Gå til innhold

Innleggelse - gode erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange her som har vært innlagt en eller flere ganger, og er sikker på at flere av dere har gode erfaringer. At dere har blitt møtt med respekt, behandlet pent og faktisk har hatt nytte av det.

Tror det ville være fint om noen ville dele disse erfaringene. Hadde jeg vært ny i psykiatrien ville jeg i hvert fall blitt skremt av alt det negative som er skrevet her i det siste. Jeg tror det er viktig å få frem at det slett ikke pleier å være så ille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213857-innleggelse-gode-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordnær

Sykepleier R behandlet meg med stor respekt. Han var den beste sykepleieren jeg hadde. Når han kom på vakt gikk han og satte seg på en stol. Han ventet med å si hei til jeg hadde gjort det. Han startet ikke opp med en samtale før jeg gjorde det. Han lot meg føre de vaktene han hadde. Etterhvert lærte han seg meg å kjenne, og han kunne ta initiativ uten å vente på meg. Det var nemlig helt avhengig av hvem som hadde vært vakt på meg i timen før. Dersom det var en annen god person som var vakt over meg før det, så gikk samtalen igang med det samme R kom inn. Men de gangen de ikke var tilfelle, så kunne hele timen med R foregå nærmest i taushet, da hadde jeg nemlig behov for ro etter provoserende vakter før ham.

Ellers vil jeg trekke frem hjelpepleier M. Hun løste jeg kryssord sammen med. Ja politistudenten K også. De hadde en egen evne til å finne ut hva jeg likte å gjøre.

Og så vil jeg trekke frem hjelpepleier P. Han tok meg med ut på verandaen mot overlegens pålegg. Jeg hadde da vært innesperret 7 dager uten å ha kommet meg ett sekund ut i frisk luft. Det gikk helt aldeles strålende å være sammen med ham der ute. Selvsagt forsøkte jeg ikke å hoppe ned. Neste dag tok han meg med ut på verandaen enda lengre enn første gang. Og etter 14 dager hadde han tatt meg med ut 3 timer. Det står det respekt av. En gang lenge før jeg var pasient, låste han også opp avdelingen slik at alle kunne gå ut, fordi det ikke var noen farlige pasienter tilstede. Men da overlegen hørte det ble dørene raskt låst...

Respekt for pasienter handler vel om å gjøre alt på deres premisser, og om å gi dem den frihet man har krav på ihht menneskerettighetene. Det må være basisen.

For meg var det bare positivt at noen tok fra meg kontrollen og skjermet meg fra verden utenfor. At jeg ble satt på noen andre medisiner gjorde at jeg raskt følte meg bedre

Men kan ikke si at de ansatte var noe spesielt sympatiske, hadde tid til meg eller noe sånt. Det var knapt noen utenom legen hver morgen som spurte hvordan jeg hadde det

Så jeg har delte erfaringer med det. Og det tror jeg de fleste har

Har gode erfaringer og vonde.

Folk som jobber i psykiatrien er som oss,forskjellige folk,så noen er snille mens andre er stygge.

Har møtt utrolig mangen flotte folk som jobber i psykiatrien,varme,snille gode folk,med et stort hjerte som ønsker folk alt godt.

Men mangen er malplassert der også....

Gjest Jordnær

Har gode erfaringer og vonde.

Folk som jobber i psykiatrien er som oss,forskjellige folk,så noen er snille mens andre er stygge.

Har møtt utrolig mangen flotte folk som jobber i psykiatrien,varme,snille gode folk,med et stort hjerte som ønsker folk alt godt.

Men mangen er malplassert der også....

Sannere kan det ikke sies. Tusen takk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...