Gå til innhold

Trygdeetaten - en gjeng tullinger?

Anbefalte innlegg

Gjest trygdesøknad
Skrevet

Etter å ha gått til psykologbehandling i over ett år, etter anbefaling fra BÅDE psykolog og fastlege søker jeg om 50% uføretrygd fordi begge vurderer at jeg ikke vil ha nytte av attføring slik siutasjonen er nå med depresjon og store konsentrasjonsvansker.

Hva skjer? Jeg må reise halve landet på trygdeetatens bekostning for å snakke med en psykiater i Oslo. Hvordan kan denne psykiateren etter en kort samtale vite mer om meg og min sykdom enn psykologen jeg har hatt kontakt med over lengere tid nå? Er det denne psykiateren som til syvende og sist skal avgjøre min arbeidsevne?

Gjest Jordnær
Skrevet

Trygdeetatens psykiater kan ikke i løpet av en konsultasjon finne mer ut om deg enn din faste psykolog og din faste lege har gjort gjennom lang tid.

Det er gjennom slike historier man forstår hvorfor helse/trygdevesenet koster utrolig mange unødvendige penger.

Gjest Jordnær
Skrevet

Trygdeetatens psykiater kan ikke i løpet av en konsultasjon finne mer ut om deg enn din faste psykolog og din faste lege har gjort gjennom lang tid.

Det er gjennom slike historier man forstår hvorfor helse/trygdevesenet koster utrolig mange unødvendige penger.

Dersom psykiateren ikke kommer frem til samme konklusjon som din faste psykolog og din faste lege så er det i praksis et mistillitsargument mot dine faste fagpersoner.

Det synes snålt at man bruker pasienter så rått for å finne ut hvilke faste psykologer og faste leger som snylter.

Det må da være andre mer skånsomme måter å luke ut tvilsomme fagpersoner fra systemet.

Men uansett så er det slik at fagpersonene er uhyre godt beskyttet, så jeg skjønner ikke hensikten med dette.

Den eneste som rammes her, er deg som pasient.

Helt utrolig.

Gjest trygdesøknad
Skrevet

Ja, sammen med pålegget om å reise med fly til Oslo lå også drosjerekvisjon tur/retur flyplassen, det blir 28 mil med drosje!

Gjest Jordnær
Skrevet

Ja, sammen med pålegget om å reise med fly til Oslo lå også drosjerekvisjon tur/retur flyplassen, det blir 28 mil med drosje!

Utrolig!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...