Gå til innhold

Stemningsstabilisator ved tilbakevendende UNIpolardpresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Akkurat det lurer jeg også på. Men kanskje du kan hjelpe meg med noe. Hvordan skilles man mellom unipolare depresjoner,(innenfor det bipolare feltet) og gjentatte tilbakevendende depresjoner.(utenfor)?

Jeg synes det virker så temmelig likt. Og når man aldri har manier, hva blir da egentlig forskjellen?

Det har jeg lurt på de siste par dagene. Fordi hvis en venn av meg er inipolar, kanskje for eksempel lamictal (SS) junne hjulpet bedre enn antidepressiva? Eventuelt en kombinasjon.

Håper du får svar fra NHD.

Vh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved gjentatte depresjoner uten god effekt er dte en betydelig sannsynlighet for at personen har en depresjon innen det bipolare spekter. Forekomst av bipolaritet i slekten øker denne sannsynligheten.

En formoder altså at den første oppoversvingningen ikke har kommet.

Jeg kan ikke se at det er noe å tape på å forsøke Lamictal i slike tilfeller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...