Gå til innhold

NHD-oppkast vd Lamictal opptrapping

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg trapper for tiden opp på Lamictal.Stod på 200 mg for noen måneder siden.Har nå trappet opp til 400 i samråd med psykiateren på psykehuset jeg var innlagt i.

Etter at jeg trappet opp til 400 mg, har jeg kastet opp hver gang jeg har tatt pillene.jeg tar smelte tabletter.Etter ca 30 -45 minutter blir jeg kvalm, brekker meg og kaster opp.Etterpå er jeg helt bra igjen.Sånn har det vært de siste 3 dagene.

Har forsøkt å få tak i legen på sykehuset,men uten hell.Det sykehuset jeg var innlagt i ligger for øvrig i en annen helseregion enn den jeg egentlig hører til under.Jeg har permisjon derfra nå og skal reise tilbake om 3-4 uker for å fortsette på et nytt behandlingstilbud de har gitt meg der.

Jeg har lenge hatt andre bivirkninger under opptrappingen av Lamictal- svimmelhet,dobbeltsyn og ustøhet.

Tror du jeg kan trappe ned til 350 mg , eller til 375 mg?Så lenge jeg ikke får kontakt med psykiateren på psykehuset er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.

På forhånd takk for svar :)

(P.S - det går veldig bra psykisk nå!Lamictalen hjelper visst mot det meste :) )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213710-nhd-oppkast-vd-lamictal-opptrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Er det tatt serumkonsentrasjonsmåling? Hva viste i tilfelle den?

2. Du kan sikkert gå ned til 300 mg inntil du får snakket med psykiateren din.

3. Pass. Jeg har aldri vært borte i dette før. Kjenner ikke til kvalme annet enn ved overdosering. Derfor svaret under 1 og 2.

firebird1365380441

1. Er det tatt serumkonsentrasjonsmåling? Hva viste i tilfelle den?

2. Du kan sikkert gå ned til 300 mg inntil du får snakket med psykiateren din.

3. Pass. Jeg har aldri vært borte i dette før. Kjenner ikke til kvalme annet enn ved overdosering. Derfor svaret under 1 og 2.

1.Siste serumkonsentrasjon ble tatt like før jul.Den var i følge legen "normal".(Men dosen er ikke stor ok til å kontrollere epilepsien som er påvist).Når jeg har trappet opp til rundt 450, skal serumkonsenrasjonen ligge på mellom 30-40,tror jeg...

2.Er redd for grand mal anfall hvis jeg trapper ned til så lite som 300.Og er redd for å bli dårligere psykisk.Har hatt det så stabilt og rolig lenge nå.

Men får prøve likevel.Er ikke så ok å kaste opp 2 ganger om dagen heller.Og neppe bra for kroppen.

Nils Håvard Dahl, psykiater

1.Siste serumkonsentrasjon ble tatt like før jul.Den var i følge legen "normal".(Men dosen er ikke stor ok til å kontrollere epilepsien som er påvist).Når jeg har trappet opp til rundt 450, skal serumkonsenrasjonen ligge på mellom 30-40,tror jeg...

2.Er redd for grand mal anfall hvis jeg trapper ned til så lite som 300.Og er redd for å bli dårligere psykisk.Har hatt det så stabilt og rolig lenge nå.

Men får prøve likevel.Er ikke så ok å kaste opp 2 ganger om dagen heller.Og neppe bra for kroppen.

Sorry!

Fikk ikke med meg/hadde glemt epilepsien.

Prøv derfor bare 50 ned fra 400 til 350.

Ikke alle tåler å gå opp til 40 mimol/l.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...