Gå til innhold

Hvor fort kan jeg gå ned i vekt?


Gjest Høy BMI

Anbefalte innlegg

Gjest Høy BMI

Jeg har en BMI på 36.5, og hvis jeg skal komme ned på BMI 25 må jeg gå ned 32 kilo.

Det snakkes jo om hvor mye det er sunt å gå ned pr. uke, men er det ikke litt mer når man skal så mye ned som jeg? Det er ikke så veldig motiverende, akkurat, med et halvt kilo pr uke, ihvertfall ikke til å begynne med..

Hvor stor vektreduksjon kan jeg satse på pr. uke? Jeg spiser frukt og grønt, knekkebrød, skummet melk, vanlig middag. (Varierer litt selvsagt) Jeg trimmer nok ikke så mye iom. at jeg er så tung, men til å begynne med ser jeg for meg en halvtimes rask gange pr. dag.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde en BMI på 31 da jeg begynte å trene.

Kjøpte meg Crosstrainer og det er det beste jeg har gjort. Anbefales. KLarte bare 1 min i begynnelsen. Nå har jeg klart opptil 1 1/2 t. Jeg har gått ned å¨3 mnd ca 10 kg. Spiser sunnere, mye fisk, kylling og grønt. Litt usunt i helgene.

Husk at i begynnelsen vil du miste mye vann og da kan du gå fort ned, nå går det litt tregere, men det er anbefalt.

Du som har en BMI på 36 kan gå til legen din og spøøre m resept på Reductil. Kjenner folk som går på det og det fungerer kjempebra. Ei gikk ned 2 kg på en uke, altså 8 kg på en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Hei

Jeg hadde en BMI på 31 da jeg begynte å trene.

Kjøpte meg Crosstrainer og det er det beste jeg har gjort. Anbefales. KLarte bare 1 min i begynnelsen. Nå har jeg klart opptil 1 1/2 t. Jeg har gått ned å¨3 mnd ca 10 kg. Spiser sunnere, mye fisk, kylling og grønt. Litt usunt i helgene.

Husk at i begynnelsen vil du miste mye vann og da kan du gå fort ned, nå går det litt tregere, men det er anbefalt.

Du som har en BMI på 36 kan gå til legen din og spøøre m resept på Reductil. Kjenner folk som går på det og det fungerer kjempebra. Ei gikk ned 2 kg på en uke, altså 8 kg på en mnd.

Tusen takk for tipsene!

Jeg vet at det kommer til å gå en del vann og ikke bare fett i starten,men det er ganske så motiverende at det vises litt på vekta til å begynne med. Jeg sliter nemlig litt med å komme i gang, en dag fra eller til, liksom... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din BMI er ingen god unnskyldning for ikke å trene.

Selv har jeg en god del høyere BMI enn deg, og trener 2-3 dager i uka :-)

Vanngym er særlig gunstig for overvektige, noe jeg går på 1 gang i uka. Ellers går jeg på treningssenter, samt bruker EyeToy Kinetic på Playstation.

Gå tur klarer alle, også svært overvektige, med mindre man sitter i rullestol eller tilsvarende.

De fleste sperrene sitter mellom øra... ;-)

*snakker av egen erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest margretaa

jeg gikk ned bmi 30 til 23 på et halvår. trente veldig mye spinn, aerobic, step osv. Men er av natur veldig aktiv, hele livet. var bare midlertidig tykk en relativt kort periode liksom pga medisin og sykdom.

Så blir kanskje annerledes å sammenligne og svare på likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Din BMI er ingen god unnskyldning for ikke å trene.

Selv har jeg en god del høyere BMI enn deg, og trener 2-3 dager i uka :-)

Vanngym er særlig gunstig for overvektige, noe jeg går på 1 gang i uka. Ellers går jeg på treningssenter, samt bruker EyeToy Kinetic på Playstation.

Gå tur klarer alle, også svært overvektige, med mindre man sitter i rullestol eller tilsvarende.

De fleste sperrene sitter mellom øra... ;-)

*snakker av egen erfaring*

Jeg tror ikke at BMI'en min er en unnskyldning for ikke å trene, men jeg har ikke noen tro på å gå direkte fra å være sofagris og til å sprengtrene. Ikke tror jeg at det blir en varig omlegging, og ikke tror jeg det er sunt mtp. belastningsskader.

Jeg tenkte jeg skulle begynne å gå (som jeg skrev i hovedinnlegget) et par uker, så plusse på med svømming 1-2 ganger i uka. Terskelen inn på treningsstudio er såpass høy at det vil jeg vente med til de første 10 kiloene er borte.

