Gå til innhold

Kosttilskudd


mighty1365380949

Anbefalte innlegg

mighty1365380949

Lurer på om det er farlig for meg. Gutt på 17 år som trener 3 ganger vekter i uka å ta proteintilskudd par ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok ikke farlig for deg. Ikke farlig å bruke proteiner, men du kan i verste fall legge på deg dersom du ikke trener nok. Men det er langt ifra skadelig å ta proteiner. Og trener du hardt nok vil du raskt se resultater. Er det bare proteiner det er snakk om eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig - og det skal mye til at du legger på deg av proteiner. Det koster en del og det er en grense for hva kropen klarer å nyttiggjøre seg. Kroppen får langt på vei dekken inn proteinbehovet dersom du spiser brød, melk, kjøtt og fisk til vanlig.

Karbo kan du legge på deg av, men kanskje det kroppen som oftest har et akutt behov for rett etter trening. Hvis kroppen bruker karbon, legger du ikke på deg - tvert om. Men overdriver du karbo-inntaket kan dette gi en vektøkning.

Det"beste" rollen denne typen kosttilskudd har, er som tilskudd rett etter trening når kroppen "suger" etter karb/prot. Å vente mer enn 30-60 min med å innta dette, ødelegger treningsøkten din - og det er ikke alltid det er praktisk mulig å innta et korrekt nok "normalt" måltid så raskt etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mighty1365380949

Dette er nok ikke farlig for deg. Ikke farlig å bruke proteiner, men du kan i verste fall legge på deg dersom du ikke trener nok. Men det er langt ifra skadelig å ta proteiner. Og trener du hardt nok vil du raskt se resultater. Er det bare proteiner det er snakk om eller?

Ja det er bare proteiner det er snakk om, til nå har jeg tatt dette hver morgen og så fort etter hver trening som mulig, i tilegg tar jeg en banan rett etter trening. Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare proteiner det er snakk om, til nå har jeg tatt dette hver morgen og så fort etter hver trening som mulig, i tilegg tar jeg en banan rett etter trening. Takk for hjelpen

Okey, men jeg vil anbefale deg å i tillegg til proteiner ta karbohydrater. Da vil du utnytte proteinene mye bedre. Drikk karbohydrater under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er ikke farlig - og det skal mye til at du legger på deg av proteiner. Det koster en del og det er en grense for hva kropen klarer å nyttiggjøre seg. Kroppen får langt på vei dekken inn proteinbehovet dersom du spiser brød, melk, kjøtt og fisk til vanlig.

Karbo kan du legge på deg av, men kanskje det kroppen som oftest har et akutt behov for rett etter trening. Hvis kroppen bruker karbon, legger du ikke på deg - tvert om. Men overdriver du karbo-inntaket kan dette gi en vektøkning.

Det"beste" rollen denne typen kosttilskudd har, er som tilskudd rett etter trening når kroppen "suger" etter karb/prot. Å vente mer enn 30-60 min med å innta dette, ødelegger treningsøkten din - og det er ikke alltid det er praktisk mulig å innta et korrekt nok "normalt" måltid så raskt etter trening.

"Kroppen får langt på vei dekken inn proteinbehovet dersom du spiser brød, melk, kjøtt og fisk til vanlig."

Det kommer jo helt an på hvor mye brød, melk, kjøtt og fisk gutten spiser, og ikke minst hvor mye han har behov for i forhold til sin vekt.

Svar til mighty: Nei, det er selvfølgelig ikke farlig å dytte i seg ekstra proteiner, men hvor mye behov du har for det er en annen sak. Jeg ville først sett på kostholdet mitt, og tatt det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mighty1365380949

Okey, men jeg vil anbefale deg å i tillegg til proteiner ta karbohydrater. Da vil du utnytte proteinene mye bedre. Drikk karbohydrater under og etter trening.

Så jeg burde ta en shake som er en blanding av karbohydrater og proteiner etter hvert trening, også kondisjons trening, når jeg skal ned i vekt ( fett % )Vil miste fett. vekt+muskler er greit om du skjønner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde ta en shake som er en blanding av karbohydrater og proteiner etter hvert trening, også kondisjons trening, når jeg skal ned i vekt ( fett % )Vil miste fett. vekt+muskler er greit om du skjønner... :)

Du bør drikke karbohydrater for seg selv før og under trening og proteiner etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...