Gjest fortvila i kveld.. Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Nå synes jeg at det begynner å slite på. Jeg var i møte en dag, og jeg fikk masse kritikk på jobben. Jeg tar det på min kappe. Ikke trodde jeg det om meg selv, at jeg var så uansvarlige (som de kalte meg). De ramset opp mange ting som det klaget på om meg. Jeg har nok ikke tatt jobben seriøst nok. I den perioden hadde jeg det vanskelige med meg selv. Når det er sagt så er jobben tung. Det er et vikariat som varer noen måneder. Jeg gikk til den jobben, som jeg er overkvalifisert for, fra aetat hvor jeg hadde attføring. Jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag. Har angst. Hva gjør jeg? Synes det haster kjapt med å finne en løsning. Skal jeg finne meg en ny jobb? (Sant å si er selvtillitten min veldig frynsete nå), skal jeg gå tilbake til attføring? (Jeg klarte meg jo ikke på attføringspengene... Jeg vil i grunn gå tilbake til attføring og på utdanning, men den måtte jeg jo avbryte fordi jeg måtte gå så mye hjemme fordi det var så lite undervisning. Alt skled ut..Vet heller ikke hvor mye aetat går med på nå...Har prøvd alt..jobb..kurs..utdanning..Har gått på attføring i 2,5 år nå.. kanksje er tiden inne for å si at jeg ikke holder ut i noe? Ikke engang i å gå ledig holder jeg ut. Dermed er uføretryd utelukket. Jeg er utdannet lærer. Jeg kunne fått meg 50% lærerjobb og 50% uføre, det er eneste mulighet, slik jeg ser det, men umulig å få lærerjobb. Kanskje på tide å legge det frem for aetat? (eller annen relevant jobb) Hva tror dere?? Need some tips!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213728-f%C3%B8ler-meg-innesperretkomme-meg-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jordnær Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du foreslår selv 50% uføre og 50% jobb. Det ville også gi deg en viss økonomisk trygghet uavhengig av jobb. Men jeg har selv vært inne på de tankene, men det er ikke lett, for man vil jo så gjerne yte 100%. Det ligger i menneskets natur. Men kanskje vi må ta hensyn til oss selv innimellom også. Og 50% uføretrygd er jo ikke noe du trenger å gå på resten av livet. Men 50% jobb holder du kontakten med arbeidslivet så lenge du vil, og får ingen huller cv-en. Men for meg er det viktig å komme frem til svarene selv. Så dette var bare litt høyttenkning siden du spurte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213728-f%C3%B8ler-meg-innesperretkomme-meg-videre/#findComment-1564667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det er tungt å få kritikk på jobb. Men dersom du skal lykkes i jobb, uansett om det er hel eller deltid, er det jo viktig at du tar innover deg det de sier. De sier du har oppført deg uansvarlig. I stedet for å bli deppa over det må du jo se på hva som er grunnen til at de sier det. Hva konkret er det du har gjort/ikke gjort som er uansvarlig? Hva var grunnen til at det ble slik? Er det noe du kan gjøre for at det skal blir annerledes neste gang? Hva er i så fall det? Poenget er at du må bruke tilbakemeldingene du får...Hvis de som kom med kritikken var ærlig, og ikke bare sa dritt til deg for å psyke deg ut, så er det jo verdifull informasjon til deg. Noe du kan bruke til for å lykkes bedre i jobben. Men hvis dine psykiske problemer er så store at jobben simpelthen blir for mye for deg, så bør du vel prøve en eller annen form for behandling...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213728-f%C3%B8ler-meg-innesperretkomme-meg-videre/#findComment-1565221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.