Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Kan du bevise det med tall eller bygger du dette på artikler i dagbla og vg?

Tall ville nok vist en forskjell, det kan jeg være enig i, men å skjære alle over en kam er jeg i utgangspunktet ikke for. Det finnes mange flotte innvandrere i Norge som tilfører det norske samfunn veldig mye bra. Disse nevnes ytterst sjelden.

"Disse nevnes ytterst sjelden."

Helt enig. TV viser bare de rare og mistilpassede, alt fra bombastiske komikere til halvgale mullaer. Mulig de ønsker å skape sympati og stakkarsliggjøre? Ingen har hatt noen fordel av å stakkarsliggjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

"Det er ikke helt uten grunn at jentene her i Norge ofte blir kalt for horer. Det er ok å knulle dere, men gifte seg med dere vil de ikke gjøre på grunn av at dere knuller litt rundt. "

Og det mener du at lysluggede norske menn ikke gjør??? Stikk fingeren i jorda gutt.

Døø, nå må du tenke litt. Det er ikke det alene at mennene knuller jentene som er problemet, men at jentene blir sett på som bare ett hull de kan tømme seg i. De driter i disse jentene utover det og ikke dra dette utover det jeg mener her. Jeg tror at du skjønner hva jeg mener.

Selvsagt er det norske menn også som kan ha disse holdningene, men det er forskjell på det og kulturen som rår i flere miljøer. At du ikke forstår dette er jeg svært forundret over. Hvor mye skal til for du skal åpne øynene??

Du har tydeligivs ikke forstått hva som diskuteres og hva som er problemet, men kanskje er ikke jeg så flink til å få det frem heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bevise det med tall eller bygger du dette på artikler i dagbla og vg?

Tall ville nok vist en forskjell, det kan jeg være enig i, men å skjære alle over en kam er jeg i utgangspunktet ikke for. Det finnes mange flotte innvandrere i Norge som tilfører det norske samfunn veldig mye bra. Disse nevnes ytterst sjelden.

Tallene får du ikke ta opp med meg.

Det vi snakker om er de problemene vi har rundt innvandring i dag. Selvsagt er ikke alle slik, men det vi snakker om er det vi har av problemer. Vi kan jo ikke si at vi ikke har noe problem fordi ikke alle er slik. De vi snakker er jo de som ikke oppfører seg og heller ikke vil tilpasse seg.

Som sagt, det er bare å se litt på f.eks Malmø, er det slik vi ønsker å ha det fremover? Mener du at vi ikke vil få det slik her? Mener du at vi ikke har noe problemer i Oslo?

I tilfelle hvis du er enig i at vi har et problem, hva er det da vi diskuterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta na litt av skylden pa deg selv, og skyld ikke pa andre hele tiden. Hvis samfunnet var som du prover a si at du skulle vaere tror jeg ikke at jeg ville leve der.

Skal jeg ta på meg skylden for at våre nye landsmenn ikke vil tilpasse seg eller lager faenskap her?

Nå har jeg hørt det også, jeg har vel litt skylda for Nokias ranet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

"Disse nevnes ytterst sjelden."

Helt enig. TV viser bare de rare og mistilpassede, alt fra bombastiske komikere til halvgale mullaer. Mulig de ønsker å skape sympati og stakkarsliggjøre? Ingen har hatt noen fordel av å stakkarsliggjøres.

forøvrig er det trist at ungdom med innvandrerbakgrunn stort sett kun satser på medisin og jus ,har det noe med at det er vanskelig å få jobb om man har utenlands navn?

går på bjørknes og der er det mange pakistanske ungdommer som skal studere medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig er det trist at ungdom med innvandrerbakgrunn stort sett kun satser på medisin og jus ,har det noe med at det er vanskelig å få jobb om man har utenlands navn?

går på bjørknes og der er det mange pakistanske ungdommer som skal studere medisin

Lege og advokat er prestisje i den kulturen. Men det er ikke mangel på leger og jurister, så vi får se.

Er det mange jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vioola

Lege og advokat er prestisje i den kulturen. Men det er ikke mangel på leger og jurister, så vi får se.

