme i Oslo på psyk-stud.

Scanner jeg kort de innlegg og svar her på siden, er det SSRI, Lykkepiller og hele den kemiske kølle som blir nevnt, alså biologisk psykologi som hersker - heltigvis også litt alternativer så det ikke er kun en Reklamemarket for avhengighets skapende midler -

superlette løsninger som jeg ser det.

Det jeg er 100% sikker på, at mange av de mennesker der kom

til meg - etter å ha vert i behandling med et eller annet preperat i årvis - at det tok ikke mange timer å rydde de største hinter for de fikk et bedre liv igjen.

Der er mye opplysningsarbeide der skal gjøres her om NLP og kanskje om en ennå nyere psyk. retning, som er på forskningsstadiet ennå - en 2010 utgave av Psykologi hvor alt det nye hjerneforskning blir brukt.

-

Kommer nok først om 50år hit,hvis ikke der kommer en helseminister før, som slå i bord og krever forandringer...

-

Du skriver, at der er en del her, som sliter og ha slitt i årvis. Men hva er vitsen å holde verktøy og metoder ute, som er bedere ? Fordi en NLPer ikke kunne klare oppgaven, er ikke noe i veien med verktøyet.

Musikken er ikke generell dårlig, fordi en der synger feil.

Takk fordi du sende ord som kunne forstås og var mere nuanserte enn jeg oppleved før.

Ha en fint dag.

mvh.

Gjest Psykoterapeut
Skrevet

Du skrev at jeg var inne i *synd på meg rollen*. Dette har jeg all rett til å svare på.

Den niende innsikt har jeg også lest.

Jeg er fornøyd med terapeuten min, som forøvrig også driver med NLP. Hun prøvde det på meg, men det virket ikke.

Du svarte opprinnelig på et innlegg, men deretter svarte du meg. Det du klippet her er ikke det jeg skrev, det er det opprinnelige innlegget.

Når du sier at *alle* påvirkes av NLP så tror jeg det er du som er unyansert.

Og når du skriver at jeg *sitter og synes synd på meg selv, og lykke til hvis det funker for meg*.. Så oppfatter jeg faktisk at det er DU som benytter jantelover mot meg. Bare fordi jeg ikke er enig med deg, så har jeg feil og velger "fortapelsen"??!

Verden er nok myyye mer nyansert enn det du skal ha den til å være.

mvh

Hei.

Provokativ NLP er en retning som er ukjennt her. Går du til

Nederland, slå opp for Jaap Hollander, ha han fantastiske resultater. Det var en vellment liten provokasjon, Synd på meg drama - jeg trotte, at jeg overdrev så mye, og skar det ut i papp, at du skjønnte pointen. Må slipe sprogkniven yterliger. Beklager

at jeg er født tilfeldig i nabolandet. Stor feil...:-)

Jeg har ALTID STOR RESPEKT for alle mennesker i utgangspunktet.

Og ALTID er den enkeltes model viktiger enn mit model av verden. Så jeg ønsket IKKE og være smart, ha ikke klippet nåe, men skriver alt hver gang. OK.?

Ønsker og lukke tråden - er for lite konstruktiv. Ha ikke lyst til å forsvare noe som jeg ved at det fungerer bra.

ha en god dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...