Gå til innhold

Mat og Trening


jonas27389

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en gutt på 16 år. Jeg lurer bare på hva jeg må spise og hva jeg skal trene hvis jeg vil ha litt mer fett og muskler på armene og rundt skuldrene. Jeg er ganske spinkel og tynn, men allikevel ikke for tynn. Jeg er ikke misfornøyd med min egen kropp eller noe sånt, vil bare gjerne bli litt kraftigere. Jeg trener innendørsklatring 2-3 dager i uken og en del armhevninger og sit-ups enkelte dager. Jeg har også begynt å trene litt på treningsstudio og lurer på hva og hvordan jeg skal trene. Jeg spiser egentlig ikke så mye mat, jeg har ikke så stor appetitt. Jeg spiser vel litt for mye snop o.l men legger ikke på meg av den grunn. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest kjøttmeis

spis mer proteiner, da bygger du muskler.

kylling, egg, melkeprodukter, er gode proteinkilder.

Nøtter er supert, dersom du vil legge på deg. Det er sunt, og inneholder mye energi og proteiner.

Det er også lurt å få i seg mye karbohydrater så du er sikker på at du tilfører mer energi enn du forbrenner. (pasta, brød, osv..)

Det er viktig å få i seg proteiner rett etter trening, for å bygge muskler og få en optimal restitusjon.

Næringen skal være rask for kroppen og ta opp, og du kan godt bruke noe sukker. Hva med et glass sjokolademelk og en banan? Eller en smoothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnna

da jeg var på din alder spiste jeg mye snop og var ganske tynn (ikke for tynn). Jente, 50 kg. Nå spiser jeg mye mere mat istedet for godteri, mye karbohydrater som brød og baguetter og nå har jeg mer kjøtt på kroppen. 60-62 kg. Kylling, ris og melk og banan er greie proteinkilder for å musklene sin skyld, tror jeg. Funker meg iallfall. Er dessverre ikke så glad i proteiner, men desto mer glad i baguett og pizza :-\ Men er fornøyd med kroppen nå, er veltrent, med med nok kjøtt til formene. Men vil du legge på deg litt mer enn bare muskler, litt fett/kjøtt også, så anbefaler jeg karbohydrater i tillegg til proteinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøttmeis

da jeg var på din alder spiste jeg mye snop og var ganske tynn (ikke for tynn). Jente, 50 kg. Nå spiser jeg mye mere mat istedet for godteri, mye karbohydrater som brød og baguetter og nå har jeg mer kjøtt på kroppen. 60-62 kg. Kylling, ris og melk og banan er greie proteinkilder for å musklene sin skyld, tror jeg. Funker meg iallfall. Er dessverre ikke så glad i proteiner, men desto mer glad i baguett og pizza :-\ Men er fornøyd med kroppen nå, er veltrent, med med nok kjøtt til formene. Men vil du legge på deg litt mer enn bare muskler, litt fett/kjøtt også, så anbefaler jeg karbohydrater i tillegg til proteinene.

hadde du noe mer å tilføre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...