Er det mange jenter?

ja , mange jenter på skolen min

jeg har aldri kommet så godt overens med endel muslimske jenter.. vi er så vidt forskjellige..de er kjempeprektige og veldig strebere . Jeg liker å dra ut og feste og sånn. og er vel heller litt lat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene får du ikke ta opp med meg.

Det vi snakker om er de problemene vi har rundt innvandring i dag. Selvsagt er ikke alle slik, men det vi snakker om er det vi har av problemer. Vi kan jo ikke si at vi ikke har noe problem fordi ikke alle er slik. De vi snakker er jo de som ikke oppfører seg og heller ikke vil tilpasse seg.

Som sagt, det er bare å se litt på f.eks Malmø, er det slik vi ønsker å ha det fremover? Mener du at vi ikke vil få det slik her? Mener du at vi ikke har noe problemer i Oslo?

I tilfelle hvis du er enig i at vi har et problem, hva er det da vi diskuterer?

Det det er snakk om i denne lenken er en mann med mørk hudfarve som nærmest blir stemplet som potensiell voldtektsforbryter fordi han tok en dame på rumpen og smilte et smil hun ikke likte. Jada, det er ingen kul ting å bli tatt på rumpen av ukjente, men det jeg mener er at man skal ikke lage en vannvittig historie om hva som KUNNE skjedd dersom hvis og om atte... Og siden han er mørk i huden, måtte det jo endt slik. I tillegg vil du gi denne ene mannen ansvaret for diverse problemer både i Malmø og Oslo. Bare fordi han er mørkhudet og har tatt en dame på rumpen.

Vi er mennesker alle sammen, enten vi er hvite eller gule eller mørke eller røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døø, nå må du tenke litt. Det er ikke det alene at mennene knuller jentene som er problemet, men at jentene blir sett på som bare ett hull de kan tømme seg i. De driter i disse jentene utover det og ikke dra dette utover det jeg mener her. Jeg tror at du skjønner hva jeg mener.

Selvsagt er det norske menn også som kan ha disse holdningene, men det er forskjell på det og kulturen som rår i flere miljøer. At du ikke forstår dette er jeg svært forundret over. Hvor mye skal til for du skal åpne øynene??

Du har tydeligivs ikke forstått hva som diskuteres og hva som er problemet, men kanskje er ikke jeg så flink til å få det frem heller

Jeg prøver bare å fortelle deg at norske menn kan ikke sette seg selv på en pidestall uten videre. Det tilsier mine erfaringer og mine venninners erfaringer... og historier fra noen kompiser. Det er forskjell på menn sier du sikkert da, joda er enig i det, men poenget mitt er at det er forskjell på menn med annen hudfarge enn hvit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ta på meg skylden for at våre nye landsmenn ikke vil tilpasse seg eller lager faenskap her?

Nå har jeg hørt det også, jeg har vel litt skylda for Nokias ranet også.

Nei, der er det visst andre som har fått skylden. Flaks for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Det det er snakk om i denne lenken er en mann med mørk hudfarve som nærmest blir stemplet som potensiell voldtektsforbryter fordi han tok en dame på rumpen og smilte et smil hun ikke likte. Jada, det er ingen kul ting å bli tatt på rumpen av ukjente, men det jeg mener er at man skal ikke lage en vannvittig historie om hva som KUNNE skjedd dersom hvis og om atte... Og siden han er mørk i huden, måtte det jo endt slik. I tillegg vil du gi denne ene mannen ansvaret for diverse problemer både i Malmø og Oslo. Bare fordi han er mørkhudet og har tatt en dame på rumpen.

Vi er mennesker alle sammen, enten vi er hvite eller gule eller mørke eller røde.

gjør man vel ikke , men å si han driver med seksuell trakassering er vel ikke akkurat uriktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang at en hvit norsk mann gjorde det samme, men jeg vet ikke hvor han skal dra tilbake til, dessverre.

Det burde vært en egen planet eller et eget land hvor vi kunne dumpe slike.

tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør man vel ikke , men å si han driver med seksuell trakassering er vel ikke akkurat uriktig?

"men å si han driver med seksuell trakassering er vel ikke akkurat uriktig? "

Jeg vil vel si at han nok trår over en grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Dette var skuffende lesning.

