Gå til innhold

Hvor mye kan jeg anta å gå ned i vekt?


Gjest vil ikke ha diiabetes 2

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha diiabetes 2

Hei,

har fått beskjed om å kutte ut alt snop, godterier og sukker.

Er i faresonen for diabetes 2.

Har nå klart i halvannen uke å ikke spise sukker. Gått ned 1 kilo så langt.

Er dette noe som vil gjøre at jeg går ned i vekt gradvis?

Jeg trenger gå ned i vekt, og har tidligere spist snop daglig. Nå kan jeg bare ikke lenger. Helsefarlig for meg sier legen.

Er ikke overvektig, men nokså dvask og lubben og veldig i grensland på vekta mi.

Lurer på hvor my jeg kan anta å gå med i uken..?

Trener litt også, og spiser ellers hver tredje time etter anbefaling av legen.

Håper på noen som vet litt omd ette.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremei

Hei!

Så flott at du vil bedre kostholdet ditt! Og gratulerer med 1, 5 uke uten snop, og en kilo minus:) Høres ut som du er på god vei.

Når man slanker seg er det anbefalt å gå ned max 0,5-1 kg per uke. Med en langsom vektminskning er det større sjanse for at vekttapet blir varig. Så det høres ut som du holder passe takt. Trening/fysisk aktivitet er også kjempebra med tanke på både vekt og blodsukker. Du kan f.eks. gå 1/2-1 times rask tur hver dag.

Pass på å spise deg mett på sunn og fiberrik mat, frukt og grønt. Suget etter søtt øker om du er sulten.

Spis gjerne også noe sunt fett hver dag i form av fet fisk, vegetabilske oljer og plantemargarin, pesto og/eller nøtter/frø(men husk at disse matvarene inneholder mye kcalorier, selv om de er sunne, så hold greie på mengdene.).

Selv om du står i fare for å få diabetes type 2, trenger du ikke å kutte ut sukker HELT. Men mengden sukker og hvitt mel bør begrenses mest mulig. Dessuten er det bedre å ta en sjokoladebit eller et kakestykke ETTER at du har spist annen, "langsommere", mat(middag med kjøtt/fisk, fullkornsbrød el.l.) enn å innta godis på tom mage. Førstnevnte hindrer blodsukkeret fra å stige til værs på null komma svisj.

Lykke til videre ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...