Gjest 4undret Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Hei, Jeg tar for tiden 125mg Anafranil per dag, planen er å fortsatt trappe opp. Så er det noen ting som har oppstått etter at jeg begynnte på medisinen, men er usikker på om det er bivirkninger og dersom det er vil de gå over? Jeg har brukt denne medisnen siden slutten av november og disse tingene oppsto sakte og har blitt værre. Munntørrhet vet jeg medisinen gir, men det er andre ting jeg lurer på. Fordøyelsen er blitt så treg, det er slik at jeg må bruke så mye makt for å klare å "kvitte meg med avfallet". Tat laktulose og det har hjulpet litt, men ikke fremdeles må jeg bruke ganske mye kraft. Så noe merkelig, jeg får nesten ikke til å tisse mer når jeg står, men når jeg sitter ned så går det, men ikke så lett som før det heller synes jeg. Synes det er kjemperart og ikke minst upraktisk, for det tar jo lenger tid å sitte, og jeg er engstelig for bakterier og virus så jeg må legge papir over kanten før jeg setter meg ned. Den tredje tingen jeg lurer på, er bare en ganske subtil følelse av at jeg ikke klarer å tenke så kreativt eller klart, det er liksom bare å tenke på det vanlige går greit, men føler ikke at det er noe ekstra resurrser der på en måte. Er det sansynlig at disse tingene er bivirkninger av medisinen, og vil de gå over selv om jeg fortsetter å bruke medisinen. Positivt er at jeg ikke føler meg emosjonelt avflatet slik som av de tre typene SSRI'er jeg har forsøkt. Medisinen har muligens gitt meg litt mer energi, men er fortsatt ganske apatsik og engstelig. En ting jeg er engstelig for er vektøkning, men tror ikke jeg spiser mer nå en før, er dette noe som kan komme dersom jeg øker dosen ytteligere, eller hadde jeg merket noe til det nå dersom jeg hadde fått det som bivirkning? 0 Siter
Gjest anti ad Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hei,brukte anafranil for lenge siden, og hadde også trøbbel med hard mage...så ikke at jeg blødde meg mellom 7 mnd. konsentrasjon kjenner jeg og igjen...men det er verre på ssri. Jeg la ikke på meg av abafranil, men det er det mange som gjør, akkurat som på andre AD. 0 Siter
Gjest flinkpike Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hei! Når det gjelder problemer med vannlating, er det en kjent bivrkning ved prearatet. Dersom man har problemer med nyrene skal dette tas opp med lege før man evt. benytter legemiddelet. Selv fikk jeg uttalte problemer med å gå på toalettet, og synes det var svært ubehagelig. Faktisk opplevde jeg så mange plager og bivirkninger med anafranil at jeg gikk over til et SSRI etter en kort tid. Det eneste positive med prepraratet synes jeg var at det nesten slo meg ut, og jeg kunne sove lenge og vel uten å bli forstyrret av lys og lyder... Jeg skiftet forøvrig psykiater i samme periode som jeg prøvde ut anafranil. Den nye behandleren var svært forundret over at jeg var satt på et slikt "gammelt" antidepressiva med så mange bivirkninger når det fantes langt nyere og bedre SSRI. Nå er det som kjent slik at preparater virker forskjellig på ulike personer. Dersom du, alt i alt, mener anafranil er det rette for deg, så er du kanskje innstilt på å leve med de plagene du skisserer, selv om flere av dem er kjente bivirkninger ved preparatet?! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.