Gå til innhold

Nattåpen barnehage - til dere som vil ha det!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Nå har jeg sjekket med diverse barnehager som har dette tilbudet, og følgende er felles for alle:

* Det koster ca 2.500 i lønn å ha åpent én natt på hverdager.

* Samtlige barnehager taper på denne tjenesten.

* Alle sier det er mye mer administrasjon

* Etterspørselen er der, men den er ikke stor

Inntjeningen på én dag både fra stat og foreldre er på kr. 440,- Det vil si at dersom barnehagen ikke skal gå i minus, må det _minst_ være fem barn der hver natt.

Så - dere som mener dette er en god idé, på tide, og gjerne vil ha det: Er dere villige til å betale for det?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det er verdt å tilby bydelen denne tjenesten, det er ikke aktuelt å tape på det nemlig :)

Fortsetter under...

Gjest Persille

2.500 i lønn? Jøss, kanskje jeg skal søke hos deg hvis du åpner da ? :)

Du må regne to personer - for det er 16 timer fra 16.00 til 08.00.

Timelønnen er satt til ca 125,- noe som egentlig er litt lite - det burde nok vært oppimot 130 tror jeg...

Så kommer arbeidsgiveravgift og feriepenger i tillegg - dermed blir reell timelønn for arbeidsgiver minimum 160 kroner.

Gjest Persille

Hun mener sikker lønn pluss arbeidsgiveravgift, feriepenger, forsikring osv. til minst to ansatte. Da er ikke 2500 så mye...

Helt riktig :)

Det er 125 kroner per time, og det er nok litt lite tror jeg. Burde nok muligens vært oppi 130/140 for natten hvertfall...

Annonse

Jeg trenger ikke fast bhg på natt selv, men et vennepar trenger dette.

Og med sikkerhet kan jeg si at hun ville ha betalt.En voksen barnevakt på natt koster det også!

Håper du får nok "brukere" og at du evnt. lykkes med oppstarten.

Finnes nattåpne bhg i de fleste større byer tro??

Vi bor veldig langt unna all familie, og det har skjedd noen få ganger at vi begge burde ha vært bortreist i jobbsammenheng samtidig - i uka. Da ville vi hatt bruk for nattåpen barnehage, men vi ville også hatt bruk for barnehage dagen før og dagen etter. Og dermed ville det neppe vært særlig aktuelt allikevel, det er vel begrenset hvor lenge de kan være i barnehagen.

MEN - om det skulle vært mulig, ville vi være villige til å betale for det. For oss er alternativet at en av oss ikke kan delta på jobbrelaterte aktiviteter, noe vi helst vil både av økonomiske og utviklende årsaker.

Så mitt svar er ja.

Du må regne to personer - for det er 16 timer fra 16.00 til 08.00.

Timelønnen er satt til ca 125,- noe som egentlig er litt lite - det burde nok vært oppimot 130 tror jeg...

Så kommer arbeidsgiveravgift og feriepenger i tillegg - dermed blir reell timelønn for arbeidsgiver minimum 160 kroner.

Hvorfor må det være to personer? Er ikke dette sovende/hvilende nattevakt? Burde være greit at vakten var lenger enn 8 timer.

Barnehagen til våre unger har forresten overnatting i barnehagen et par ganger i året. (som et tilbud til ungene, ikke foreldrene)

Gjest M.Angelica

Hvorfor må det være to personer? Er ikke dette sovende/hvilende nattevakt? Burde være greit at vakten var lenger enn 8 timer.

Barnehagen til våre unger har forresten overnatting i barnehagen et par ganger i året. (som et tilbud til ungene, ikke foreldrene)

Det må alltid være to voksne på jobb.

Annonse

Det vil altså si at hvert barn må betale 500 kr for å være i barnehagen fra 1600 til 0800 neste dag. Som fast ordning pga skiftarbeid er vel det en dyr ordning. Å benytte seg av et tilbud en sjelden gang i året kan vel gå. Men det spørs hvor mange man kan regne med da. Sjelden folk har behov samme natt også...

Gjest Persille

Det vil altså si at hvert barn må betale 500 kr for å være i barnehagen fra 1600 til 0800 neste dag. Som fast ordning pga skiftarbeid er vel det en dyr ordning. Å benytte seg av et tilbud en sjelden gang i året kan vel gå. Men det spørs hvor mange man kan regne med da. Sjelden folk har behov samme natt også...

Og der ligger mine tanker også...

Så det blir nok ikke aktuelt - en arbeidstaker kan jo ikke basere seg på "innimellom"-behov...

Og der ligger mine tanker også...

Så det blir nok ikke aktuelt - en arbeidstaker kan jo ikke basere seg på "innimellom"-behov...

Jeg tror du må ha en ganske stor enhet for å få økonomi i nattåpentprosjekt.

Mange synes slike tilbud er "kjekt å ha", men få benytter seg virkelig av det. Og dersom prisen blir høy, er det enda færre som er interessert.

Gjest Persille

Jeg tror du må ha en ganske stor enhet for å få økonomi i nattåpentprosjekt.

Mange synes slike tilbud er "kjekt å ha", men få benytter seg virkelig av det. Og dersom prisen blir høy, er det enda færre som er interessert.

Ikke sant - alle vil ha bensinstasjoner, kiosker, barnehager, butikker, leger, tannleger, alt mulig som er åpent hele døgnet - men hvor mange benytter seg egentlig av det?

Tenk om det brenner og en person skal frakte 7-8-9 sovende barn ut?

Må nok være minst to, og de må vel være våkne, antar jeg?

Tenk om det brenner og en person skal frakte 7-8-9 sovende barn ut?

Må nok være minst to, og de må vel være våkne, antar jeg?

På sykehjem er det helt vanlig med kun en ansatt på jobb om natta. Likeså på bofellesskaper for psykisk utviklingshemmede. Hvis det anses som forsvarlig der, vil jeg tro det er greit i en nattåpen barnehage også. For øvrig vil det neppe være full barnehage natterstid uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...