Gå til innhold

Hvor mye i IQ skal en ha for å bli medlem i Mensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du svare her?

65536, 256, 16:

3968, 63, 8, 3

Irriterer meg når jeg ikke ser det. Burde vel høre til de enklere svarene i IQ testen. Klarte testen bra. Men er nok ikke egnet til noe medlem he he. Men det er bra å ligge tett opptil!!

4 og 1

Gjest mens sana
Skrevet

Hva ville du svare her?

65536, 256, 16:

3968, 63, 8, 3

Irriterer meg når jeg ikke ser det. Burde vel høre til de enklere svarene i IQ testen. Klarte testen bra. Men er nok ikke egnet til noe medlem he he. Men det er bra å ligge tett opptil!!

4 (roten av det forrige tallet)

Skrevet

Tok den nå. Det var ikke så innviklet som jeg tenkte:-) Noen ganger tenker en vanskeligere enn det er

Tror kanskje man øver seg opp til å se et mønster også. Jeg synes IQ tester ol er gøy, så jeg har vel fått litt trening :-).

Skrevet

jeg ville svart 4 på den først, og 2 på den andre

2? Hvorfor det? Kanskje jeg er på tur igjen nå...

Skrevet

3968, 63, 8, 3

3968/63=63, 63/8=8, 8/3=3 3/3=1

Skrevet

3968, 63, 8, 3

3968/63=63, 63/8=8, 8/3=3 3/3=1

3968, 63, 8, 3 3968/63=63, 63/8=8, 8/3=3 3/3=1

Nei se på den siste, i følge din mønster skulle det stått 3/1= 1 og det er det jo ikke.

Slik går mitt mønster (nesten likt som ditt)

kvadratrot av 3968 = 62,99 =63

kvadratrot av 63 = 7,94 = 8

kvadratrot av 8 = 2,83 = 3

kvadratrot av 3 = 1,73 = 2

Gjest mens sana
Skrevet

Nei, det skal være 1.

OM du leser fra høyre skal tallet i andre potens + 1 bli det neste tallet.

Skrevet

3968, 63, 8, 3 3968/63=63, 63/8=8, 8/3=3 3/3=1

Nei se på den siste, i følge din mønster skulle det stått 3/1= 1 og det er det jo ikke.

Slik går mitt mønster (nesten likt som ditt)

kvadratrot av 3968 = 62,99 =63

kvadratrot av 63 = 7,94 = 8

kvadratrot av 8 = 2,83 = 3

kvadratrot av 3 = 1,73 = 2

seff! Så feil kan man ta gitt!

*arrogansen san et hakk* Hehe!

Skrevet

fort gjort:-)

Skrevet

sank i alle fall ;-)

Skrevet

Nei, det skal være 1.

OM du leser fra høyre skal tallet i andre potens + 1 bli det neste tallet.

Og jeg mener fremdeles 2 :)

Skrevet

Hva ville du svare her?

65536, 256, 16:

3968, 63, 8, 3

Hvis du likte den prøv denne og;

http://www.iqtest.dk/main.swf

Gjest mens sana
Skrevet

Og jeg mener fremdeles 2 :)

Selvsagt skal det være 2.

Om en leser fra høyre er tallet i andre potens _minus_ 1 det neste tallet :-)

Gjest Håper på positivt svar
Skrevet

Hvis du likte den prøv denne og;

http://www.iqtest.dk/main.swf

Tok testen på meg og familien. Guttungen på 11 år. (Går egentlig fra 12 år) hadde større IQ enn både mor og far he he. Han lå på 126 i IQ, (to mer enn meg) mellom Høy og Mensa.

Vet du om IQ er noe som stagnerer eller utvikler seg, eller er det noe som er konstant. Ikke rart lærerene har problemer med han. Han er verdens største kverulant. Det hjalp kanskje ikke å få vite at han hadde stor IQ i tillegg:-)

Skrevet

Tok testen på meg og familien. Guttungen på 11 år. (Går egentlig fra 12 år) hadde større IQ enn både mor og far he he. Han lå på 126 i IQ, (to mer enn meg) mellom Høy og Mensa.

Vet du om IQ er noe som stagnerer eller utvikler seg, eller er det noe som er konstant. Ikke rart lærerene har problemer med han. Han er verdens største kverulant. Det hjalp kanskje ikke å få vite at han hadde stor IQ i tillegg:-)

Hehe!Arrogansen lenge leve!

Det er jeg ikke sikker på, men jeg mistenker at det kan gå alle veier. Man kan utvikle det ved å løse mye slike oppgaver, tror jeg. Og jeg tror jeg er dummere nå enn jeg var for noen år siden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...