Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har begynt å høre en stemme inni hodet mitt. Den er absolutt virkelig, slik at jeg er helt sikker på at det er en person som sier noe. Jeg klarer imidlertid ikke å høre HVA han sier. Det er jo sikkert ike så farlig så lenge den ikke ber meg om å gjøre noe (?), men føler meg litt ute på tur.... Hva kan det være?

Gjest Jordnær
Skrevet

Jeg synes synd på Cilien. Kan ikke noe svare???

Skrevet

Hei!

Ja,de kan ofte være fjrne og utydelige,kanskje stemmen blir tydeligere etterhvert.

Kan jo hende stemmen bare vil si noe til deg,kjenner du noen avdøde f.eks?

Tror ikke det er noe farlig,men spørs hvem du spørr.

Det er jo ulike syn om dette med å høre stemmer,vet mangen hører stemmer og at det ikke er farlig...C",)

Skrevet

Jeg synes synd på Cilien. Kan ikke noe svare???

har ikke Bry allerede svart han/henne at det er en av hans/hennes avdøde vennver/slektninger...

om ikke det er nok kan sikkert du foreslå at det er Gud, som en dag skal knuse all ondskap.

Gjest Jordnær
Skrevet

har ikke Bry allerede svart han/henne at det er en av hans/hennes avdøde vennver/slektninger...

om ikke det er nok kan sikkert du foreslå at det er Gud, som en dag skal knuse all ondskap.

Se på klokkeslettene på svarene til meg og til bry. Bry svarte etter meg.

Gjest svaksterk
Skrevet

Å høre stemmer er i og for seg ikke farlig tror jeg?

Men hvis du er i terapi ville jeg tatt det opp. Jeg har ingen forslag til hva det skyldes osv, for det har jeg ingen kompetanse til å uttale meg om.

Jeg ser at bry har svart noe, men jeg tror kanskje (min tro.. :-) ) at jeg personlig ville lett andre steder etter svaret. Det man selv opplever er jo alltid reellt, uansett om stemmen kommer fra "deg selv" eller andre steder fra. Det meste skjer jo i hodet! :-)

Ta det opp med noen, vær så snill?

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke si sikkert hva dette er.

Derimot vil jeg bestemt råde deg til å oppsøke fastlegen. Denne bør henvise deg til en spesialist som kan utrede dette.

Om "det ikke er noe", får du vite det og bekymringene dine blir mindre.

Om det skulle vise seg å være starten på en sykdom, er det godt å få hjelp tidligst mulig.

Skrevet

Vet du... Jeg har også hørt stemmer. (Der fikk dere vite det også, alle dere som vet hvem jeg er)!

Vel, jeg hørte unger som lo og gråt om hverandre på alle mulige steder. Spesielt om natta når jeg skulle sove.

Vet du hva det var? Det var stress som gjorde at huet ikke greide å koble helt ut når dagen var over. Jeg trodde jeg holdt på å bli sprø, men det var rett og slett ungene som holdt på inne i hodet mitt etter leggetid.

Når jeg fant ut av det og i tillegg greide å roe ned, så gikk det over. Og det har aldri skjedd siden. Det er faktisk helt normalt ved langvarig, eller sterkt press og stress.

Men - for å si det på en annen måte, så bør du tenke etter om du kan ha brukt noe dop, eller sterke medisiner som kan ha krølla det litt til oppi der. Og da vet ikke jeg hva som hjelper, altså. Og det kan komme leenge etter at man sluttet med det også.

PS: Om dette kan ha en årsak, så bør du tenke på å hive innpå sånn ca kjempestore doser med omega3. (Minst 3 ganger normaldosering)

Skrevet

Å høre stemmer er i og for seg ikke farlig tror jeg?

Men hvis du er i terapi ville jeg tatt det opp. Jeg har ingen forslag til hva det skyldes osv, for det har jeg ingen kompetanse til å uttale meg om.

Jeg ser at bry har svart noe, men jeg tror kanskje (min tro.. :-) ) at jeg personlig ville lett andre steder etter svaret. Det man selv opplever er jo alltid reellt, uansett om stemmen kommer fra "deg selv" eller andre steder fra. Det meste skjer jo i hodet! :-)

Ta det opp med noen, vær så snill?

mvh

Tusen takk. Jeg skal ta det opp med psykologen min - har liksom synes at det er så merkelig at jeg ikke har sagt noe

Takk,takk :)

Gjest svaksterk
Skrevet

Tusen takk. Jeg skal ta det opp med psykologen min - har liksom synes at det er så merkelig at jeg ikke har sagt noe

Takk,takk :)

Lykke til :-)

Ting blir liksom ikke så stort og skummelt når man får snakket om det!

Skrevet

He he he...

Ja, ikke sant??

Da er det jammen ikke mer å lure på, gitt!

Skrevet

He he he...

Ja, ikke sant??

Da er det jammen ikke mer å lure på, gitt!

Ja...ha ha ha så morsomt,fint å ha noe å le av sant?

Er det ikke fint at mennesker er som en eske konfekt...?

Et vell av alle slag...C",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...