Gå til innhold

Hva gjør man når suget kommer

Anbefalte innlegg

Gjest anonym jente på 27 år
Skrevet

Hva gjør man når kvelden kommer og en føler en konstant sug etter å skade seg selv uten at man egentlig vet hvorfor. Jeg drikker 3-4 bokser øl hver kveld men vet ikke om det er for å dempe følelser eller for å framkalle dem. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg føler. Kanskje er det fordi jeg har lagt lokk på dem i årevis. Dempet dem med antidepressiva, og stått på i hverdagen med å være flink jente. Får stadig tilbakemeldinger om at jeg gjør det så bra på jobb, er så flink o.s.v og jeg smiler og stiller kjempehøye krav til meg selv for å gjøre det enda bedre.

Den eneste jeg føler er at det er noe som gnager på innsiden og gjør at jeg blir urolig og har lyst å eksplodere. Men jeg finner ingen ord som kan beskrive hvorfor jeg har denne følelsen.

Men spørsmålet mitt er egentlig. Hva gjør man når man suget etter å skade seg eller drikke seg full kommer?

Skrevet

Hvor lenge har du hatt det slik?

Noen uker... nå i det siste. Gjorde det mye før.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Du har sikkert hørt før at å drikke løser ingen problemer. Problemene blir bare forsterket, da er det vanskligere å la være å skade seg selv.Å skade seg hjelper deg og da, men over tid blir kroppen full av arr. Om sommeren er det ikke noe særlig å gå i kort arma genser. Jeg liker det ikke, men jeg gjør det alikevel.Om en ting fungerer for meg å la være å skade meg, så kan det være en annen ting fungerer bedre for deg. Har du noen du stoler på som du kan prate med dette om. Tror det er veldig viktig. Du fortjener ikke dette. Prøv å si det til deg selv, gjerne flere ganger om dagen. Om du har blitt skuffet på andre flere ganger, at andre har behandlet deg dårlig, prøv å være snill mot deg selv.

Klem fra meg

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Du har sikkert hørt før at å drikke løser ingen problemer. Problemene blir bare forsterket, da er det vanskligere å la være å skade seg selv.Å skade seg hjelper deg og da, men over tid blir kroppen full av arr. Om sommeren er det ikke noe særlig å gå i kort arma genser. Jeg liker det ikke, men jeg gjør det alikevel.Om en ting fungerer for meg å la være å skade meg, så kan det være en annen ting fungerer bedre for deg. Har du noen du stoler på som du kan prate med dette om. Tror det er veldig viktig. Du fortjener ikke dette. Prøv å si det til deg selv, gjerne flere ganger om dagen. Om du har blitt skuffet på andre flere ganger, at andre har behandlet deg dårlig, prøv å være snill mot deg selv.

Klem fra meg

Uff, føler det ikke hjelper å snakke med noen heller...

Vil liksom ikke belaste vennene med tankene mine og at de skal synest synd på meg.

Har en jeg av og til runger til. Han tåler å høre det, men sier bare "Nei, du må ikke skade deg.Det har gått så bra med deg de siste årene".

Når jeg har falt for fristelsen for å skade meg har jeg skrubbet meg opp i steden for å kutte meg. Blir ikke arr av skrubbsår, men det svir like mye. Har et stort et på handen nå som jeg har fått mange spørsmål om...har sagt det er eksem.

Uff, uff og dobeltuff!

Vet ikke hvorfor jeg vil skade meg heller, føler meg helt psyko.

Skrevet

Uff, føler det ikke hjelper å snakke med noen heller...

Vil liksom ikke belaste vennene med tankene mine og at de skal synest synd på meg.

Har en jeg av og til runger til. Han tåler å høre det, men sier bare "Nei, du må ikke skade deg.Det har gått så bra med deg de siste årene".

Når jeg har falt for fristelsen for å skade meg har jeg skrubbet meg opp i steden for å kutte meg. Blir ikke arr av skrubbsår, men det svir like mye. Har et stort et på handen nå som jeg har fått mange spørsmål om...har sagt det er eksem.

Uff, uff og dobeltuff!

Vet ikke hvorfor jeg vil skade meg heller, føler meg helt psyko.

Det er veldig mange som skader seg selv. I begynnelsen trodde jeg at jeg var den eneste som gjorde det. Følte meg så dum. Unormal. Men nå vet jeg det er mange som sliter med det samme. Hvis det er lenge siden du har skadet det er jo det veldig bra. Jeg tror jo flere ganger en klarer å la være å skade seg, jo bedre kontroll får en. Hvis en drikker alkohol eller bruker en annen form for rus mister en fortere kontrollen og det er større sjanse for å skade seg. Alle som skader seg har en grunn for at en gjør det. Har du noen du kan prate med om de problemene?

Stå på.

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...