Gå til innhold

Vandrende branntomt etter besøk hos røykere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røyklukt er ikke så plagsomt egentlig, men når jeg kommer hjem og kjenner det i klærne dagen etter, da er det ubehagelig.

Jeg skjønner det da når du ikke røyker ;o)

Skrevet

Jeg hadde nok også kjent pizzalukten:-) Folk ser megetsigende på hverandre når jeg sier at ulike typer snø lukter forskjellig, og at jeg kjenner det hvis en røyker har kosa med sønnen min i barnehagen.

Luktesans er svært ulikt, noen kjenner nesten ikke noe, mens andre kjenner alt. Men jeg tror også det har noe med fokusering å gjøre.

En påstand jeg hørte var at syn, hørsel og luktesans er noe vi kan trene på å fokusere, og at ulike har ulik evne.

Du kan f eks rope på noen og de hører ikke, uten at de egentlig hører dårlig. De har bare ikke fokus. Du kan også se på barn at de har problemer med å skille ut noen de kjenner i en menneskemengde. De har ikke utviklet fokuseringen enda.

Hvis du vil kan du skille ut en stemme blant mange i et skravlekor.

Skrevet

Jeg skjønner det da når du ikke røyker ;o)

Men jeg klarer ikke begynne å røyke.

Skrevet

Luktesans er svært ulikt, noen kjenner nesten ikke noe, mens andre kjenner alt. Men jeg tror også det har noe med fokusering å gjøre.

En påstand jeg hørte var at syn, hørsel og luktesans er noe vi kan trene på å fokusere, og at ulike har ulik evne.

Du kan f eks rope på noen og de hører ikke, uten at de egentlig hører dårlig. De har bare ikke fokus. Du kan også se på barn at de har problemer med å skille ut noen de kjenner i en menneskemengde. De har ikke utviklet fokuseringen enda.

Både gubben og jeg kjenner at det røykes i biler som passerer . . det er litt sært.

Skrevet

Du FIKK jo stå på trappa og kjederøyke! :)

Du holdt meg med selskap da :o)

Skrevet

Nei for guds skyld ikke begynn heller.

Spar pengene heller.

Etter røykeslutt har vi lagt til side penger og har nå en god slump tusenlapper bare på et knapt år :)

Skrevet

LOL, jeg synes absolutt du skal la være når du aldri har startet :o)

Skrevet

Det tror jeg på. Hvorfor skal ikke slikt kunne trenes opp? Man kan jo trene opp det meste. Jeg tror det går an å trene seg opp til å ikke høre plagsomme lyder, som de tinnitus-pasienter hører, men det krever mye av deg.

Min ekstreme luktesans kom imidlertid over natten etter en operasjon. Om det var narkosen eller noe helt annet vet jeg ikke, men jeg våknet opp med en luktesans utenom det vanlige, og den har jeg fortsatt.

Skrevet

LOL, jeg synes absolutt du skal la være når du aldri har startet :o)

Jeg har en kartong røyk som ble kjøpt sommern 2002, og der et det igjen to fulle og tre halve pakker ser jeg nå.

Jeg er både alkohol- og røykfri av fri vilje.

Skrevet

Jeg har en kartong røyk som ble kjøpt sommern 2002, og der et det igjen to fulle og tre halve pakker ser jeg nå.

Jeg er både alkohol- og røykfri av fri vilje.

Ser du, du kunne like gjerne gitt den til meg den gangen, nå er den tørr og ødelagt :o)

Skrevet

Ser du, du kunne like gjerne gitt den til meg den gangen, nå er den tørr og ødelagt :o)

Ferdigrøyk blir ikke ødelagt. :-)

Lydbøker er fabelaktig sovemiddel. Da Vincy koden. God natt.

Skrevet

Ferdigrøyk blir ikke ødelagt. :-)

Lydbøker er fabelaktig sovemiddel. Da Vincy koden. God natt.

Natta og den boka er spennende :o)

Gjest Maria74
Skrevet

stakkars deg da..til og med alt du hadde med også? Det måtte ha vært en grusom opplevelse.

Skrevet

Vet utrolig godt hva du mener. Moren min og samboeren hennes er store skorsteiner begge to. Etter besøk der vaskes absolutt ALT som har vært med, også de klærne som ikke har vært brukt.

Skjønner ikke at røykere orker!!!

Skrevet

stakkars deg da..til og med alt du hadde med også? Det måtte ha vært en grusom opplevelse.

Takk for all medfølelse :-)

Skrevet

Det er så jævlig, jeg fatter og begriper ikke de som røyker inne. Det lukter noe så inn i helvete dette. Jeg orker ikke å bruke ett eneste plagg etter et slikt besøk.

Men det er lite å gjøre med, enten må man unngå å besøke slike eller så er det bare å godta at det er slik. Hva andre gjør i sitt eget hjem kan man ikke bry seg med.

Skrevet

Det er så jævlig, jeg fatter og begriper ikke de som røyker inne. Det lukter noe så inn i helvete dette. Jeg orker ikke å bruke ett eneste plagg etter et slikt besøk.

Men det er lite å gjøre med, enten må man unngå å besøke slike eller så er det bare å godta at det er slik. Hva andre gjør i sitt eget hjem kan man ikke bry seg med.

"Det er så jævlig, jeg fatter og begriper ikke de som røyker inne. Det lukter noe så inn i helvete dette. Jeg orker ikke å bruke ett eneste plagg etter et slikt besøk."

Røykere vil oppfatte dette som mobbing, og ekskludering :-)

Litt på siden:

Noen andre jeg kjenner røyjker hasj hjemme i helgene, det har de gjort i mange år. Jeg har "eskludert" disse, men bare fordi hasj tiltrekker seg politi. Ellers er folka veldig hyggelige, seriøse og gjestfrie. Dessuten har jeg ikke noe med hva de ønsker å drive med. Politiet kan være ganske ubehagelige i den forbindelse, og hasj liksom tar fra deg muligheten til å argumentere for en selv. Man er liksom ikke lovlydig borger lenger, og kan ikke påberope seg det. En stor ulempe.

Jeg er temmelig likeglad til både alkohol, hasj og røyk. Det har etablert seg over mange år og mange erfaringer. Liksom hva som er viktig i livet og ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...