Dette er både vondt og vanskelig for meg skjønner du, jeg skammer meg over meg selv og kroppen min. Har vært relativt slank og sunn, og lagt på meg alle disse kiloene i løpet av et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at BMI'en min er en unnskyldning for ikke å trene, men jeg har ikke noen tro på å gå direkte fra å være sofagris og til å sprengtrene. Ikke tror jeg at det blir en varig omlegging, og ikke tror jeg det er sunt mtp. belastningsskader.

Jeg tenkte jeg skulle begynne å gå (som jeg skrev i hovedinnlegget) et par uker, så plusse på med svømming 1-2 ganger i uka. Terskelen inn på treningsstudio er såpass høy at det vil jeg vente med til de første 10 kiloene er borte.

Dette er både vondt og vanskelig for meg skjønner du, jeg skammer meg over meg selv og kroppen min. Har vært relativt slank og sunn, og lagt på meg alle disse kiloene i løpet av et års tid.

Det er ikke helt uproblematisk for meg heller da... ;-)

Dessuten, jeg kunne ALDRI tenke meg å gå på treningssenter inntil nylig. Men jeg har nå funnet et lite treningssenter tilknyttet et rehabiliteringssenter, der de fleste som trener der har medisinske plager og/eller overvekt. Det samme med vanngym-tilbudet jeg går på, det er spesielt for overvektige, noe som gjør at terskelen er lavere for å komme i gang.

Vil anbefale deg å sjekke ut EyeToy Kinetic forresten, særlig om du har Playstation 2 (ev. må du kjøpe det, Kinetic finnes ikke til PC el.lign, kun playstation). Kan finne info om det, hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Det er ikke helt uproblematisk for meg heller da... ;-)

Dessuten, jeg kunne ALDRI tenke meg å gå på treningssenter inntil nylig. Men jeg har nå funnet et lite treningssenter tilknyttet et rehabiliteringssenter, der de fleste som trener der har medisinske plager og/eller overvekt. Det samme med vanngym-tilbudet jeg går på, det er spesielt for overvektige, noe som gjør at terskelen er lavere for å komme i gang.

Vil anbefale deg å sjekke ut EyeToy Kinetic forresten, særlig om du har Playstation 2 (ev. må du kjøpe det, Kinetic finnes ikke til PC el.lign, kun playstation). Kan finne info om det, hvis du er interessert.

Trening via playstation???

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening via playstation???

*nysgjerrig*

Ja, med EyeToy (dvs. et kamera som settes oppå tv-en), så fungerer kroppen som "spillkontroll".

Man får øvelser på skjermen, gjerne elementer man enten skal treffe (bokse, slå, sparke, ta på) eller unngå (dukke unna osv). Øvelsene er inndelt i 4 kategorier, kondis/forbrenning, styrke, combat (boksing etc) og "mind & body" (yoga- og taichi-inspirert). Jeg bruker kondis og combat mest.

Man kan velge å sette sammen øvelser selv, til et passe langt treningsprogram, eller man kan be "spillet" om å sette opp et 12-ukers treningsprogram, ut fra de opplysninger man gir om vekt, kjønn, nåværende treningsnivå/form osv.

Se http://www.eyetoykinetic.com/home.asp?language=no_NO&speed=1

Du kan lese mer, og se skjermbilder her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=274908

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=253893

http://images.google.com/images?hl=en&lr=&q=eyetoy%20kinetic&sa=N&tab=wi (bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening via playstation???

*nysgjerrig*

Glemte å si at spillet inkl. kamera koster ca 500 kr. Jeg kjøpte mitt på Coop Obs.

Hvis man har kameraet allerede (det kan brukes i flere spill), så får man også kjøpt Kinetic uten kamera.

Øvelsene i Kinetic er forresten utarbeidet av Nike (uten at det er noe reklame for Nike-produkter, med unntak av en liten Nike-logo på "personlig trener" sine klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde en BMI på 31 da jeg begynte å trene.

Kjøpte meg Crosstrainer og det er det beste jeg har gjort. Anbefales. KLarte bare 1 min i begynnelsen. Nå har jeg klart opptil 1 1/2 t. Jeg har gått ned å¨3 mnd ca 10 kg. Spiser sunnere, mye fisk, kylling og grønt. Litt usunt i helgene.

Husk at i begynnelsen vil du miste mye vann og da kan du gå fort ned, nå går det litt tregere, men det er anbefalt.

Du som har en BMI på 36 kan gå til legen din og spøøre m resept på Reductil. Kjenner folk som går på det og det fungerer kjempebra. Ei gikk ned 2 kg på en uke, altså 8 kg på en mnd.

