Gå til innhold

Alternativ behandling ved bihulebetennelse?


Siv

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget av bihulebetennelser, siden jul har jeg hatt det 4 ganger. Er det noe alternativ behandling jeg kan prøve? Kan det evt. brukes forebyggende? Jeg har nå fått Rhinocort nesespray som jeg skal ta daglig hele året, men er litt skeptisk til så hyppig bruk. Jeg var hos øre-nese-hals lege. Jeg tror ikke de fant noe spesielt på røntgen, men hvis ikke sprayen ville hjelpe var operasjon for å utvide nesegangene nødvendig. Vil helst slippe dette, så jeg er takknemlig for alle gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Siv.

Mange alternative behandlere inkludert homøopater, soneterapeuter og akupunktører hevder å kunne behandle bihuleplager. Best dokumentert er akupunktur som står på WHO'liste over egnede metoder. Som selvhjelp kan du forsøke saltvannskyllinger x 2 dgl (3% saltvann) pluss frukt og grønt 5 ggr daglig (eventuelt kosttilskudd).

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...