A35R Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 kjæresten min gjorde det slutt med meg igår. Han har ustabil personlighetsfortyrrelse og sterke tvanglidelser. Han har gått i mye terapi og bruker efexor som fungerer bra for han. Jeg har selv slitt med mye men har klart å jobbe meg oppover. Jeg er idag student igjen og stortrives. Nå fikk kjæresten min jobb etter to år arbeidledig og det var mye hasj inni bildet fra hans side og alkohol tidligere år. Han var i ekstrem ufin i måtene han har dumpet meg på og kalt meg de styggeste ting og han hadde ikke bruk for en dame som meg (jeg har vært der for han i to år.) Alkohol fra meg også tidligere, men det er ikke noe misbruk der lenger. jeg bruker allikevel 5 mg xanor pr dag som jeg skal trappe ned på nå i februar og gå over til naturmedisin. Det som har skjedd er at etter han fikk denne jobben ble han kjepphøy og dumpet meg på en ufin måte, grunnen var at jeg brukte medisiner.Alt har vært på hans premisser hele tiden. Så lurte jeg på om det er noen som er der ute som klarer å få til å ha et forhold med en ustabil person.elsker meg ene uken og dumper meg neste. Han er super parnoid i tillegg. Setter pris på svar fra både dere som sliter med samme lidelser og som har vært/er kjærester med en ustabil person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Om det er noen som klarer å ha et forhold til en så ustabil person? Det er det sikkert, men det er kanskje bedre å la det være, spesielt om han har dumpa deg. Du har vel ikke tenkt å sitte og vente på at han skal komme og be om godt vær igjen. Husk, du har et eget liv å leve, du skal ikke leve hans liv, på hans premisser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1569457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei kjære deg! Dette var leit å høre! Jeg tenker masse på deg, og håper at du har noen gode mennesker rundt deg som støtter deg på en god måte nå. Det er ikke lett å forholde seg til ustabilitet, og det er ikke lett å være ustabil. Man får bare håpe at forskningen gjør store fremskritt når det gjelder gode tilbud til de som sliter med ustabilitet selv, og at omgivelsene også møter den forståelsen de har behov for når de må forholde seg til mennesker med slike symptomer. Jeg ønsker deg alt godt! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1569477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A35R Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Hei kjære deg! Dette var leit å høre! Jeg tenker masse på deg, og håper at du har noen gode mennesker rundt deg som støtter deg på en god måte nå. Det er ikke lett å forholde seg til ustabilitet, og det er ikke lett å være ustabil. Man får bare håpe at forskningen gjør store fremskritt når det gjelder gode tilbud til de som sliter med ustabilitet selv, og at omgivelsene også møter den forståelsen de har behov for når de må forholde seg til mennesker med slike symptomer. Jeg ønsker deg alt godt! Klem fra Hei vennen! Du skal få hele historien på mail, har bare ikke fått sendt deg mail ennå. Håper du har det bra Audi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1569828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A35R Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Om det er noen som klarer å ha et forhold til en så ustabil person? Det er det sikkert, men det er kanskje bedre å la det være, spesielt om han har dumpa deg. Du har vel ikke tenkt å sitte og vente på at han skal komme og be om godt vær igjen. Husk, du har et eget liv å leve, du skal ikke leve hans liv, på hans premisser. Takk for svar. Han har bedt om godt vær mang en gang og vi skulle virkelig prøve nå, gikk på kino, ute å spiste, vi har ikke kost oss og følt oss så avslappet før, men så ble stormen fra han desto større. Ja jeg har et eget liv å leve, går første år på sykepleie så jeg må konsentrere meg om meg selv og studiene så kan han se hva han har mistet i ettertid.Det er nok nå etter to år, veninnene mine forstår ikke at jeg har holdt ut, men det fins alltid to sider ved en sak og han sliter. Men som du nevnte, alt er på hans premisser og han har meg alltid på vent og det var når jeg begynte å sette grenser og han mistet kontrollen han må ha en å rakke ned på for å rettferdigjøre sin egen oppførsel. Takk igjen for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1569831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Takk for svar. Han har bedt om godt vær mang en gang og vi skulle virkelig prøve nå, gikk på kino, ute å spiste, vi har ikke kost oss og følt oss så avslappet før, men så ble stormen fra han desto større. Ja jeg har et eget liv å leve, går første år på sykepleie så jeg må konsentrere meg om meg selv og studiene så kan han se hva han har mistet i ettertid.Det er nok nå etter to år, veninnene mine forstår ikke at jeg har holdt ut, men det fins alltid to sider ved en sak og han sliter. Men som du nevnte, alt er på hans premisser og han har meg alltid på vent og det var når jeg begynte å sette grenser og han mistet kontrollen han må ha en å rakke ned på for å rettferdigjøre sin egen oppførsel. Takk igjen for svar Å rakke ned på andre er vel ofte pga egen usikkerthet, men det er ingen undskyldning egentlig, bare en måte å forstå på. Flott at du er i en utdanning, da har du annet og tenke på også. Det er mye bedre enn å sitte hjemme og tenke bare på dette ene. Liver består jo av mye mer. At veninder ikke forstår at du har holdt ut skal du ikke bry deg om. Det er ofte vanskelig for utenforstående og sette seg inn i andres valg, og som du sier det er altid to sider. Håper de kan være veninder fremover uansett da. Ønsker deg lykke til med utdanningen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1569872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Å rakke ned på andre er vel ofte pga egen usikkerthet, men det er ingen undskyldning egentlig, bare en måte å forstå på. Flott at du er i en utdanning, da har du annet og tenke på også. Det er mye bedre enn å sitte hjemme og tenke bare på dette ene. Liver består jo av mye mer. At veninder ikke forstår at du har holdt ut skal du ikke bry deg om. Det er ofte vanskelig for utenforstående og sette seg inn i andres valg, og som du sier det er altid to sider. Håper de kan være veninder fremover uansett da. Ønsker deg lykke til med utdanningen din. det gjør sikkert vondt nå, men du får et mye bedre liv, dersom du ikke tar han tilbake. Dessuten, hasj og psykiske lidelser hører svært dårlig sammen. Det er å be om bråk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214138-tvangslidelser/#findComment-1570014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.