Gå til innhold

Hvor kaldt på soverommet?

Anbefalte innlegg

Var oppe og målte nå og det var 14 grader. Vi pleier å ha vinduet oppe, men det har jeg ikke hatt i kveld. Så jeg tør ikke tenke på hvor kaldt vi pleier å ha det.

Tulla på 2 mnd ligger der. Hun har ullpysj på, men alikavel. Er ikke det veldig kaldt. Fikk litt sjokk når jeg målte!

Skal vi ha på ovn, da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214871-hvor-kaldt-p%C3%A5-soverommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er "avhengig" av åpent vindu på soverommet, og begge våre barn har sovet på vårt rom fra de var 0-6 mnd. Nå er våre barn født i mai og juni, så de var eldre da det ble kaldere i været. Jeg diskuterte temperatur med helsesøster, og hun sa det var bedre å ha det for kaldt enn for varmt. Vi tok på en liten bomullslue de gangene vi syntes det var litt kaldt, og ullpysj. Kalde hender er ellers ganske vanlig for babyer, og det trenger ikke bety at de fryser.

Snuppa her er 10 uker, og vi sover med åpent vindu så framt det ikke er kaldere enn ca 10 minus.

Hun hadde tynn lue på seg de første par-tre ukene, ellers har hun body eller ullbody under pysjen, og evt. votter (kald på hendene er ok, men sånn iskald opp til albuene er ikke like ok, synes jeg da...)

Hun sover godt - satte faktisk ny soverekord i natt, 10 timer og 20 minutter i ett strekk... Og i natt var det 9 minus ute :)

Er vel ca 14 grader på soverommet vårt nå tror jeg.

Åpent vindu går helt fint, de sa det senest da jeg var på helsestasjonen i går også... Så lenge hun ikke ligger rett under vinduet og får trekken på seg i 10 minus, liksom!

Jeg synes det var vel kaldt med bare 14 grader på soverommet . Så du kan nok sette på ovnen . Vi pleier å ha 19-20 grader .Men fra 18 grader er ok i følge krybbedødsforeningen .

???

Fra 18 grader og opp???

Himmel, vi sover med vinduet åpent, og har det kaldt. Det e rda ikke annerledes for barna enn å sove ute? og hva er forbindelsen med sove i kaldt rom/ute med krybbedød??

Bare lurer jeg!

Annonse

Jeg synes det var vel kaldt med bare 14 grader på soverommet . Så du kan nok sette på ovnen . Vi pleier å ha 19-20 grader .Men fra 18 grader er ok i følge krybbedødsforeningen .

Jøsses, jeg og mannen er avhengige av å sove med åpent vindu selv ned til 10 minus. Datteren vår sov på vårt rom hele tida, født i november, og vi hadde likevel vinduet åpent. Kan ikke forestille meg at det var så varmt som 14 grader på rommet noengang.

Hva gjør folk når ungene sover ute i flere timer vinterstid? Det er jo absolutt ikke 18 grader ute da.

Gjest Elextra

Skal du fryse ut ungen?

Hva er det med nordmenn og denne infernalske herdingen mot og lengselen etter det kalde?

Her har vi noenlunde samme temperatur i alle rom.

Smak og behag, kanskje? Jeg sover i hvertfall dårlig om det er stuevarmt på soverommet.

Nei, takke meg til iskaldt rom og tykk deilig dundyne :-).

Smak og behag, kanskje? Jeg sover i hvertfall dårlig om det er stuevarmt på soverommet.

Nei, takke meg til iskaldt rom og tykk deilig dundyne :-).

Jeg var sånn før, men har heldigvis tatt til vettet slik at det går an å være på soverommet uten klær og under tykk dyne.

Gjest sjøstjerna

Jeg var sånn før, men har heldigvis tatt til vettet slik at det går an å være på soverommet uten klær og under tykk dyne.

Ta til vettet? og ha det varmt?

Smak og behag. Uavhengig av vett.

Vi ønsker også ha kald frisk luft og lufter godt timene før leggetid. Men i løpet av natta er rommene oppvarmet pga åpen dør.

Slike diskusjoner synes jeg er like komiske hver gang. "Alle" synes det er ok å la ungene sove ute i vogna i "all slags vær" fra de er nyfødte, men har man vinduet åpent på soverommet er man tilnærmet barnemishandler... *ler*

Vi har aldri varme på på soverommene og vinduene åpne året rundt.

Annonse

Det med krybbedød forandrer seg helr tiden... har alldri hørt om dette med tempratur før.

Noe må det jo være, sånn at uansett hva du har gjort får du dårlig samvittighet dersom uhellet er ute.

Nei jeg sier det bare, VÆR FORSIKTIG med å komme med råd det ikke finns belegg for!!!

Det er mennskers følelser og liv det gjelder

- Cillimor

Ta til vettet? og ha det varmt?

Smak og behag. Uavhengig av vett.

Vi ønsker også ha kald frisk luft og lufter godt timene før leggetid. Men i løpet av natta er rommene oppvarmet pga åpen dør.

Jaja, enkelte liker ikke å fryse om natten, og enkelte foretrekker et seksualliv uten tykk dyne. Sånn er det bare.

???

Fra 18 grader og opp???

Himmel, vi sover med vinduet åpent, og har det kaldt. Det e rda ikke annerledes for barna enn å sove ute? og hva er forbindelsen med sove i kaldt rom/ute med krybbedød??

Bare lurer jeg!

For når foreldre lar ungene sove under iskalde forhold kler de på dem ullklær, lue og alt mulig for at de skal være varme. Noen ganger blir det for mye ull og stæsj, de blir overopphetet og kan dø. Selv om dere er "flinke" og lar barne sove med 14 grader på rommet. Samme kan være tilfelle når de sover ute i vogna i kulda.

Gjest girasol

For når foreldre lar ungene sove under iskalde forhold kler de på dem ullklær, lue og alt mulig for at de skal være varme. Noen ganger blir det for mye ull og stæsj, de blir overopphetet og kan dø. Selv om dere er "flinke" og lar barne sove med 14 grader på rommet. Samme kan være tilfelle når de sover ute i vogna i kulda.

Det der vil jeg faktisk protestere litt på... Mye forskning viser at å sove i kaldere luft er godt for hjernen og man puster lettere. Da er det bedre å ha e liten lue eller en ullpysj på, enn å skru opp varmen på barnerommet, for det er den luften barnet puster inn. Ikke den som er inni pysjen eller lua...

M.v.h.

Det der vil jeg faktisk protestere litt på... Mye forskning viser at å sove i kaldere luft er godt for hjernen og man puster lettere. Da er det bedre å ha e liten lue eller en ullpysj på, enn å skru opp varmen på barnerommet, for det er den luften barnet puster inn. Ikke den som er inni pysjen eller lua...

M.v.h.

Jeg snakker ikke om å skru varmen opp, men jeg synes det er drøyt å sove med vinduet oppe når det er kuldegrader ute. Jo kaldere, jo bedre liksom? Selvsagt er det bedre med for kald luft enn for varm, men hva hendte med noe midt i mellom?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...