Selvfølgelig er man norsk selv om man tilhører en annen religion enn kristendommen.

"Dette var skuffende lesning."

Og i like måte!

"Selvfølgelig er man norsk selv om man tilhører en annen religion enn kristendommen."

Har jeg sagt noe annet? Jeg er så forbanna lei av at man bestandig må dra inn religion som en slags "unnskyldning" her i Norge! Jeg har ikke sagt en dritt om religion, nordmenn kan være kristne, budhister, hinduister osv for min del, men respekter for pokker vår kultur her til lands. Akkurat som jeg måtte gjøre i det landet jeg bodde i før (muslimsk land forøvrig).

Og nei, folk som ikke kan et ord av norsk, som overhodet ikke forsøker eller ønsker å intergrere seg i vårt samfunn, som lever fullstendig etter de verdier som sitt opprinnelige land står for osv, er ikke norske.

Og forøvrig, jeg har aldri skjønt dette merkelig norsk fenomene om at man skal på død og liv kalle alle norske - er det liksom en skam å være pakistansk f.eks? Isåfall bør man revuredere hvem som i bunn og grunn er rasist her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette var skuffende lesning."

Og i like måte!

"Selvfølgelig er man norsk selv om man tilhører en annen religion enn kristendommen."

Har jeg sagt noe annet? Jeg er så forbanna lei av at man bestandig må dra inn religion som en slags "unnskyldning" her i Norge! Jeg har ikke sagt en dritt om religion, nordmenn kan være kristne, budhister, hinduister osv for min del, men respekter for pokker vår kultur her til lands. Akkurat som jeg måtte gjøre i det landet jeg bodde i før (muslimsk land forøvrig).

Og nei, folk som ikke kan et ord av norsk, som overhodet ikke forsøker eller ønsker å intergrere seg i vårt samfunn, som lever fullstendig etter de verdier som sitt opprinnelige land står for osv, er ikke norske.

Og forøvrig, jeg har aldri skjønt dette merkelig norsk fenomene om at man skal på død og liv kalle alle norske - er det liksom en skam å være pakistansk f.eks? Isåfall bør man revuredere hvem som i bunn og grunn er rasist her!

Du dro inn religion da du påsto at de som ønsket mat tilpasset sin religion ikke var norske.

Om man er norsk eller ikke har med statsborgerskap å gjøre. _Du_ er ikke den som definerer det. Og det er ingen skam å være pakistansk, men det er nedvergende å bli kalt pakistaner når du selv mener du er norsk med pakistansk opprinnelse.

Mennesker med en annen kulturell bakgrunn er en del av hverdagen i Norge nå. Og de er en stor andel av oss _nordmenn_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de har så stor respekt for norske jenter og er så glad i oss , hvorfor henter godt over 90% ektefelle i foreldrenes opprinnelse. Hatt en tråd nettopp på islam.no som vil at barna skal gå på skole i pakistan for å ikke miste sin islamske kultur : man skulle jo tro at foreldre og slekt her i norge skulle kunne fortelle de og lære de som islamsk kultur. Og personen sa også at han ville at dattern skal gifte seg med en fra samme kultur. Igjen trodde jeg da det var en masse pakistanske muslimer å velge mellom i norge.

og når beskyldninger om rasisme kommer fordi man påpeker negative elementer er det rett og slett komisk. Da skal det jammen ikke mye til for å bli kalt rasist i norge og begrepet er forferdelig utvannet.

politikerne bør ta på alvor at mange er bekymret at 2/3 deler av voldtektene i norge utføres av såkalte innvandrere..dere skjønner hva jeg mener.

og politisjefen i oslo har engang sagt at innvandrere er ikke mer kriminelle , men de mer er voldelig. ergo de er overrepresentert på voldsstatistikker.

så forøvrig et tv-program i går om situasjonen i malmø. ambulansene som kommer dit blir angrepet. De tør nesten ikke rykke ut. Ikke muslimske jenter må gå med skaut de også for ikke å bli hetset. Og mange etniske svensker har flyttet så det er blitt en ren getto igjen.

