Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

Jeg ga ikke denne mannen skylden for det som skjer andre steder, heller ikke mer enn det han gjorde. Det tror jeg faktisk du skjønner.

Poenget er at vi må sette en stopper for den utviklingen vi ser ut til å gå i mot og poenget med å dra frem Malmø, er å se hva dette kan føre til. Hvorfor skulle ikke dette skje her? Det er i tilfelle svært naivt å tro noe annet.Vi ser jo de samme tendensene allerede her.

Men det som er viktig å forstå er at det er grupper som står for ett kvinnesyn som ikke er sant. Det tror jeg du også er klar over. Det er ikke enkeltpersoner.

Det er noe med argumentasjonen din jeg ikke liker.

" Det tror jeg nok du skjønner.."

Jeg greier å fint å få frem min egen mening. Trenger ikke hjelp av deg, spesielt ikke når jeg er uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med argumentasjonen din jeg ikke liker.

" Det tror jeg nok du skjønner.."

Jeg greier å fint å få frem min egen mening. Trenger ikke hjelp av deg, spesielt ikke når jeg er uenig med deg.

og at det er svært naivt å mene noe annet enn det du mener, den vil jeg hvertfall ikke være enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signatura85

"Det å si at norske også kan være slik er å undergrave dette problemet i disse gruppene. "

Hvorfor det?Hvis man skal se dette som et problem så hvorfor ikke trekke inn alle som er en del av problemet? Hvorfor bare noen? Og hvorfor absolutt sette skille ved hudfargen?

Vi skal ikke være så blærete at vi tror at hel-norsk kultur alltid er det beste... for absolutt alle... i hele verden. Det er veldig mye galt fatt i verden, men å forsvare trådstarters utslag av rasisme med alt som er galt i muslimsk kultur med tildekking og gudene vet hva synes jeg er å trekke det litt vel langt.

Reis til sør-Amerika. Damene går rundt i åletrange klær og er stolt av formene sine. Mange norske jenter har mye å lære her. Mennene plystrer og flørter, tom. en torsdag kl. 14. Men de bevarer likevel respekten for damer. Mange norske menn har veldig mye å lære her.

*Reis til sør-Amerika. Damene går rundt i åletrange klær*

Her til lands er det jo tynt mellom hver gang man ser damer av denne klasse.

Man plystrer jo ikke etter Michelindamer:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det å si at norske også kan være slik er å undergrave dette problemet i disse gruppene. "

Hvorfor det?Hvis man skal se dette som et problem så hvorfor ikke trekke inn alle som er en del av problemet? Hvorfor bare noen? Og hvorfor absolutt sette skille ved hudfargen?

Vi skal ikke være så blærete at vi tror at hel-norsk kultur alltid er det beste... for absolutt alle... i hele verden. Det er veldig mye galt fatt i verden, men å forsvare trådstarters utslag av rasisme med alt som er galt i muslimsk kultur med tildekking og gudene vet hva synes jeg er å trekke det litt vel langt.

Reis til sør-Amerika. Damene går rundt i åletrange klær og er stolt av formene sine. Mange norske jenter har mye å lære her. Mennene plystrer og flørter, tom. en torsdag kl. 14. Men de bevarer likevel respekten for damer. Mange norske menn har veldig mye å lære her.

Selvsagt gjelder dette alle, men det er stor forskjell på at enkelt personer har dette kvinnesynet og hele grupper. Det skal ikke rare ømløpet til for å forstå det.

At du ikke ser hva vi begynner å slite med her til lands med våre nye landsmenn er helt utrolig. At du heller ikke ser hva andre land sliter med er enda mer utrolig.

Det er du som har dratt inn hudfarge i denne diskusjonen bare så det er sagt. Jeg snakker om kulturforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe med argumentasjonen din jeg ikke liker.

" Det tror jeg nok du skjønner.."

Jeg greier å fint å få frem min egen mening. Trenger ikke hjelp av deg, spesielt ikke når jeg er uenig med deg.

