Gå til innhold

Hjemme med barn, takker for svar!

Anbefalte innlegg

Hei, hei, takk for alle fine og fyldige svar på innlegget mitt fra i går. Det var jammen mange gode ideer og innspill, man har en tendens til å bli fastlåst i sin egen tankegang og kun se begrensningene, ikke mulighetene i sin egen hverdag.

Jeg og mannen min diskuterte saken i går kveld, han er også positiv, og vi skal nå først gjennomgå økonomien vår for å se hvilke muligheter vi har. Vi er nok begge enige om å prioritere å fortsette å ha de to eldste i barnehagen,alternativt bare ta ut lillebror på snart 3. Men vi er usikre på om dette ville være så heldig for ham, for han har hatt så godt av å være i bhg. hm.deltid kan være et alternativ også.

Takk igjen for mange kloke svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214475-hjemme-med-barn-takker-for-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke tatt ut en treåring fra barnehagen med mindre jeg hadde mulighet for å skaffe lekekamerater til ham på dagtid på samme alder. Kanskje park kan være et alternativ? Eller deltid/korte dager i barnehagen?

Ja, sånn tenker vi også, i utgangspunktet. Han er så vel innarbeidet i bhg,han villeikke forstått hvorfor han plutselig måtte være hjemme. Særlig når søsteren går der. det er snaut med lekekamerater her i sentrum/Oslo vest på dagtid, så et annet alternativ måtte isåfall være på plass for ham. Men da er det lett at vinningen går opp i spinningen sånn økonomisk sett.

Nei, alt er en prioritering, gitt...:-)

Ja, sånn tenker vi også, i utgangspunktet. Han er så vel innarbeidet i bhg,han villeikke forstått hvorfor han plutselig måtte være hjemme. Særlig når søsteren går der. det er snaut med lekekamerater her i sentrum/Oslo vest på dagtid, så et annet alternativ måtte isåfall være på plass for ham. Men da er det lett at vinningen går opp i spinningen sånn økonomisk sett.

Nei, alt er en prioritering, gitt...:-)

Hva med åpen barnehage? Har inntrykk av at det ikke er så mange over tre år der, men det er i hvertfall et alternativ da. Jeg brukte dette tilbudet flittig før vi fikk barnehageplasser til ungene.

Forresten tror jeg ikke jeg ville sagt opp plassen, men forsøkt meg på å søke permisjon ett år hvis det er mulig? Sånn at du ikke står uten noe tilbud til ham året etter mener jeg. Det er jo ikke bare bare å få en barnehageplass i Oslo.

Hva med åpen barnehage? Har inntrykk av at det ikke er så mange over tre år der, men det er i hvertfall et alternativ da. Jeg brukte dette tilbudet flittig før vi fikk barnehageplasser til ungene.

Forresten tror jeg ikke jeg ville sagt opp plassen, men forsøkt meg på å søke permisjon ett år hvis det er mulig? Sånn at du ikke står uten noe tilbud til ham året etter mener jeg. Det er jo ikke bare bare å få en barnehageplass i Oslo.

Ja, åpen barnehage er et alternativ, også for han som blir ett år. Nei, det ville være altfor risikabelt å si opp bhg-plassen, ønskesituasjnen er å la ham fortsette som før. Tror vi må ha det som et utgangspunkt og heller nedprioritere andre ting.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...