Hva er crosstrainer, er det sånn masking fra TV-Shop..? Har bare forundret meg over hvorvidt disse har noe særlig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er crosstrainer, er det sånn masking fra TV-Shop..? Har bare forundret meg over hvorvidt disse har noe særlig for seg.

Crosstrainer (også kalt ellipsemaskin/eliptikal) er absolutt nyttige treningsapparater, som selges langt flere steder enn på TV-shop (om de i det hele tatt selger slike).

Det er jo kondis-apparater, der man får brukt armene i tillegg til beina, i en bevegelse som ligger mellom skigåing og sykling omtrent (kanskje nærmest skigåing).

Her er bilder av noen, bare så vi snakker om det samme:

http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/index.php?cPath=1_56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crosstrainer (også kalt ellipsemaskin/eliptikal) er absolutt nyttige treningsapparater, som selges langt flere steder enn på TV-shop (om de i det hele tatt selger slike).

Det er jo kondis-apparater, der man får brukt armene i tillegg til beina, i en bevegelse som ligger mellom skigåing og sykling omtrent (kanskje nærmest skigåing).

Her er bilder av noen, bare så vi snakker om det samme:

http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/index.php?cPath=1_56

Aha, sånn sett. Jeg fikk bare for meg at "Crosstrainer" var et produktnavn, og at dette produktet ble solgt på TV-shop. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Ja, med EyeToy (dvs. et kamera som settes oppå tv-en), så fungerer kroppen som "spillkontroll".

Man får øvelser på skjermen, gjerne elementer man enten skal treffe (bokse, slå, sparke, ta på) eller unngå (dukke unna osv). Øvelsene er inndelt i 4 kategorier, kondis/forbrenning, styrke, combat (boksing etc) og "mind & body" (yoga- og taichi-inspirert). Jeg bruker kondis og combat mest.

Man kan velge å sette sammen øvelser selv, til et passe langt treningsprogram, eller man kan be "spillet" om å sette opp et 12-ukers treningsprogram, ut fra de opplysninger man gir om vekt, kjønn, nåværende treningsnivå/form osv.

Se http://www.eyetoykinetic.com/home.asp?language=no_NO&speed=1

Du kan lese mer, og se skjermbilder her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=274908

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=253893

http://images.google.com/images?hl=en&lr=&q=eyetoy%20kinetic&sa=N&tab=wi (bilder)

STILIG ! ! !

Dette vurderer jeg seriøst :o)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STILIG ! ! !

Dette vurderer jeg seriøst :o)))))

Det er faktisk gøy, og gir seriøst med treningseffekt!

Jeg klarer ikke alle øvelsene (foreløpig?), men setter sammen de øvelsene jeg har funnet ut at jeg behersker (i alle fall sånn noenlunde), evt. de øvelsene jeg liker best, og holder på en halv til hel time.

Man får se progresjonen (diagram med personal best osv), og får muntlig tilbakemeldinger/oppmuntringer. Jeg får lyst til å holde på lenger, konkurrerer jo mot meg sjøl, så jeg tar gjerne den samme øvelsen en gang til, for å prøve å slå rekorden min, osv.!

Og jeg er egentlig en person som aldri har likt å trene!! Det løsna for under et halvår siden, for å si det sånn... Nå trener jeg altså flere ganger i uka, med ulike typer trening, hvor dette er en av variantene. Variasjon er viktig for meg. Jeg hadde aldri orka å skulle gå en tur hver kveld, det er bare for kjedelig for meg, selv om jeg VET at det er bra for forbrenningen... :-)

Man må finne noe som passer for en selv, rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen helvetes takk skal du ha.

Se egen tråd om dette utmerkede produkt.

Etter 25 km med 10% stigning og retur hver dag, skulle uønsket vekt fordampe ganske fort. Mosjon er som kjent en effektiv metode, men litt ubehagelig for mange. De fleste leter etter mer lettvinte løsninger.

En trimsykkel er også en meget effektiv slankemaskin, i tillegg til at den topptrimmer det viktigste du har : hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Se egen tråd om dette utmerkede produkt.

Etter 25 km med 10% stigning og retur hver dag, skulle uønsket vekt fordampe ganske fort. Mosjon er som kjent en effektiv metode, men litt ubehagelig for mange. De fleste leter etter mer lettvinte løsninger.

En trimsykkel er også en meget effektiv slankemaskin, i tillegg til at den topptrimmer det viktigste du har : hjertet.

At jeg er tjukk, betyr ikke at jeg er dum.

Jeg ba ikke om innspill på hva som skal til for å gå ned i vekt, og du trenger ikke gjøre narr av meg. Det er faktisk det siste jeg trenger akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...