Jo, men jeg tror at du likevel skjønner endel av det jeg mener, for det er ikke mulig å ikke se hva vi sliter med her til lands, hvis du ikke bor i ei hule langt til fjells, selv om problemene her ikke er av de største.....ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og at det er svært naivt å mene noe annet enn det du mener, den vil jeg hvertfall ikke være enig med deg i.

Neida, det vet du at jeg ikke mener.

Nå begynner du å miste grepet her.

Men det er svært naivt å ikke se hva vi sliter med her til lands. Enda mer å ikke se hva andre land sliter med, det er bare å titte rett over grensen her.

Til og med de få innvandringskvinner som tør å ta til motmæle sier at noe snart må gjøres. Disse kjenner mye av de indre kretsene i disse mijøene og de advarer på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Reis til sør-Amerika. Damene går rundt i åletrange klær*

Her til lands er det jo tynt mellom hver gang man ser damer av denne klasse.

Man plystrer jo ikke etter Michelindamer:0)

i sør-Amerika gjør man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjelder dette alle, men det er stor forskjell på at enkelt personer har dette kvinnesynet og hele grupper. Det skal ikke rare ømløpet til for å forstå det.

At du ikke ser hva vi begynner å slite med her til lands med våre nye landsmenn er helt utrolig. At du heller ikke ser hva andre land sliter med er enda mer utrolig.

Det er du som har dratt inn hudfarge i denne diskusjonen bare så det er sagt. Jeg snakker om kulturforskjeller.

"Det er du som har dratt inn hudfarge i denne diskusjonen bare så det er sagt. Jeg snakker om kulturforskjeller."

Vel, nei, det er trådstarter som drar inn hudfarge som et hovedpoeng. Hvis du skal diskutere noe annet, må du nok starte en egen tråd tror jeg. Og jeg er fremdeles ikke enig med deg, verden er ikke så svart/hvitt. Holder på mitt, det er forskjell på f.eks. muslimer også. Og det skal ikke rare omløpet til for å forstå det heller, for å bruke litt av din egen argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikke lus

For min del synes jeg det er greit å knulle ikke vestlige menn. De er ganske gode på det faktisk;) Men gifte meg med dem, nei takk.

Mon tro om jeg er den eneste som tenker slik? Vi trenger ikke å gifte oss lenger for å bli anstendige damer slik som før i tiden. Ikke trenger vi heller noen til å forsørge oss, og derfor sitter menn alene og greier seg ikke uten oss. Det er fakta at kvinner greier seg bedre etter skilsmisse.

Hysj hysj vi kan da ikke begynne å antyde at noen jenter vil gjerne ha mørkhårede menn med utenlandsk opprinnelse i sengen. Det er ikke bra, kanskje de er horer?

Jeg er ikke helt sikker på at "norske" menn er så gode på å respektere damer hele tiden. For min del har jeg ikke tenkt å gifte meg med dem heller, men hvis de er gode i sengen kan de godt ta seg en tur opp i min;)

*men hvis de er gode i sengen kan de godt ta seg en tur opp i min;)*

Hvor er du, trenger jeg visum - eller kommer du til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er du som har dratt inn hudfarge i denne diskusjonen bare så det er sagt. Jeg snakker om kulturforskjeller."

Vel, nei, det er trådstarter som drar inn hudfarge som et hovedpoeng. Hvis du skal diskutere noe annet, må du nok starte en egen tråd tror jeg. Og jeg er fremdeles ikke enig med deg, verden er ikke så svart/hvitt. Holder på mitt, det er forskjell på f.eks. muslimer også. Og det skal ikke rare omløpet til for å forstå det heller, for å bruke litt av din egen argumentasjon.

Som jeg har sagt mange ganger nå, det er grupper her som drar med seg en (u)kultur og det er og vil bli et problem fremover. At du ikke ser dette er jegg svært, svært forundreet over, sett i lys av hva vi har sett bare i det siste. Og igjen, det er bare å se litt lenger enn vår egen nesetipp, rett over grensene, så ser vi det der, bare forsterket.

Spørsmålene mine om hvorfor du ikke tror at det er og vil bli et problem her, har du ikke svart på.

