Gjest bry Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Noen so vet om det er ok å blande disse? Sliter med søvnen,sov ingenting sist natt,har hvert helt "fjern" i dag og trøtt. Har prøvd å sove flere ganger,men neida tankene går i spinn og er urolig. Tok mine sisete to vival 5mg. Det hjalp ikke heller,er bare mere våken og sliten samtidig. Har sobriler 10 mg,noen som vet om jeg kan ta noen sånne og? Må jo sove.Dette er så slitsomt,får ringe legen å bestille sovepiller i morgen,men hadde håpet på søvn i natt og... 0 Siter
thinkerbell Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg ville ikke tatt mer enn det du har tatt nå. Både vival og sobril er beroligende. Du kan nok trenge sovemedisiner dersom dette har pågått lenge. Forsøk i kveld å ta deg en varm dusj/varmt bad, drikk en kopp varmt te, pakk deg ned i dynen og les i en bok til du føler deg trøtt nok til å kunne forsøke å sove. I morgen kontakter du din primærlege ang forandringer i medisinene dine. mvh 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville ikke tatt mer enn det du har tatt nå. Både vival og sobril er beroligende. Du kan nok trenge sovemedisiner dersom dette har pågått lenge. Forsøk i kveld å ta deg en varm dusj/varmt bad, drikk en kopp varmt te, pakk deg ned i dynen og les i en bok til du føler deg trøtt nok til å kunne forsøke å sove. I morgen kontakter du din primærlege ang forandringer i medisinene dine. mvh Har det også litt tungt ikveld. Sliter med søvn og vanlige sovepiller hjelper ikke, hvis jeg da ikke da store doser...Fikk et glass Rivotil hos legen, B-preperat så må bør være litt forsiktig, men en slik tablett etpar timer før sengetid hjelper meg ihvertfall. 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Vær klar over at vival/sobril også har en paradoksal bivirkning, altså en mulig motsatt reaksjon. Dvs at istedet for å bli rolig, så blir man bare mer aktiv. De andre pasientene lurte på om jeg gikk på speed engang. Jeg ante ikke hva speed var. De sa at det var amfetamin. Nei, sa jeg. Jeg har aldri brukt rusmidler. Da sa de at Ritalin er et medikament som de fleste av oss går høye på, mens adhd-diagnostiserte går lave på. En slik motsatt hadde jeg på sobril, og senere på vival. 0 Siter
Gjest gretah Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har det også litt tungt ikveld. Sliter med søvn og vanlige sovepiller hjelper ikke, hvis jeg da ikke da store doser...Fikk et glass Rivotil hos legen, B-preperat så må bør være litt forsiktig, men en slik tablett etpar timer før sengetid hjelper meg ihvertfall. Jeg bruker vallergan for å få sove. Et reseptbelagt antihistamin som man blir søvnig av. jeg tar kun 1(noen trenger 2-3 eller flere) Tar den ofte allerde kl 20 og har veldig god effekt. Den virker først etter noen timer.Kanskje spørre legen om å kombinere den med sobril f.eks.Ingen avhengighetsfare osv. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Vær klar over at vival/sobril også har en paradoksal bivirkning, altså en mulig motsatt reaksjon. Dvs at istedet for å bli rolig, så blir man bare mer aktiv. De andre pasientene lurte på om jeg gikk på speed engang. Jeg ante ikke hva speed var. De sa at det var amfetamin. Nei, sa jeg. Jeg har aldri brukt rusmidler. Da sa de at Ritalin er et medikament som de fleste av oss går høye på, mens adhd-diagnostiserte går lave på. En slik motsatt hadde jeg på sobril, og senere på vival. Det var jeg ikke klar over,kanskje derfor jeg føler meg enda mere våken etter vival....phu! Tok to vival og to sobril,låg en stund så sa det "pang",sov til ett i dag,glad for det. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville ikke tatt mer enn det du har tatt nå. Både vival og sobril er beroligende. Du kan nok trenge sovemedisiner dersom dette har pågått lenge. Forsøk i kveld å ta deg en varm dusj/varmt bad, drikk en kopp varmt te, pakk deg ned i dynen og les i en bok til du føler deg trøtt nok til å kunne forsøke å sove. I morgen kontakter du din primærlege ang forandringer i medisinene dine. mvh Takk for råd. Tok to av hver i går,det slo men ut,var desperat etter søvn. Prøver å roe meg med dusj,varm melk med honning osv,men det går ikke.... Men ringte legesenteret i dag og bestillte mere vival og imovane,skal hente dem i morgen forhåpentligvis. Ellers blir det ikke mye søvn i helga,har bare fire sobriler igjen.... 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har det også litt tungt ikveld. Sliter med søvn og vanlige sovepiller hjelper ikke, hvis jeg da ikke da store doser...Fikk et glass Rivotil hos legen, B-preperat så må bør være litt forsiktig, men en slik tablett etpar timer før sengetid hjelper meg ihvertfall. Har hatt rivotril før,det hjalp ikke,men takk for svar...C",) 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg bruker vallergan for å få sove. Et reseptbelagt antihistamin som man blir søvnig av. jeg tar kun 1(noen trenger 2-3 eller flere) Tar den ofte allerde kl 20 og har veldig god effekt. Den virker først etter noen timer.Kanskje spørre legen om å kombinere den med sobril f.eks.Ingen avhengighetsfare osv. Takk for råd. Brukte vallergan før,men hele dagen ble ødlagt,var fyllasyk på en måte resten av dagen...ja ja... 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det var jeg ikke klar over,kanskje derfor jeg føler meg enda mere våken etter vival....phu! Tok to vival og to sobril,låg en stund så sa det "pang",sov til ett i dag,glad for det. Godt å høre at du har sovet!! 0 Siter
