Gå til innhold

NHD - Ville dine barn fått lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som et apropo til debatten om kampsport.

Om du hadde barn i alderen 7-16, ville de fått lov å trene kampsport? Hvis ja, ville du reservert deg mot noen typer kampsport, evt. hvilke?

Ville barnets kjønn, alder og gemytt hatt innflytelse på avgjørelsen? Ville du f.eks. kunne nektet en gutt som var hissig av seg, men innen for normalen, og latt en rolig jente fått lov?

Jeg spør fordi jeg synes det er nyttig og ta med seg hvilke personlige valg en som har sett medaljens bakside mer enn de fleste vil ta. (Uten at jeg ser ditt evt. svar som representativt for andre enn deg selv.) Som mor er det en problemstilling jeg ønsker å ha tenkt gjennom før den blir aktuell.

Har selvsagt forståelse for om du ikke vil svare på dette.

mvh

Skrevet

*kan ikke holde kjeft*

Dersom jeg hadde barn, Gud Forby, ville jeg vært sjeleglad dersom min hissige/sinte/uoppdragne sønn/datter ønsket å delta i kampsport/selvforsvar.

Beherskelse/ Dispiplin/ Balanse -er jo noe av grunntankene. Skjønt jeg ville nok peilet ut mer i retning av taekwondo, ju jitsu, karate, judo, ect.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...