Selvsagt drar ikke alle muslimer med seg en (u)kultur, men det har jeg da aldri påstått heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt mange ganger nå, det er grupper her som drar med seg en (u)kultur og det er og vil bli et problem fremover. At du ikke ser dette er jegg svært, svært forundreet over, sett i lys av hva vi har sett bare i det siste. Og igjen, det er bare å se litt lenger enn vår egen nesetipp, rett over grensene, så ser vi det der, bare forsterket.

Spørsmålene mine om hvorfor du ikke tror at det er og vil bli et problem her, har du ikke svart på.

Selvsagt drar ikke alle muslimer med seg en (u)kultur, men det har jeg da aldri påstått heller.

Jeg registrerer det du sier. Jeg registrerer også at du er veldig "på" hver gang du ser en mulighet for å dra frem dine synspunkt rundt fremmedkultur i Norge. Men jeg registrerer ikke at du starter en egen tråd rundt dette.

Jeg har argumentert for/mot det som er saken i trådstarters innlegg som handler om enkelt individer, mens du drar opp en mye videre og mer kompleks problemstilling. Dette har jeg prøvd å si flere ganger, men du jatter videre på det du vil ha frem. Hvis du vil diskutere det du vil diskutere, start en egen tråd der du drar opp litt av forutsetningene for ditt syn, så skal jeg mer enn gjerne svare deg med mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer det du sier. Jeg registrerer også at du er veldig "på" hver gang du ser en mulighet for å dra frem dine synspunkt rundt fremmedkultur i Norge. Men jeg registrerer ikke at du starter en egen tråd rundt dette.

Jeg har argumentert for/mot det som er saken i trådstarters innlegg som handler om enkelt individer, mens du drar opp en mye videre og mer kompleks problemstilling. Dette har jeg prøvd å si flere ganger, men du jatter videre på det du vil ha frem. Hvis du vil diskutere det du vil diskutere, start en egen tråd der du drar opp litt av forutsetningene for ditt syn, så skal jeg mer enn gjerne svare deg med mitt syn.

Hva mente du med at jeg er på hver gang dette emnet tas opp og ikke starter egne tråder? Hva så i tilfelle?

Jeg er ikke med i alle disse diskusjonene og så engasjert at jeg drar opp egne tråder er jeg ikke.

Enig i at jeg har dratt dette videre enn bare det tråden startet med, men det er jo ganske naturlig, fordi poenget med det var å dra paraleller for lettere å få frem temaet og tendensen vi ser.

Mye av dette henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med at jeg er på hver gang dette emnet tas opp og ikke starter egne tråder? Hva så i tilfelle?

Jeg er ikke med i alle disse diskusjonene og så engasjert at jeg drar opp egne tråder er jeg ikke.

Enig i at jeg har dratt dette videre enn bare det tråden startet med, men det er jo ganske naturlig, fordi poenget med det var å dra paraleller for lettere å få frem temaet og tendensen vi ser.

Mye av dette henger sammen.

Du er ikke "på" hver gang emnet tas opp, du er "på" hver gang du ser en mulighet for å dra inn ditt syn på dette. En vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke "på" hver gang emnet tas opp, du er "på" hver gang du ser en mulighet for å dra inn ditt syn på dette. En vesentlig forskjell.

Hehe, dette skjønte jeg ikke. Du sier jeg er på hver gang jeg har muligheten til å si hva jeg mener om dette. Men likevel skriver jeg ikke i hver tråd som omhandler emnet.

Men det er nå slik da at jeg har muligheten til å si hva jeg mener i alle disse trådene, men jeg skriver ikke i alle trådene likevel.

Derfor må det være motstridende det du skriver.

Det er også slik at alle som skriver innlegg her på dol, ønsker å si sin mening i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde oppførselen hans med bakgrunnen å gjøre?

Rett sinne ditt mot personen, ikke mot folkeslaget.

Oppførselen hans kan faktisk ha noe med bakgrunnen hans å gjøre. Det tror jeg faktisk at du vet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oppførselen hans kan faktisk ha noe med bakgrunnen hans å gjøre. Det tror jeg faktisk at du vet også.

Selvsagt kan den det. Han kan også ha hatt en dårlig dag på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...