Gå til innhold

Alenemødre (med små barn) - hvor mye penger har de i mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg - men jeg får jo for en ekstra fordi jeg er alene, dermed blir det 4600 mer i mnd enn jeg ville "fått" om jeg hadde bodd med ham...

Men; som sagt, det er jo dyrere å bo alene uansett, selv om Billa ikke koster noe særlig mer enn jeg skulle klart på bare min lønn, så må jeg dekke husleie, strøm, etc alene - ting jeg ellers ville delt med ham.

Ikke barnetrygden, bidraget.

Men du har rett, du bør bare regne med den ekstra barnetrygden; den andre ville du jo fått uansett.

Gjest Persille
Skrevet

Ikke barnetrygden, bidraget.

Men du har rett, du bør bare regne med den ekstra barnetrygden; den andre ville du jo fått uansett.

Åh - sånn ja...

Det er vel det hovedinnlegget var ute etter? Totalsummen vil jeg tro...

Skrevet

Åh - sånn ja...

Det er vel det hovedinnlegget var ute etter? Totalsummen vil jeg tro...

Jeg blir på vakt hver gang noen spør etter totalsummen. Hvis man oppgir alt sånt, blir det gjerne sammenlignet med vedkommendes lønnsinntekt, og etterfulgt av hyling og sutring over hvor fælt det er å være gift med faren til barna sine.

De "glemmer" at de får mye av dette selv også, at det ikke er alt som er knyttet til sivilstatus "aleneforsørger".

Så ville det selvfølgelig være greit om de som spurte var litt mer presise: Sammenligner vi en enslig mor med barn, med en enslig kvinne uten barn, eller en enslig mor med en som er gift med barnas far.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg blir på vakt hver gang noen spør etter totalsummen. Hvis man oppgir alt sånt, blir det gjerne sammenlignet med vedkommendes lønnsinntekt, og etterfulgt av hyling og sutring over hvor fælt det er å være gift med faren til barna sine.

De "glemmer" at de får mye av dette selv også, at det ikke er alt som er knyttet til sivilstatus "aleneforsørger".

Så ville det selvfølgelig være greit om de som spurte var litt mer presise: Sammenligner vi en enslig mor med barn, med en enslig kvinne uten barn, eller en enslig mor med en som er gift med barnas far.

Helt enig!

Det jeg får av staten fordi jeg ikke bor med eksen er bare 1.700 til barnetilsyn og 960 i ekstra trygd - med andre ord, det hadde lønt seg økonomisk å bli i det forholdet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...