thinkerbell Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Takk for råd. Tok to av hver i går,det slo men ut,var desperat etter søvn. Prøver å roe meg med dusj,varm melk med honning osv,men det går ikke.... Men ringte legesenteret i dag og bestillte mere vival og imovane,skal hente dem i morgen forhåpentligvis. Ellers blir det ikke mye søvn i helga,har bare fire sobriler igjen.... hei bry. jeg håper du får bukt med søvnproblemene, det er forferdelig å ha det slik. håper denne natten blir bedre. ps. det er hyggelig å se at du er tilbake. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Vival (diazepam) og Sobril (oxazepam) er nesten identiske medisiner. I kroppen brytes diazepam ned til desmetyldiazepam og deretter til oxazepam. Det er meningsløst å bruke begge medisinene. En kan heller ta en større dose av det ene. Diazepam har en raskere og kraftigere virkning og en enda større avhengighetsfare enn oxazepam. Jeg mener at alle bør forsøke om de greier seg med Sobril før de evt tyr til Vival/Stesolid/Valium. Diazepam 5 mg tilsvarer oxazepam 12,5 mg. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Vival (diazepam) og Sobril (oxazepam) er nesten identiske medisiner. I kroppen brytes diazepam ned til desmetyldiazepam og deretter til oxazepam. Det er meningsløst å bruke begge medisinene. En kan heller ta en større dose av det ene. Diazepam har en raskere og kraftigere virkning og en enda større avhengighetsfare enn oxazepam. Jeg mener at alle bør forsøke om de greier seg med Sobril før de evt tyr til Vival/Stesolid/Valium. Diazepam 5 mg tilsvarer oxazepam 12,5 mg. Takk for det...C",) Jeg har ikke lyst å bruke noe,men må jo sove og prøve å fungere. Er fortvilet nå,vet ikke hva jeg skal gjøre,får gjøre så godt jeg kan. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har du prøvd Melatonin? Nei de har jeg aldri hørt om,er de bra? Kan spørre om jeg kan få de. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 hei bry. jeg håper du får bukt med søvnproblemene, det er forferdelig å ha det slik. håper denne natten blir bedre. ps. det er hyggelig å se at du er tilbake. Takk for det thinkerbell. Ja,det er slitsomt,kvir meg til natten allerede. Vet ikke hvordan jeg skal komme ut av "dette"... 0 Siter
thinkerbell Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Takk for det thinkerbell. Ja,det er slitsomt,kvir meg til natten allerede. Vet ikke hvordan jeg skal komme ut av "dette"... Å ikke få sove er en kjempe belasting. Har du slitt med dette i lang tid? Har du prøvd ulike typer sovemedisin (tolvon ect). Er det tankekjør du har eller angst (eller en herlig røre av alt)? Har du problemer med innsovningen eller våkner du tidlig? Har du begynt i behandling nå? Og i så fall.. virket det noenlunde ok eller ble det bom? Gode ønsker fra 0 Siter
Gjest bry Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Å ikke få sove er en kjempe belasting. Har du slitt med dette i lang tid? Har du prøvd ulike typer sovemedisin (tolvon ect). Er det tankekjør du har eller angst (eller en herlig røre av alt)? Har du problemer med innsovningen eller våkner du tidlig? Har du begynt i behandling nå? Og i så fall.. virket det noenlunde ok eller ble det bom? Gode ønsker fra Har mye tankekjør,uro og angst...er vel en blanding av alt ja...uff. Har slitt lenge med søvnen,men de siste ukene er jeg helt "ute og kjører"...alt er ustabilt inni meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre,henger ikke med i svingene... Har psykolog,skal om noen uker igjen,tror kanskje det ikke er så mye hjelp i det. Vet jeg selv må "ta tak i ting".Tenker så klart innimellom....så blir det "storm" igjen... 0 Siter
thinkerbell Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har mye tankekjør,uro og angst...er vel en blanding av alt ja...uff. Har slitt lenge med søvnen,men de siste ukene er jeg helt "ute og kjører"...alt er ustabilt inni meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre,henger ikke med i svingene... Har psykolog,skal om noen uker igjen,tror kanskje det ikke er så mye hjelp i det. Vet jeg selv må "ta tak i ting".Tenker så klart innimellom....så blir det "storm" igjen... Selvfølgelig blir du sliten av dette, man blir zombie til slutt om man ikke får sovet godt. I slike situasjoner kan Imovane fungere "rimelig" bra, men om det ikke gir seg bør du kanskje bytte til noe annet som du kan bruke over lengre tid (mulig du har forsøkt ulike medikamenter allerede)? (Jeg nevner ikke varme kopper med te/ utluftet soverom ect fordi jeg tror vi er langt forbi det der.) 0 Siter
bb71 Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har du prøvd Melatonin? Her er litt info: http://www.lommelegen.no/art/art2541.asp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.