Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betyr det at om du tar en liten dupp på sofaen med babyen på magen din, så er sjansen for krybbedød større?

JEg har jo gjort det med alle mine, men jeg sover jo ikke skikkelig. Det er jo mer en form for dorming. Ville jo våkne med en gang om barnet ble urolig eller noe i den duren.

Gjest Vil aldri få svar

Blant alle faktorer som har blitt lagt frem, som samsoving, røyking, mageleie, kjønnsforskjeller etc så finner jeg ikke en eneste hypotese om at det skulle være grunnen til at min lillesøster døde for 20 år siden.

Heldigvis er det et sjeldent fenomen da...

Betyr det at om du tar en liten dupp på sofaen med babyen på magen din, så er sjansen for krybbedød større?

JEg har jo gjort det med alle mine, men jeg sover jo ikke skikkelig. Det er jo mer en form for dorming. Ville jo våkne med en gang om barnet ble urolig eller noe i den duren.

Da mannen min fikk sin førstefødte skulle alle barn sove på magen (80-tallet). Nå skal barna sove på ryggen. All forskning som minsker krybbedød er fantastisk!, men tar det litt av noen ganger? mannen min lå ofte med datteren vår på brystet da hun var liten (hjerte mot hjerte) og hun var aldri så rolig som da. Barnet trenger da også fysisk kontakt. Eller er jeg helt på jordet? Dersom også oppheting er en mulig faktor er det jo nesten utrolig det ikke skjer flere ulykker i vogna sånn som vi snurper dem inn i voksiposer og lag på lag.

Fantastisk at de forsker på krybbedød og at deres forskning gir resultater. Blir bare litt skeptisk.

Så lenge man er våken selv er det vel ikke noe problem, men jeg kan ikke huske å noen gang ha falt i dyp søvn med babyen min ved min side. Tror de fleste nybaktes hjerner er programmert til å våkne ved den minste bevegelse.

Blant alle faktorer som har blitt lagt frem, som samsoving, røyking, mageleie, kjønnsforskjeller etc så finner jeg ikke en eneste hypotese om at det skulle være grunnen til at min lillesøster døde for 20 år siden.

Heldigvis er det et sjeldent fenomen da...

Så trist å høre om lillesøsteren din! Håper virkelig du en dag får svar!

Håper ikke jeg støtet deg ved mitt svar til jubalong70!

trøsteklem fra

Gjest vil aldri få svar

Så trist å høre om lillesøsteren din! Håper virkelig du en dag får svar!

Håper ikke jeg støtet deg ved mitt svar til jubalong70!

trøsteklem fra

nei da du støtet meg overhodet ikke:)

Ville bare peke på at ingenting kan forklare hvorfor barnet dør. Man kan ha fulgt alle råd til punkt og prikke, men allikevel skjer det

Det betyr ikke at man skal blåse i rådene. Det er lurt å unngå samsoving i stor grad og variere mellom mage og ryggleie og ikke røyke

Men man har aldri noen garanti

Vet ikke om jeg noen gang får noe svar. Er ikke så sikker på at det er en årsak til krybbedød. Det kan være en kombinasjon av faktorer her. Jeg tror man bare må leve med at man aldri får svar. Selv om det kan være tøft det også

Annonse

nei da du støtet meg overhodet ikke:)

Ville bare peke på at ingenting kan forklare hvorfor barnet dør. Man kan ha fulgt alle råd til punkt og prikke, men allikevel skjer det

Det betyr ikke at man skal blåse i rådene. Det er lurt å unngå samsoving i stor grad og variere mellom mage og ryggleie og ikke røyke

Men man har aldri noen garanti

Vet ikke om jeg noen gang får noe svar. Er ikke så sikker på at det er en årsak til krybbedød. Det kan være en kombinasjon av faktorer her. Jeg tror man bare må leve med at man aldri får svar. Selv om det kan være tøft det også

Du har så rett i at man skal lytte til råd. Nei man har ingen garanti. Håper allikevel du vil få svar på hva som skjedde med din lillesøster. Det må være helt forferdelig. èn ting er å miste, en annen ting er å ikke vite hvorfor.

Føler med deg!

Da mannen min fikk sin førstefødte skulle alle barn sove på magen (80-tallet). Nå skal barna sove på ryggen. All forskning som minsker krybbedød er fantastisk!, men tar det litt av noen ganger? mannen min lå ofte med datteren vår på brystet da hun var liten (hjerte mot hjerte) og hun var aldri så rolig som da. Barnet trenger da også fysisk kontakt. Eller er jeg helt på jordet? Dersom også oppheting er en mulig faktor er det jo nesten utrolig det ikke skjer flere ulykker i vogna sånn som vi snurper dem inn i voksiposer og lag på lag.

Fantastisk at de forsker på krybbedød og at deres forskning gir resultater. Blir bare litt skeptisk.

Så lenge man er våken selv er det vel ikke noe problem, men jeg kan ikke huske å noen gang ha falt i dyp søvn med babyen min ved min side. Tror de fleste nybaktes hjerner er programmert til å våkne ved den minste bevegelse.

Som om jeg skulle sagt det selv. Sunn fornuft må fremdeles telle litt.

Gjest Superanonym er nå

Jeg trodde heller aldri jeg sovnet tungt med barnet ved min side. Men min samboer fant barnet gråtende under dyna uten at jeg hørte noe. Vet nesten fortsatt ikke om jeg skal tro det, men jeg fant ihvertfall disse to i et annet rom når jeg våknet uten å vite at de hadde forlatt rommet. Heldigvis gikk det bra. Med nestemann ble det nok ikke så mye samsoving, men litt. Heldigvis gikk det bra, men at det kan skje og hvor fært det må være???????!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...