I sverige har de ikke turt å ha en åpen debatt om dette hvor folk kan ytrykke sin mening og si hva de er bekymret for. Resultatet er blant annet at sverige har en mye større høyreekstrem nynazist bevegelse enn det norge har.

husker forøvrig også en debatt for ca et år siden. Men skulle betale ekstra skatt , fordi de sto for så mye vold og kvinnemishandling og alt det der. Sverige er tapt til feministene og venstreraddisene

"og når beskyldninger om rasisme kommer fordi man påpeker negative elementer er det rett og slett komisk. Da skal det jammen ikke mye til for å bli kalt rasist i norge og begrepet er forferdelig utvannet."

Den offisielle definisjonen på rasisme går jo akkurat på det at man trekker frem enkelt elementer som religionstilhørighet, hudfarge, kjønn og politisk standpunkt hos enkeltmenneske og ut fra dette trakasserer eller behandler dette/disse menneskene dårlig. At enkelte er litt kjapp med å trekke frem rasisme-begrepet kan jeg forsåvidt være enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver bare å fortelle deg at norske menn kan ikke sette seg selv på en pidestall uten videre. Det tilsier mine erfaringer og mine venninners erfaringer... og historier fra noen kompiser. Det er forskjell på menn sier du sikkert da, joda er enig i det, men poenget mitt er at det er forskjell på menn med annen hudfarge enn hvit også.

Er selvsagt ikke uenig med deg i det du skriver, men poenget er at dette er mye mer gjennomført og et mye større problem blant våre nye landsmenn enn opprinnelige norske. Det tror jeg faktisk de aller fleste er enige om.

Det å si at norske også kan være slik er å undergrave dette problemet i disse gruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det er snakk om i denne lenken er en mann med mørk hudfarve som nærmest blir stemplet som potensiell voldtektsforbryter fordi han tok en dame på rumpen og smilte et smil hun ikke likte. Jada, det er ingen kul ting å bli tatt på rumpen av ukjente, men det jeg mener er at man skal ikke lage en vannvittig historie om hva som KUNNE skjedd dersom hvis og om atte... Og siden han er mørk i huden, måtte det jo endt slik. I tillegg vil du gi denne ene mannen ansvaret for diverse problemer både i Malmø og Oslo. Bare fordi han er mørkhudet og har tatt en dame på rumpen.

Vi er mennesker alle sammen, enten vi er hvite eller gule eller mørke eller røde.

Jeg ga ikke denne mannen skylden for det som skjer andre steder, heller ikke mer enn det han gjorde. Det tror jeg faktisk du skjønner.

Poenget er at vi må sette en stopper for den utviklingen vi ser ut til å gå i mot og poenget med å dra frem Malmø, er å se hva dette kan føre til. Hvorfor skulle ikke dette skje her? Det er i tilfelle svært naivt å tro noe annet.Vi ser jo de samme tendensene allerede her.

Men det som er viktig å forstå er at det er grupper som står for ett kvinnesyn som ikke er sant. Det tror jeg du også er klar over. Det er ikke enkeltpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt ikke uenig med deg i det du skriver, men poenget er at dette er mye mer gjennomført og et mye større problem blant våre nye landsmenn enn opprinnelige norske. Det tror jeg faktisk de aller fleste er enige om.

Det å si at norske også kan være slik er å undergrave dette problemet i disse gruppene.

"Det å si at norske også kan være slik er å undergrave dette problemet i disse gruppene. "

Hvorfor det?Hvis man skal se dette som et problem så hvorfor ikke trekke inn alle som er en del av problemet? Hvorfor bare noen? Og hvorfor absolutt sette skille ved hudfargen?

Vi skal ikke være så blærete at vi tror at hel-norsk kultur alltid er det beste... for absolutt alle... i hele verden. Det er veldig mye galt fatt i verden, men å forsvare trådstarters utslag av rasisme med alt som er galt i muslimsk kultur med tildekking og gudene vet hva synes jeg er å trekke det litt vel langt.

Reis til sør-Amerika. Damene går rundt i åletrange klær og er stolt av formene sine. Mange norske jenter har mye å lære her. Mennene plystrer og flørter, tom. en torsdag kl. 14. Men de bevarer likevel respekten for damer. Mange norske menn har veldig mye å lære her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...